Η παροιμία λέει ότι όπου υπάρχει καπνός υπάρχει και φωτιά. Και αυτές τις ημέρες στον ελληνικό χώρο του αυτοκινήτου, υπάρχουν δύο μεγάλοι καπνοί. Οι πληροφορίες έχουν δώσει συγκεκριμένο… στίγμα αλλά επίσημα δεν υπάρχουν ανακοινώσεις.Ούτε από τη μια πλευρά ούτε από την άλλη.
Ο πρώτος καπνός αφορά μια είδηση που είχαμε γράψει στη zougla.gr εδώ και αρκετούς μήνες. Με ονόματα και διευθύνσεις. Αναστατώθηκε μια μεγάλη αντιπροσωπεία. Δικαιολογούμε την αναστάτωση. Δεν είναι και λίγο πράγμα να ανατρέπονται τα κεκτημένα. Σήμερα επανερχόμαστε αλλά μέχρι να πέσουν οι υπογραφές δεν δίνουμε λεπτομέρειες.
Ωστόσο φαίνεται ότι η μεγάλη αυτοκινητοβιομηχανία που έχει έδρα την κεντρική Ευρώπη έχει συμφωνήσει για την μεταβίβαση των υποχρεώσεων της εισαγωγικής εταιρίας στην Ελλάδα, σε ξένο επενδυτή. Σύμφωνα με έγκυρες πληροφορίες ο ξένος επενδυτής θέλει να συνεργαστεί με Έλληνα εισαγωγέα. Οι συναντήσεις έχουν γίνει. Οι λεπτομέρειες διευθετήθηκαν και οι δικηγόροι συντάσσουν τα τελικά χαρτιά. Φυσικά όλα μπορούν να ανατραπούν απο την πλευρά του Έλληνα εισαγωγέα ο οποίος δεν συνηθίζει να αφήνει άλλους να παίρνουν αποφάσεις. Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι επίσημες ανακοινώσεις θα γίνουν τις τελευταίες ημέρες του Αυγούστου η τις πρώτες ημέρες του Σεπτεμβρίου. Μέχρι να γίνουν όμως αυτές οι ανακοινώσεις, υπάρχει χρόνος για λίγες αυγουστιάτικες διακοπές.
Ο δεύτερος καπνός αφορά ένα άλλο μεγάλο Group . Θα αναφέρουμε το όνομα αφού έχουν αρχίσει να γράφονται πολλά. Πρόκειται για το γκρουπ της Stellantis. O Όμιλος Βασιλάκη φαίνεται ότι πήρε το 51% της ελληνικής εταιρίας που αντιπροσωπεύει τα αυτοκίνητα της Fiat, Alfa Romeo, Jeep. Επίσημα ο Όμιλος δεν έχει επιβεβαιώσει την αγορά. Ούτε ο πρόεδρος της εταιρίας που «εξαγοράστηκε» επιβεβαιώνει κάτι τέτοιο.
Δεν θα μείνουμε όμως στις επιβεβαιώσεις. Θα αναφέρουμε μόνο ότι :
1.Μπορεί να φαίνεται στα χαρτιά μια συμφωνία αλλά πίσω από αυτή τη συμφωνία ίσως υπάρχει και κάτι άλλο. Δεν αποκλείεται να είναι και ένας άλλος όμιλος που θα έχει συμμετοχή σ αυτό το ποσοστό.
2. Μπορεί ο Όμιλος που δεν φαίνεται να έχει το πάνω χέρι αλλά να μην μπορεί να εμφανιστεί γιατί η νομοθεσία περί αθέμητου ανταγωνισμού να μην του το επιτρέπει.
Ο Ιούνιος κάθε άλλο παρά καλός ήταν στις ταξινομήσεις. Ο πήχης σταμάτησε στις 11.092 μονάδες. Σε σύγκριση με τις ταξινομήσεις του Ιουνίου 2021 (13.875) φαίνεται ότι υπάρχει μια διαφορά 2.783 αυτοκινήτων και η πτώση αγγίζει το 20.1%. Δυστυχώς οι παραγγελίες που δίνουν οι αντιπροσωπείες στα εργοστάσια δεν μπορούν υλοποιηθούν. Στις γραμμές παραγωγής δεν έχει λυθεί ούτε το πρόβλημα με τα microchips αλλά και με τις καλωδιώσεις. Αν δεν λυθεί το πρόβλημα με τις τροφοδοτικές αλυσίδες εξαρτημάτων η αγορά δεν πρόκειται να ομαλοποιηθεί άμεσα. Και αυτό δεν το κρύβουν οι διευθυντές των αντιπροσωπειών. Η λέξη που ταιριάζει είναι η «Υπομονή». Οι παραδόσεις γίνονται με το σταγονόμετρο. Και θα συνεχίσουν μέχρι τους πρώτους μήνες του 2023.
