H Alfa Romeo παρουσιάζει το νέο της μοντέλο Tonale και μαζί με αυτό το ξεκίνημα μιας μεταμόρφωσης ολόκληρης της μάρκας, όχι μόνο μέσω από την ενσωμάτωση της ηλεκτροκίνησης αλλά και από μια σειρά καινοτόμων χαρακτηριστικών τεχνολογίας που έχουν στόχο τον επαναπροσδιορισμό στην έννοια «σπορ» για τον 21ο αιώνα.
Η νέα Tonale είναι εφοδιασμένη με συστήματα προηγμένης τεχνολογίας βασισμένα στην μηχανολογική εμπειρία της Alfa Romeo.
Ξεκινώντας με το βάρος του αυτοκίνητου, η ιδανική κατανομή μεταξύ των δύο αξόνων αποτελεί παραδοσιακό χαρακτηριστικό για την Alfa Romeo. Για αυτόν τον λόγο οι μηχανικοί δούλεψαν τόσο στη επιλογή των υλικών όσο και στην διάταξη του, με στόχο τα πιο βαριά εξαρτήματα να βρίσκονται στο κέντρο του οχήματος και όσο το δυνατόν χαμηλότερα σε ύψος.
Με αυτόν τον τρόπο οι εκδόσεις με κίνηση στους δύο τροχούς καταφέρνουν να έχουν την μέγιστη πρόσφυση και ομαλότερη κατανομή της ροπής. Την ίδια λογική ακολουθεί και η έκδοση plug-in Hybrid Q4 όπου η μετάδοση της κίνησης και στους τέσσερις τροχούς αυξάνει ακόμα περισσότερα τα περιθώρια πρόσφυσης που προσφέρει η Tonale.
Η Alfa Romeo έχει θέσει πολύ ψηλά τον πήχη με τις Giulia και Stelvio όσον αφορά στην αίσθηση που προσφέρει ένα σύστημα διεύθυνσης. Το νέο της μοντέλο διαθέτει την πιο «γρήγορη» στην κατηγορία C-SUV σχέση κρεμαγιέρας (13,6), όπου σε συνδυασμό με την γεωμετρία της μπροστινής ανάρτησης και τις ρυθμίσεις που ελαχιστοποιούν τις αντιδράσεις του τιμονιού ακόμα και σε συνθήκες υψηλής πίεσης, η αίσθηση που προσφέρει το σύστημα διεύθυνσης είναι εξαιρετικά ακριβής.
Η Tonale διαθέτει το προηγμένο σύστημα πέδησης IBS (Integrated Brake System), το οποίο επίσης εμφανίστηκε για πρώτη φορά στις Giulia και Stelvio και αποτελείται από ένα ηλεκτρομηχανικό σύνολο, το οποίο συνδυάζει το σύστημα ελέγχου πρόσφυσης με το παραδοσιακό σύστημα πέδησης. Με αποτέλεσμα την μείωση του βάρους, την εξαιρετική αίσθηση στο πεντάλ αλλά και την απουσία κραδασμών. Για την ολοκλήρωση του συστήματος πέδηση η Alfa Romeo πρόσθεσε αεριζόμενους δίσκους μπροστά με τετραπίστονες δαγκάνες της Brembo και πίσω δισκόφρενα.
Όλοι οι τροχοί της Tonale διαθέτουν μια ανεξάρτητη ανάρτηση MacPherson, η οποία εξασφαλίζει τα υψηλότερα επίπεδα πρόσφυσης, αλλά και τη φιλικότητα των αντιδράσεων ακόμα και σε οδοστρώματα χαμηλής ποιότητας. Η ανεξάρτητη ανάρτηση και στους τέσσερις τροχούς συμπληρώνεται από την εφαρμογή αμορτισέρ της Koni τεχνολογίας FSD (Frequency Selective Damping), τα οποία εξελίχθηκαν ειδικά για την Tonale.
Το ηλεκτρονικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης της Alfa Romeo εστιάζει στο σπορ χαρακτήρα, αλλά και την ασφάλεια. Έχει την δυνατότητα ρύθμισης μέσω του επιλογέα παραμετροποίησης DNA, και προσομοιώνει τη λειτουργεία ενός παραδοσιακού διαφορικού, όμως με μικρότερες φθορές και διαφορετικά επίπεδα εμπλοκής. Σε συνδυασμό με την ανάρτηση MacPherson, επιτρέπει την παροχή περισσότερης ροπής στους κινητήριους τροχούς με πιο άμεσο και ομαλό τρόπο, περιορίζοντας τα φαινόμενα υποστροφής με αποτέλεσμα η Tonale να επιταχύνει ακόμα γρηγορότερα κατά την έξοδο της απο μια στροφή.
Η έκδοση Plug-in Hybrid Q4 της Tonale εφοδιάζεται με το υβριδικό σύστημα τετρακίνησης Q4 hybrid all-wheel drive, έτσι ώστε να διασφαλίζει τη μέγιστη πρόσφυση για ασφαλείς διαδρομές ακόμα και σε χιονισμένα ή παγωμένα οδοστρώματα. Αποτελεί ένα ακόμα παράδειγμα της όπου η ηλεκτρονική τεχνολογία συνεργάζεται αρμονικά με μηχανολογικές λύσεις. Ανάλογα με τις συνθήκες που επικρατούν, το σύστημα ρυθμίζει σε μηδενικό χρόνο τη λειτουργία του προσφέροντας τα οφέλη της κίνησης 4×4 σε επίπεδο ασφάλειας, επιτρέποντας παράλληλα στον οδηγό να εκμεταλλευτεί στο έπακρο της ισχύ του συστήματος που φτάνει τους 275 ίππους.