Πέντε προβληματισμούς θέτει στον Υπουργό Υγείας Θάνο Πλεύρη το ΔΣ του Συνδέσμου Φαρμακευτικών Επιχειρήσεων Ελλάδας (ΣΦΕΕ) με επιστολή του στις 5 Μαΐου και αφορούν τις επικείμενες παρεμβάσεις στο χώρο του φαρμάκου και της φαρμακευτικής δαπάνης.

Πηγή: https://www.voria.gr/article/i-pente-provlimatismi-tou-sfee-pros-ton-ipourgo-igias-gia-tis-paremvasis-sto-farmako

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ο ΣΦΕΕ τονίζει ότι η νέα νομολογία εντείνει τον προβληματισμό ολόκληρου του κλάδου σχετικά με την αντιμετώπιση που έχει από την κυβέρνηση, τονίζοντας ότι οι ψηφισθείσες ρυθμίσεις δεν δίνουν λύση σε κανένα από τα διαχρονικά, μεγάλα προβλήματα που αντιμετωπίζει.

Σύμφωνα με τον ΣΦΕΕ:

• Υπάρχει πλήρης έλλειψη αιτιολόγησης των μέτρων που ψηφίστηκαν και ως προς το μέγεθός τους, και ως προς την χρησιμότητα τους, σλλά και ασάφεια στην περιγραφή τους.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

• Για άλλη μια φορά πραγματοποιείται ανακατανομή των επιστροφών από ορισμένες κατηγορίες φαρμάκων σε άλλες, και φυσικά μεταξύ εταιριών.

• Δεν λαμβάνονται μέτρα που θα βοηθήσουν στη συγκράτηση της φαρμακευτικής δαπάνης και που θα έπρεπε να είχαν προηγηθεί αυτού του νομοσχεδίου (π.χ. κατάργηση εξίσωσης ΛΤ-ΑΤ για τα γενόσημα, συνταγογράφηση για ανασφάλιστους πολίτες, εφαρμογή περιοριστικών θεραπευτικών πρωτοκόλλων, κλπ.).

• Η προσπάθεια να «χρυσωθεί» το χάπι της κατάργησης του CB ανάπτυξης (80/20 σε ΕΟΠΥΥ – 90/10 στα Νοσοκομεία) αποτυγχάνει πλήρως αφού μετατρέπεται σε rebate με «επιλεκτικό» καταλογισμό, χωρίς διασφάλιση για μείωση ή έστω συγκράτηση του συνόλου των επιστροφών. Την ίδια στιγμή ακυρώνεται στην πράξη η λογική και οι προβλέψεις του πλάνου ανασυγκρότησης (RRF) αφού η πολυαναμενόμενη δέσμευση της κυβέρνησης για μείωση του clawback σε σχέση με τα επίπεδα του 2020, υλοποιείται με την μετατροπή του σε rebate και όχι με μέτρα ελέγχου και συγκράτησης της δαπάνης, όπως υπαγορεύει η λογική της βιωσιμότητας του συστήματος. Πολίτικες μετατροπής του clawback σε rebate έχουν εφαρμοστεί ξανά στο παρελθόν. Το 2017 μια τέτοιου είδους πολιτική εισήγαγε το περίφημο «πολυώνυμο» των rebates αλλά εκ του αποτελέσματος είναι εμφανές ότι απέτυχε παταγωδώς. Δυστυχώς, η πάροδος του χρόνου δεν συνέβαλε στην εισαγωγή νέων βελτιωμένων πρακτικών.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ
σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης