Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης
Οι Ιταλοί έχουν γούστο, κι αυτό δεν είναι μυστικό. Τα ιταλικά αυτοκίνητα ήταν, είναι και πιθανότατα θα είναι από τα ομορφότερα σύνολα τεσσάρων τροχών, έχοντας ιδιαίτερη σχεδίαση αλλά και μοναδικό οδηγικό χαρακτήρα. Ferrari, Fiat, Lamborghini, Alfa Romeo είναι μόλις μερικές από τις φίρμες που τη δεκαετία του 1960 μάς έδωσαν μερικά από τα ομορφότερα sport σύνολα που μέχρι και σήμερα δεν έχουν ανταγωνισμό.
1969 Alfa Romeo 33 Stradale: Η 33 Stradale ήταν το πρώτο supercar της Alfa και η έμπνευση πίσω από το επόμενο supercar τους, 8C Competizione. Μόνο 18 από αυτά κατασκευάστηκαν και το καθένα είχε έναν V8 2,0 λίτρων στη μέση του αμαξώματος του. 230 ίπποι, μηχανικό κιβώτιο έξι σχέσεων και 0-100 σε κάτω από 6 δευτ. για ένα από τα ομορφότερα σύνολα.
1962 Ferrari 250 GTO: Η καλύτερη – η ομορφότερη – η ακριβότερη. Η 250 GTO δεν σχεδιάστηκε ποτέ με σκοπό τη μαζική παραγωγή, επομένως μόνο 36 κατασκευάστηκαν. Πίσω στο 1962, έπρεπε να πληρώσει κανείς 18.000 $ για να αγοράσει μία, και αυτό μόνο αν ο ίδιος ο Enzo Ferrari τον θεωρούσε άξιο. Η 250 GTO έχει έναν κινητήρα V12 3,0 λίτρων που αποδίδει σχεδόν 300 ίππους.
1967 Alfa Romeo 1750 GT Veloce: Καμπύλες, ομορφιά και ξεχωριστός χαρακτήρας. Με τετρακύλινδρο ατμοσφαιρικό κινητήρα 1,8 λίτρων που απέδιδε μόνο 120 ίππους, αλλά χαμηλό βάρος, αποτελούσε ένα σύνολο «φωτιά». Πισωκίνητη και άκρως fun to drive, έμεινε στην Ιστορία.
1966 Fiat 124 Spider: Το 1966 κυκλοφόρησε ένα από τα πιο αναγνωρίσιμα μοντέλα της Ιστορίας. Όπως και τα υπόλοιπα roadsters εκείνης της εποχής, διέθετε έναν 1.400άρη κινητήρα απόδοσης 89 ίππων, όμως το χαμηλό βάρος επέτρεπε τα όμορφα γλιστρήματα του πίσω μέρους.
1968 De Tomasa Mangusta: Ο De Tomasa ήταν ένας Ιταλός κατασκευαστής υπεραυτοκίνητων, και το Mangusta ήταν ο προκάτοχος των καυτών Pantera. Ο κινητήρας Ford V8 των 306 ίππων ήταν αποθηκευμένος ακριβώς πίσω από το κεφάλι του οδηγού, ενώ το σύνολο εξοπλιζόταν με δισκόφρενα, ανεξάρτητη ανάρτηση, κλιματιστικό και ηλεκτρικά παράθυρα, που ήταν επαναστατικά για την εποχή.
.
Lamborghini Miura S: Με κινητήρα V12 3,9 λτ. απέδιδε 365 ίππους και πετύχαινε το 0-100 σε 6,3 δευτ. Εκείνη την εποχή έχασε λίγο από τη φήμη της, καθώς μεσουρανούσε η Ferrari. Το σύνολο όμως ήταν εξαιρετικό από κάθε άποψη, τόσο εμφανισιακά όσο και οδηγικά.
1967 Lancia Fulvia Coupe: Πριν η Lancia δημιουργήσει την εκπληκτική Delta Integrale, η Fulvia Coupe ήταν το καμάρι της εταιρίας. Κάτω από το καπό βρισκόταν ένας V4 κινητήρας 1,2 λίτρων που απέδιδε λιγότερο από 90 ίππους και όλη η ισχύς διοχετευόταν στους μπροστινούς τροχούς.