Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης
Πάτησε Ελλάδα το πρώτο πλήρως υβριδικό και αυτοφορτιζόμενο αυτοκίνητο της Mazda. Ο λόγος για το νέο Mazda 2 Hybrid, το οποίο συνδυάζει έναν τρικύλινδρο βενζινοκινητήρα 93 ίππων με ηλεκτροκινητήρα 80 ίππων για συνολική ισχύ συστήματος 116 ίππων, παρέχοντας εξαιρετική οικονομία καυσίμου.
Πιο συγκεκριμένα, το νέο υβριδικό αυτοκίνητο της Mazda, προσφέρει κατανάλωση 3.8-4.0λτ./100χλμ. πετυχαίνοντας παράλληλα επιτάχυνση 0-100 σε 9.7 δευτ. και τελική ταχύτητα 175χλμ./ώρα.
Πώς λειτουργεί στην πράξη το αυτοφορτιζόμενο υβριδικό σύστημα;
Κατά την εκκίνηση, το όχημα λειτουργεί αυτόματα σε λειτουργία EV, προσφέροντας ομαλή, και αθόρυβη λειτουργία με ηλεκτροκίνηση σε αστικά περιβάλλοντα, με μηδενικές εκπομπές CO2, NOx και σωματιδίων. Κατά την κανονική οδήγηση, η κατανομή ισχύος ρυθμίζεται μεταξύ του βενζινοκινητήρα και του ηλεκτροκινητήρα για βέλτιστη απόδοση και την καλύτερη δυνατή απόδοση καυσίμου. Κατά την επιβράδυνση και την πέδηση, η κινητική ενέργεια ανακτάται ως ηλεκτρική ενέργεια για αποθήκευση στη μπαταρία υψηλής απόδοσης.
Το επίπεδο ισχύος της μπαταρίας ρυθμίζεται συνεχώς μέσω μιας γεννήτριας που κινείται από τον κινητήρα, για να εξαλείψει οποιαδήποτε ανάγκη επαναφόρτισης του συστήματος από εξωτερική πηγή.
Αν και είναι ένα compact όχημα Β κατηγορίας, το μακρύ μεταξόνιο 2.560mm του νέου Mazda2 Hybrid προσφέρει άνεση για έως και τέσσερις ενήλικες επιβάτες, καθώς και 286 λίτρα χώρου αποσκευών. Το αδελφάκι του Toyota Yaris αποτελεί ένα σημαντικό παίκτη για τη Mazda, στο να πετύχει τους στόχους μείωσης των εκπομπών CO2 κατά 50% έως το 2030, ενώ να σημειώσουμε πως παράλληλα με το Hybrid, θα συνεχίσει να διατίθεται κανονικά και το Mazda2. Και τα δύο απαλλάσσονται από τέλη κυκλοφορίας.
Οι τιμές για όλες τις διαθέσιμες εκδόσεις του νέου Mazda 2 Hybrid.