Επιμέλεια: Αλέξης Σφαέλος

Στο πρώτο ψηφιακό συνέδριο ESG για επενδυτές και αναλυτές, η Mercedes-Benz παρουσίασε το πλάνο της για τα επόμενα έτη και τους τρόπους με τους οποίους θα καταφέρει τη μείωση των εκπομπών ρύπων CO2.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Κύριοι στόχοι της Γερμανικής μάρκας είναι η πλήρης εξηλέκτριση των μοντέλων της μέχρι το τέλος της δεκαετίας, η μείωση του αποτυπώματος άνθρακα ανά επιβατικό αυτοκίνητο κατά περισσότερο από το μισό έως το 2030 σε σύγκριση με τα επίπεδα του 2020, όπως και το μεγαλύτερο ποσοστό ενεργειακών αναγκών στην παραγωγή να καλύπτεται μέσω ανανεώσιμων πηγών ενέργειας.

Για την επίτευξή αυτών των στόχων οι βασικοί άξονες περιλαμβάνουν: τον εξηλεκτρισμό του στόλου οχημάτων, τη φόρτιση με πράσινη ενέργεια, τη βελτίωση της τεχνολογίας των μπαταριών, την εκτεταμένη χρήση ανακυκλωμένων υλικών και ανανεώσιμης ενέργειας στην παραγωγή. 

Για την κάλυψη περισσότερο από 70% των ενεργειακών αναγκών με ανανεώσιμες πηγές, η Mercedes- Benz σκοπεύει να εγκαταστήσει συστήματα ηλιακής και αιολικής ενέργειας σε δικές της εγκαταστάσεις,  ενώ ταυτόχρονα θα συμβάλει μέσω συμφωνιών αγοράς ενέργειας.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ο Ola Källenius, Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου της Mercedes-Benz Group AG, δήλωσε:

«Η επιθυμία για ατομική κινητικότητα αυξάνεται συνεχώς. Η αποστολή μας είναι να ανταποκριθούμε σε αυτή την ανάγκη με βιώσιμο τρόπο. Η Mercedes-Benz έχει έναν σαφή οδικό χάρτη για το πώς να γίνει ανθρακικά ουδέτερη. Μέχρι το 2030, θέλουμε να φτάσουμε στα μισά του δρόμου. Προκειμένου να σημειωθεί ταχύτερη πρόοδος στην προστασία του κλίματος, χρειαζόμαστε απόλυτη αφοσίωση στο στόχο και περισσότερη συνεργασία μεταξύ των κυβερνήσεων, των εταιρειών και της κοινωνίας στο σύνολό της», ο Ola Källenius, Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου της Mercedes-Benz Group AG».

Ο εξηλεκτρισμός της γκάμας της Mercedes-Benz προχωρά αλματωδώς εδώ και αρκετό καιρό. Ο στόχος είναι να επιτευχθεί μερίδιο έως και 50% σε plug-in υβριδικά και αμιγώς ηλεκτρικα μοντέλα μέχρι το 2025.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η Mercedes-Benz διασφαλίζει την «πράσινη φόρτιση» σε όλα τα περίπου 300.000 δημόσια σημεία φόρτισης στο δίκτυο Mercedes me Charge στην Ευρώπη και εξασφαλίζει ότι το δίκτυο τροφοδοτείται με επαρκή ποσότητα ηλεκτρικής ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές.

Η μπαταρία αποτελεί τον σημαντικότερο παράγοντα για τη μείωση των εκπομπών CO2, καθώς περισσότερο από 50% των εκπομπών CO2 του κύκλου ζωής μίας μπαταρίας οφείλεται στην αλυσίδα εφοδιασμού και την παραγωγή. Το ποσοστό αυτό μπορεί να μειωθεί κατά 20% με τη μετάβαση στην παραγωγή κυψελών ουδέτερων σε CO2.

Η Mercedes-Benz δημιουργεί μια πράσινη αλυσίδα εφοδιασμού  χάλυβα για να επεκτείνει μαζικά τη χρήση χάλυβα χαμηλών και μηδενικών εκπομπών CO2. Σε στενή συνεργασία με τους προμηθευτές χάλυβα, η εταιρεία αποφεύγει συνειδητά τις αντισταθμίσεις άνθρακα, εστιάζοντας αντ’ αυτού στην αποφυγή και τη μείωση των εκπομπών CO2.

Αρκετά βιώσιμα υλικά βρίσκονται ήδη σε σειρά παραγωγής σε ορισμένα μοντέλα οχημάτων. Αυτά περιλαμβάνουν υφάσματα ταπετσαρίας καθισμάτων από 100% ανακυκλωμένα μπουκάλια PET, καθώς και επενδύσεις δαπέδου από νήματα από δίχτυα ψαρέματος που ανακτήθηκαν και υπολείμματα υφασμάτων από παλιά χαλιά. Οι EQS και EQE θα διαθέτουν ακόμη και αγωγούς καλωδίων κατασκευασμένους από ανακυκλωμένα απόβλητα.
 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης