Επιμέλεια: Αδάμ Αλεξόπουλος
Στην ώρα τους ανακοινώθηκαν οι βαθμολογίες των υποψηφίων που διαγωνίστηκαν στις πανελλαδικές εξετάσεις με στόχο την εισαγωγή τους σε σχολή της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης ανά την Ελλάδα. Έτσι, η αγωνία και ο μακρύς αγώνας των τελευταίων ετών για τους φετινούς υποψηφίους έφτασαν στο τέλος τους.
Πώς θα μάθουν τη βαθμολογία τους
Οι υποψήφιοι, προκειμένου να ενημερωθούν για τις βαθμολογίες τους, έχουν στη διάθεσή τους τους εξής τρεις τρόπους:
- Ο πρώτος τρόπος είναι η επίσκεψη στο σχολείο, όπου έχουν αναρτηθεί οι βαθμολογικές καταστάσεις. Σε αυτές, για λόγους διαφύλαξης των προσωπικών δεδομένων, αναγράφονται μόνο ο κωδικός και οι βαθμοί κάθε υποψηφίου.
- Ο δεύτερος είναι μέσω της ιστοσελίδας του υπουργείου Παιδείας και ακολουθώντας τις οδηγίες που εμφανίζονται στην πρώτη σελίδα, είτε απευθείας μέσω της ειδικής πλατφόρμας του υπουργείου Παιδείας, https://results.it.minedu.gov.gr. Οι ενδιαφερόμενοι θα πρέπει να έχουν εύκαιρο τον 8ψήφιο κωδικό τους και τους 4 αρχικούς χαρακτήρες από το επώνυμο, το όνομα, το πατρώνυμο και το μητρώνυμο του υποψηφίου σε κεφαλαίους ελληνικούς χαρακτήρες.
- Ο τρίτος τρόπος είναι μέσω της λήψης γραπτού μηνύματος. Απαραίτητη προϋπόθεση για να συμβεί αυτό είναι να έχουν καταχωρίσει στο κινητό τους τηλέφωνο ειδική εφαρμογή του υπουργείου Παιδείας, σε ημερομηνίες που είχαν προκαθοριστεί.
Ο αριθμός των εισακτέων
Ο συνολικός αριθμός εισακτέων στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα, στην ΑΣΠΑΙΤΕ και στις Ανώτατες Εκκλησιαστικές Ακαδημίες, για το ακαδημαϊκό έτος 2022-2023 ανέρχεται σε 68.394 (στους οποίους θα προστεθούν και οι εισακτέοι στις Στρατιωτικές και Αστυνομικές Σχολές και στις Ακαδημίες της Πυροσβεστικής, του Εμπορικού Ναυτικού και του Λιμενικού Σώματος). Υπενθυμίζεται πως ο αριθμός των υποψηφίων που εισήχθησαν το 2021 σε ΑΕΙ, ΑΣΠΑΙΤΕ και Ανώτατες Εκκλησιαστικές Ακαδημίες ανερχόταν σε 60.070.
Ο ορισμός και η κατανομή του αριθμού στα επιμέρους Τμήματα έλαβε υπ’ όψιν της και τα ακόλουθα κριτήρια, με στόχο την αναβάθμιση της ποιότητας των παρεχόμενων σπουδών:
– Τις εισηγήσεις των Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων για τον αριθμό των εισακτέων, υπό το πρίσμα και του ισχύοντος θεσμικού πλαισίου των μετεγγραφών.
– Τον εξορθολογισμό του συστήματος κατανομής εισακτέων μετά την εφαρμογή της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής.
– Τη στήριξη σπουδών σε Τμήματα Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων εκεί όπου υπάρχουν δυνατότητες περαιτέρω ανάπτυξης, αλλά και με μέριμνα για τις ακριτικές περιοχές (π.χ. τα Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης, Πανεπιστήμιο Αιγαίου, Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας έχουν μεγαλύτερο μερίδιο εκεί όπου αυξήθηκαν οι θέσεις).
– Τη σύνδεση της Ανώτατης Εκπαίδευσης με την αγορά εργασίας σε συνδυασμό με γεωγραφικούς αναπτυξιακούς στόχους για τμήματα με σημαντικές δυνατότητες απορρόφησης των αποφοίτων τους.