Η Μαρίνα Λαμπράκη Πλάκα είχε γερή και ευρεία παιδεία και σε αυτό το θεμέλιο βασίστηκε για να βγάλει σε πέρας το έργο της ως διευθύντρια της Εθνικής Πινακοθήκης, λέει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο ζωγράφος Γιώργος Ρόρρης που την είχε καθηγήτρια στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών (ΑΣΚΤ).

«Είχα την τύχη σαν φοιτητής της ΑΣΚΤ να διδαχτώ Αναγέννηση όταν δίδασκε Ιστορία της τέχνης. Είχε μια αγάπη για τους φοιτητές της, ενδιαφερόταν με θέρμη όχι απόμακρα για τη δουλειά των νέων ανθρώπων. Το Αμφιθέατρο ήταν γεμάτο επειδή το μάθημα της δεν ήταν μια απλή παράθεση παράξενων ιταλικών ονομάτων, ρυθμών, κοκ.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Βέβαια, το μεγάλο της έργο είναι η Εθνική Πινακοθήκη. Και σήμερα, όποιος περνά μπροστά από την Πινακοθήκη οφείλει να σκεφτεί πώς ήταν η Πινακοθήκη το 1992 όταν ανέλαβε η Μαρίνα Λαμπράκη και πώς είναι σήμερα. Τι εκθέσεις διενεργήθηκαν – « Από τον Θεοτοκόπουλο στον Σεζάν», τη μεγαλειώδη περιοδεύουσα έκθεση «El Greco, Ταυτότητα και Μεταμόρφωση» που κατάφερε να φέρει στην Πινακοθήκη. Εκθέσεις με τεράστια επισκεψιμότητα, παραρτήματα που ίδρυσε και φυσικά το νέο κτίριο.

Η Μαρίνα Λαμπράκη – Πλάκα ευτύχησε να πεθάνει επί των επάλξεων, ήταν διευθύντρια της Εθνικής Πινακοθήκης. Την ερχόμενη Δευτέρα θα εγκαινίαζε την έκθεση που ετοίμασε για τον Παρθένη.

Ο καινούργιος διευθυντής θα έχει πιο εύκολο έργο να εκπονήσει, έχει πολλούς περισσότερους χώρους άρτιους για εκθέσεις γιατί πλέον με το καινούργιο κτήριο έχει μπει το νερό στο αυλάκι. Κι αυτό το χρωστάμε στη Μαρίνα Λαμπράκη- Πλάκα. Προσωπικά, της χρωστάω πάρα πολλά. Αν είμαι εδώ στο ατελιέ, το οφείλω και σ’ εκείνη».

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Πηγή: ΑΠΕ – ΜΠΕ

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης