Κατόπιν διαλόγου με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τις εθνικές αρχές προστασίας των καταναλωτών, η Amazon δεσμεύτηκε να ευθυγραμμίσει τις πρακτικές της για τη διακοπή συνδρομής με τους κανόνες της ΕΕ για την προστασία των καταναλωτών. Η πλατφόρμα θα επιτρέψει στους καταναλωτές στην ΕΕ και στον Ευρωπαϊκό Οικονομικό Χώρο να ακυρώνουν την εγγραφή τους στην Amazon Prime με δύο μόνο κλικ, χρησιμοποιώντας ένα ευδιάκριτο και ξεκάθαρο κουμπί ακύρωσης. Η αλλαγή αυτή ήταν αναγκαία για να εξασφαλιστεί συμμόρφωση με τη νομοθεσία της ΕΕ για την προστασία των καταναλωτών και ιδίως με την οδηγία για τις αθέμιτες εμπορικές πρακτικές.
Κατόπιν καταγγελίας του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Καταναλωτών (BEUC), του Νορβηγικού Συμβουλίου Καταναλωτών και του Διατλαντικού Διαλόγου Καταναλωτών, η Επιτροπή έλαβε μέτρα τον Απρίλιο του 2021 σε συνεργασία με τις εθνικές αρχές προστασίας των καταναλωτών. Οι πρακτικές ακύρωσης που εντοπίστηκαν έθεταν πολλαπλά εμπόδια στη διακοπή της συνδρομής, όπως πολύπλοκα μενού πλοήγησης και δυσνόητες διατυπώσεις, επιλογές που προκαλούν σύγχυση και επαναλαμβανόμενες παροτρύνσεις. Η Amazon έχει πλέον δεσμευτεί να βελτιώσει την πολιτική της για τη διακοπή συνδρομής και θα εφαρμόσει τις αλλαγές από σήμερα.
Ο Επίτροπος Δικαιοσύνης, κ. Ντιντιέ Ρεντέρς, δήλωσε σχετικά: «Μπορεί η εγγραφή στις διαδικτυακές υπηρεσίες να είναι βολική για τους καταναλωτές, επειδή συνήθως είναι απλούστατη, αλλά και η αντίστροφη πράξη, για τη διακοπή της συνδρομής, θα πρέπει να είναι εξίσου εύκολη. Οι καταναλωτές πρέπει να μπορούν να ασκούν τα δικαιώματά τους χωρίς να υφίστανται καμία πίεση από τις πλατφόρμες. Ένα πράγμα είναι βέβαιο: οι διαδικασίες που χειραγωγούν ή “παγιδεύουν” τους χρήστες θα πρέπει να απαγορεύονται. Χαιρετίζω τη δέσμευση που ανέλαβε η Amazon να απλουστεύσει τις πρακτικές της ώστε οι καταναλωτές να μπορούν να διακόπτουν τη συνδρομή τους ελεύθερα και εύκολα».