Πριν από λίγα 24ωρα και πριν φθάσουν στις εκθέσεις της Alfa Romeo οι νέες Tonale, έγινε η πανελλαδική παρουσίαση του ολοκαίνουργιου μοντέλου, παρουσία του Έλληνα Αλέξανδρου Λιώκη, που είναι lead exterior designer της Tonale. Η νέα Tonale σηματοδοτεί τη «Μεταμόρφωση» της θρυλικής Ιταλικής μάρκας στη νέα εποχή της αυτοκίνησης. Την οδηγήσαμε και σύντομα θα σας μεταφέρουμε τις εντυπώσεις μας. Ο Γιώργος Μπακόπουλος , Διευθύνων Σύμβουλος της FCA Greece , αναφέρθηκε στα μελλοντικά σχέδια του Group . Είπε ότι η Tonale έρχεται στην C-SUV κατηγορία που είναι ιδαίτερα δημοφιλής.
Είπε ακόμη ότι στην έναρξη των παραγγελιών θα τηρηθεί το χρονοδιάγραμμα των 100 ημερών. Δηλαδή όποιος παραγγείλει το αυτοκίνητο άμεσα θα το παραλάβει μέσα στις πρώτες 100 ήμερες. Όμως ο χρόνος παράδοσης θα αυξηθεί στις επόμενες παραγγελίες που θα γίνουν μετά το καλοκαίρι. Δηλαδή όσοι το έχουν αποφασίσει θα προλάβουν να αποκτήσουν την Tonale μέσα στις πρώτες 100 ημέρες από την ημέρα που θα δώσουν την παραγγελία. Οι υπόλοιποι θα μπουν στη λίστα αναμονής.
Σήμερα έγινε και η επίσημη πρεμιέρα του ανανεωμένου Kia XCeed . Ξεχωρίζουν οι νέες υβριδικές τεχνολογίες που το συνοδεύουν αλλά και η νέα GT-Line έκδοση που σίγουρα θα «μαγνητίσει» τις νεότερες ηλικίες. Το αυτοκίνητο το είδαμε και στη Γερμανία κατά την παρουσίαση του Kia Niro. Η άφιξη του νέου XCeed θα υποστηρίξει τη μετάβαση της Kia σε έναν πάροχο λύσεων βιώσιμης μετακίνησης, διαθέτοντας μια γκάμα ηλεκτροκίνητων κινητήρων υψηλής απόδοσης, συμπεριλαμβανομένων των επιλογών μιας ήπιας υβριδικής (MHEV) και μιας plug-in υβριδικής (PHEV) έκδοσης.
Το νέο XCeed δείχνει πιο επιθετικό , χρησιμοποιώντας νέα LED φώτα . Έχει πιο στενή μάσκα και το νέο λογότυπο της Kia . Το μοντέλο «πατάει» σε στάνταρ τροχούς 16 ιντσών ενώ προαιρετικά μπορεί να εφοδιαστεί και με 18άρες ζάντες. Στον τομέα των κινητήρων αρχικά συναντάμε τον 1.000άρη τρικύλινδρο των 118 ίππων και 172 Nm ροπής που στοχεύει στην απόλυτη οικονομία. Αμέσως μετά ακολουθεί ο 1.5 T-GDi απόδοσης 160 ίππων που συνδυάζεται προαιρετικά με ήπιο υβριδικό σύστημα και συνεργάζεται είτε με 6άρι μηχανικό κιβώτιο είτε με 7άρι διπλού συμπλέκτη.
Έξυπνη η κίνηση της της Ηyundai Ελλάς να υποστηρίξει δύο ελληνικές συμμετοχές, στο ράλλυ Ακρόπολις (10ος γύρος του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλλυ WRC) που θα γίνει από τις 8-11 Σεπτεμβρίου 2022. Η ελληνική αντιπροσωπεία θα διαθέσει δυο Hyundai i20 N Rally2 στους Λάμπρο Αθανασούλα – Νίκο Ζακχαίο και Μάνο Στεφανή-Κώστα Στεφανή.
Μάθαμε όμως ότι τα δύο αγωνιστικά που θα συμμετέχουν στο ράλλυ Ακρόπολις θα έρθουν λίγα 24ωρα πριν από την εκκίνηση του αγώνα. Αυτό σημαίνει ότι οι Έλληνες αγωνιζόμενοι θα τα μάθουν κατά τη διάρκεια του αγώνα αφού τα πραγματικά αγωνιστικά χιλιόμετρα που θα προλάβουν να κάνουν θα είναι ελάχιστα.
Αποκλειστικά για επαγγελματίες και επιχειρήσεις είναι το νέο Nissan Townstar. Προσαρμοσμένο στους τελευταίους κανονισμούς εκπομπών ρύπων. Σχεδιάστηκε με γνώμονα την αξιοπιστία και τη βιωσιμότητα και βάζει νέα στάνταρ στις απαιτήσεις του επαγγελματία. Βασίζεται στην επιτυχημένη συνταγή του e-NV200 που προέρχεται από την τεχνογνωσία της Nissan στο ηλεκτρικό ελαφρύ επαγγελματικό όχημα (e-LCV). Η αμιγώς ηλεκτρική έκδοση του ολοκαίνουργιου του Townstar, εντάσσεται στην “εξηλεκτρισμένη” γκάμα της Nissan, στο πλαίσιο του οράματος Ambition 2030.
Ο John Cappella από την 1η Σεπτεμβρίου θα είναι ο νέος Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Porsche Cars Canada. Θα διαδεχθεί τον Marc Ouayoun, ο οποίος βρίσκεται στο τιμόνι της καναδικής θυγατρικής από τον Ιανουάριο του 2018, ο οποίος σύντομα θα αναλάβει νέα θέση στην Όμιλος Volkswagen.
Ο John Cappella εντάχθηκε στη μάρκα το 2011 ως Διευθυντής Ανάπτυξης Δικτύων στην Porsche Cars Canada και στη συνέχεια έγινε Διευθύνων Σύμβουλος του Porsche Center North Toronto το 2016. Η καριέρα του στην αυτοκινητοβιομηχανία ξεκίνησε το 1999 όπου προχώρησε σε διάφορες θέσεις στην καναδική αγορά πολυτελών αυτοκινήτων.
Τα τελευταία χρόνια, η Porsche στον Καναδά αύξησε τις πωλήσεις της για να φτάσει στο υψηλότερο ετήσιο επίπεδό της το 2021 υπό την ηγεσία του Marc Ouayoun. Συνολικά, 9.141 σπορ αυτοκίνητα παραδόθηκαν σε Καναδούς πελάτες τον περασμένο χρόνο – συν 23% σε σύγκριση με το 2020. Επιπλέον, η Porsche Canada βελτίωσε περαιτέρω το μέγεθος και την ποιότητα του δικτύου λιανικής, εγκαινίασε το Κέντρο Διανομής Ανταλλακτικών που διαθέτει μια ολοκαίνουργια εκπαιδευτική εγκατάσταση , και ανακοίνωσε ένα Porsche Experience Center που πρόκειται να ανοίξει στην ευρύτερη περιοχή του Τορόντο το 2024.
Ποιος παλιός αγωνιζόμενος δεν ήξερε τον «μάγο» των καρμπυρατέρ. Ποιος δεν είχε ζητήσει τη βοήθεια του «Mπούμπη» . Του «γιατρού» των Weber. Τα ρύθμιζε άριστα χρησιμοποιώντας ένα μακρύ κατσαβίδι και το…αυτί του. Ο «Mπούμπης» , ο Xρήστος Bαλασόπουλος, έφυγε για τη γειτονιά των αγγέλων. Ήταν ξεχωριστός επαγγελματίας. Απίστευτο μυαλό. Βοηθούσε όλους τους αγωνιζόμενους.
Καλό ταξίδι μαστρο Χρήστο.