Το σύνολο της «μαύρης τρύπας» στα έσοδα της κεντρικής κυβέρνησης που ανέρχεται σε 3,5-5 δις ευρώ, αντιστοιχεί το ποσό κατασκευής των 6 γαλλικών φρεγατών που παρήγγειλε επίσημα το ελληνικό κράτος, με την υπογραφή συμφωνίας μεταξύ της γαλλικής DCNS και των Ναυπηγείων Ελευσίνας-Νεωρίου.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Μεσούσης της κρίσης, σε μία εποχή που περικόπτεται ακόμη και το υστέρημα των πολιτών, παρά τις δηλώσεις του πρωθυπουργού, ότι «θα ήταν παράδοξο σε αυτήν τη χρονική περίοδο να μιλάμε για περαιτέρω εξοπλισμούς», η κυβέρνηση αποφάσισε να υπογράψει τη συμφωνία για την προμήθεια 6 φρεγατών τύπου Fremm.

Όπως λέγεται, οι φρεγάτες είναι το τίμημα που πρέπει να πληρώσει η ελληνική πλευρά, για την στήριξη που παρείχε ο πρόεδρος της Γαλλίας Νικολά Σαρκοζί, σε μία σειρά θεμάτων, προεξάρχοντος αυτό του ευρωπαϊκού πλαισίου βοήθειας στην ελληνική οικονομία.

Άλλωστε η απόφαση για την αγορά τους, ανακοινώθηκε από τον αναπληρωτή υπουργό Εθνικής Άμυνας Πάνο Μπεγλίτη, τον περασμένο Φεβρουάριο, την στιγμή που ο πρωθυπουργός Γιώργος Παπανδρέου, βρισκόταν ακόμη στο Παρίσι, και διαπραγματευόταν με τον Νικολά Σαρκοζί, τους όρους για την οικονομική βοήθεια.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Όμως, «γραμμάτια» στον πρόεδρο της Γαλλίας, χρωστούσε και η προηγούμενη κυβέρνηση Καραμανλή, λόγω της γαλλικής στήριξης στο ζήτημα της ονομασίας των Σκοπίων.

Αυτό φάνηκε κατά τη Σύνοδο Κορυφής του ΝΑΤΟ στο Βουκουρέστι τον Απρίλιο 2008, όπου συζητήθηκε το ζήτημα της διεύρυνσης. Με την στήριξη του Νικολά Σαρκοζί που ήταν παραπάνω από σαφής, η Σύνοδος είχε αποφασίσει την ένταξη της Αλβανίας και της Κροατίας στο ΝΑΤΟ, αλλά όχι και των Σκοπίων, δικαιολογώντας απόλυτα τις ελληνικές θέσεις, παρά τις αντιρρήσεις της Ουάσιγκτον, και άλλων χωρών.

Επίσης, δεν πρέπει να υποτιμάται και η στήριξη της γαλλικής πλευράς, στις κυπριακές θέσεις κατά την διαδικασία ένταξης της Τουρκίας στην Ευρωπαϊκή Ένωση.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Υποκρισία της Ευρώπης

Σαν βόμβα έσκασαν τα όσα είπε πριν λίγα εικοσιτετράωρα, ο πρώην αντιεξουσιαστής και νυν Ευρωβουλευτής Ντανιέλ Κον Μπεντίτ, κατά του προέδρου του Ευρωκοινοβουλίου Ζοζέ Μπαρόζο, για την οικονομική κρίση στην Ελλάδα.

«Γνωρίζατε χρόνια πριν από την κρίση για το πρόβλημα της Ελλάδας και δεν κάνατε καμία επίσημη παρέμβαση. Όμως αυτή την ώρα κύριε Μπαρόζο, που ασκείται πίεση στους Έλληνες για να τα καταφέρουν, δεν σας άκουσα να σχολιάζετε το γεγονός πως τον Αύγουστο εκπρόσωποι της γαλλικής και της γερμανικής αμυντικής βιομηχανίας είχαν διαπραγματεύσεις με την ελληνική κυβέρνηση για να συνεχιστεί η πώληση οπλικών συστημάτων στην Ελλάδα».


«Προβολή ισχύος» από το Πολεμικό Ναυτικό

Η φρεγάτα πολλαπλών αποστολών Fremm ενσωματώνει την τελευταία λέξη σε ότι αφορά τις τεχνολογικές εξελίξεις. Είναι σχεδόν αόρατη για τα εχθρικά ραντάρ, αφού έχει πλήρη χαρακτηριστικά stealth, με εξαιρετικά χαμηλή «θερμική υπογραφή» και 40% μικρότερη ηλεκτρομαγνητική υπογραφή (RCS) από τα συνηθισμένα πολεμικά πλοία. Τα συστήματά της είναι ψηφιοποιημένα και μπορεί να ταξιδέψει με ταχύτητα πάνω από 40 μίλια την ώρα.

Η φρεγάτα Fremm θεωρείται στρατηγικό όπλο αφού οι πύραυλοι SCALP NAVAL, που φέρει μπορούν να πλήξουν στόχους από απόσταση 500 ναυτικών μιλίων, δηλαδή 1000 χιλιομέτρων. «Είναι η πρώτη φορά που οι ελληνικές ένοπλες δυνάμεις, μπορούν να πλήξουν την Άγκυρα από τη θάλασσα ή το έδαφος», λέει με νόημα στη zougla.gr στέλεχος του Πολεμικού Ναυτικού.

Σημειώνεται ότι είναι η πρώτη φορά που η Γαλλία αποδεσμεύει στρατηγικά όπλα προς πώληση.

Μεταξύ των πλεονεκτημάτων της συμφωνίας, είναι ότι όπως θεωρούν οικονομικοί κύκλοι, αυτή «δένοντας» τις Fremm στον όμιλο Ελευσίνας-Νεωρίου ισχυροποιείται η θέση της Ελευσίνας ώστε να μπορέσει να δημιουργηθεί ο λεγόμενος Ενιαίος Ναυπηγικός Φορέας.

Βάσει της συμφωνίας, ο ελληνικός όμιλος θα είναι ο κύριος συνεργάτης της DCNS στην Ελλάδα και η βασική ναυπηγός εταιρεία.

Όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση, η συμφωνία αντικαθιστά το Μνημόνιο Κατανόησης (MOU), που είχε υπογραφεί το έτος 2006.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης