Στον εισαγγελέα θα οδηγούνται όσοι βενζινοπώλες παραβιάζουν το πλαφόν που έθεσε η κυβέρνηση για την τιμή της βενζίνης. Η θέσπιση ανώτατης τιμής στην αμόλυβδη και τη super αμόλυβδη, αποτελεί την κυβερνητική απάντηση στον νέο κύκλο αισχροκέρδειας που αναμένεται να πλήξει την αγορά με πρόσχημα την απεργιακή κινητοποίηση των ιδιοκτητών φορτηγών δημοσίας χρήσης.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ο υφυπουργός Περιφερειακής Ανάπτυξης και Εμπορίου, Ντ. Ρόβλιας, έστειλε σαφές μήνυμα προς τους επίδοξους κερδοσκόπους.

«Η αντίδραση της κυβέρνησης υπήρξε άμεση στην αντιμετώπιση της κερδοσκοπίας των καυσίμων. Οι τιμές του πλαφόν στα πρατήρια υγρών καυσίμων δεν είναι αυθαίρετες, είναι οι τιμές πώλησης της Παρασκευής 10ης Σεπτεμβρίου 2010. Προειδοποιούμε τους κερδοσκόπους ότι θα υποστούν τις συνέπειες του νόμου. Προτεραιότητά μας είναι η προστασία του εισοδήματος του πολίτη», δήλωσε.

Συγκεκριμένα θεσπίζεται, για την Αττική και τη Θεσσαλονίκη, ανώτατη τιμή πώλησης για την αμόλυβδη το 1,473 ευρώ και αντίστοιχα για την super αμόλυβδη το 1,701 ευρώ. Για την βενζίνη LRP η ανώτατη τιμή ορίστηκε στο 1,561 ευρώ και για το πετρέλαιο κίνησης στο 1,282 ευρώ.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Οι τιμές διαμορφώνονται ως εξής:

 ΖΩΝΗ 95 100 LRP DIESEL
 ΑΤΤΙΚΗ – ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ 1,473 1,701 1,561 1,282
 Α’ * 1,496 1,706 1,566  1,290
 Β’ **  1,545  1,745  1,605  1,326
 Γ’ ***  1,561  1,764  1,624  1,322

* Στην Α’ ΖΩΝΗ περιλαμβάνονται οι εξής νομοί και περιοχές: Βοιωτίας, Αρκαδίας, Λάρισας, Πέλλας, Φθιώτιδας, Λακωνίας, Καρδίτσας, Ημαθίας, Φωκίδας, Μεσσηνίας, Τρικάλων, Χαλκιδικής, Αιτ/νίας, Ηλείας, Πιερίας, Κιλκίς, Ευρυτανίας, Αχαΐας, Γρεβενών, Σερρών, Ευβοίας, Άρτας, Κοζάνης, Καβάλας, Κορίνθου, Πρεβέζης, Καστοριάς, Δράμας, Αργολίδος, Μαγνησίας, Φλώρινας, Αργοσαρωνικός

** Στη Β΄ ΖΩΝΗ περιλαμβάνονται οι εξής νομοί: Θεσπρωτίας, Ηρακλείου, Ροδόπης, Λευκάδας, Ιωαννίνων, Λασιθίου, Έβρου, Κεφαλονιάς, Χανίων, Ξάνθης, Κέρκυρας, Ζακύνθου, Ρεθύμνης

*** Στην Γ΄ ΖΩΝΗ περιλαμβάνονται οι εξής νομοί και περιοχές με Φ.Π.Α. 16%: Δωδεκανήσου, Λέσβου, Χίου, Σάμου, Κυκλάδων, Βόρειες Σποράδες, Λήμνος, Θάσος, Σαμοθράκη, Σκύρος.

Η ανώτατη τιμή θα ισχύσει για 7 ημέρες, οπότε θα επανεξεταστεί η σκοπιμότητα παράτασης των ανώτατων τιμών.

Οι ουρές που σχηματίζονται έξω από τα βενζινάδικα θυμίζουν ημέρες Ιουλίου, μετά την απόφαση των ιδιοκτητών φορτηγών δημοσίας χρήσης να προχωρήσουν σε «παύση εργασίας» από το πρωί της Δευτέρας.

Πενηντατρείς ημέρες μετά την έναρξη της πρώτης απεργίας που διήρκεσε οχτώ ημέρες (23 Ιουλίου – 1 Αυγούστου) και ενώ εξακολουθούν να βρίσκονται σε πολιτική επιστράτευση, οι ιδιοκτήτες των φορτηγών αποφάσισαν, από τη Θεσσαλονίκη όπου και συνεδρίασαν, να προχωρήσουν από τη Δευτέρα όχι σε απεργία αλλά σε «παύση εργασιών».

Οι πρώτες μεγάλες ουρές δημιουργήθηκαν την Κυριακή στα περίπου 600 πρατήρια υγρών καυσίμων που ήταν ανοιχτά στην Αττική, με τους οδηγούς να χρειάζονται αρκετή ώρα μέχρι να γεμίσουν το ρεζερβουάρ τους ενόψει της εβδομάδας που ξεκινά αλλά και υπό το φόβο νέων αυξήσεων στις τιμές των υγρών καυσίμων. Ήδη σε αρκετά πρατήρια της Αττικής η απλή αμόλυβδη βενζίνη έχει εξαντληθεί.

Οι εκπρόσωποι της ομοσπονδίας βενζινοπωλών εκτιμούν, πάντως, ότι δεν θα δημιουργηθούν άμεσα προβλήματα αφού τη λύση θα δώσουν τα βυτιοφόρα ιδιωτικής χρήσης των εταιριών εμπορίας υγρών καυσίμων.

Αντίστοιχη αγωνία, με διαφορετικό, όμως, περιεχόμενο, ζει και ο εμπορικός κόσμος που εν μέσω κρίσης, όπως αυτή αποτυπώνεται στους αριθμούς, θα βρεθεί εκ νέου μπροστά σε φορτηγά με σηκωμένα χειρόφρενα.

Πρόθεση των φορτηγατζήδων είναι τη Δευτέρα να παραδώσουν τα οχήματά τους στις κατά τόπους νομαρχίες, οι οποίες έχουν την αρμοδιότητα της υλοποίησης της επίταξης, που ισχύει από τις 29 Ιουλίου. Ίσως οι ιδιοκτήτες φορτηγών να ποντάρουν στο γεγονός ότι βρισκόμαστε στις αρχές της προεκλογικής περιόδου για την εκλογή περιφερειαρχών – θεσμού που θα αντικαταστήσει τους νομάρχες – και επομένως οι υπηρεσίες να υπολειτουργούν. Άλλωστε και το καλοκαίρι η απεργία έληξε, επειδή το αποφάσισαν οι απεργοί και όχι γιατί λειτούργησε το μέτρο της επίταξης.

Πρώτη τους κίνηση, σύμφωνα με τον πρόεδρο του Πανελληνίου Συνδικάτου Χερσαίων Εμπορευματικών Μεταφορών, Γιώργο Τζωρτζάτο, θα είναι να πραγματοποιήσουν πορεία στη Βουλή, για να επιδώσουν ψήφισμα διαμαρτυρίας.

Οι ιδιοκτήτες των φορτηγών παραμένουν αντίθετοι με την πρόθεση της κυβέρνησης να προχωρήσει στο «άνοιγμα» του επαγγέλματός τους και υποστηρίζουν ότι δεν τους ικανοποιεί ένα εφάπαξ ποσό αποζημίωσης για τις απώλειες που θα υποστούν στις επενδύσεις τους. Αντίθετα, ζητούν σταδιακά να αποφορολογηθούν, που σημαίνει να μειωθούν οι συντελεστές για να αποσβέσουν τις ζημιές τους.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης