Όχι μόνο δεν ήταν εντονότερη η κακοκαιρία που έπληξε τη χώρα την περασμένη Δευτέρα από εκείνη του 2008, αλλά και ο κρατικός μηχανισμός στάθηκε τότε πολύ περισσότερο στο ύψος των περιστάσεων, με τους δρόμους να παραμένουν ανοικτοί. Καταρρέουν ένας προς έναν οι ισχυρισμοί της κυβέρνησης, της Περιφέρειας Αττικής και της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας περί επιτελικού κράτους και αποτελεσματικής οργάνωσης, όπως καταδεικνύεται από όλα τα στοιχεία.
Σε άρθρο τους στον δικτυακό τόπο του Εθνικού Αστεροσκοπείου Αθηνών, meteo.gr, οι μετεωρολόγοι Κ. Λαγουβάρδος, Β. Κοτρώνη, Σ. Ντάφης και Χ. Πετρόπουλος παραθέτουν στοιχεία που αποδεικνύουν ότι η «Ελπίς» δεν έφερε το περισσότερο χιόνι στην Αττική, αλλά ήταν πολύ ηπιότερη από την αντίστοιχη χιονόπτωση του 2008, και αφήνουν αιχμές για την κρατική ανικανότητα και δυστοκία στην αντιμετώπιση όλων των προβλημάτων.
Η σύγκριση των καιρικών φαινομένων τα τελευταία εικοσιτετράωρα με εκείνα του Φεβρουαρίου του 2008 είναι συντριπτική. Η χρονική διάρκεια της χιονόπτωσης ήταν σχεδόν η μισή από την αντίστοιχη του 2008. Η «Ελπίς» έριχνε το χιόνι της επί 18 ώρες, έναντι 30 ώρες το 2008!
Το ύψος του χιονιού, αντιστοίχως, ήταν 20 εκατοστά το 2022, ενώ το 2008 έφτασε τα 25 εκατοστά!
Εκεί όμως που το ψέμα καταντά εξοργιστικό είναι στη μέση θερμοκρασία του φαινομένου. Η «Ελπίς» έριξε τη θερμοκρασία στους -0,2 βαθμούς Κελσίου, ενώ το 2008 το θερμόμετρο είχε φτάσει στους -5 βαθμούς!
Οι λόγοι της επιτυχημένης διαχείρισης του 2008
Το 2008 τα πρόσωπα και η οργάνωση ήταν αυτά που έκαναν τη διαφορά. Τότε δεν υπήρχε ούτε Μητσοτάκης ούτε Σκέρτσος ούτε Γεραπετρίτης ούτε Στυλιανίδης και, φυσικά, ούτε Πατούλης.
Τότε, ο πρωθυπουργός Κώστας Καραμανλής είχε εμπιστευθεί το υπερυπουργείο με το σύνολο των ευθυνών στον Προκόπη Παυλόπουλο, περιφερειάρχης Αττικής ήταν ο Γιάννης Σγουρός και στην Πολιτική Προστασία ο Παναγιώτης Φούρλας.
Το αποτέλεσμα ήταν όλοι οι μεγάλοι δρόμοι να παραμείνουν ανοιχτοί, σε όλο το εύρος της Περιφέρειας. Ο μόνος δρόμος που έκλεισε για λίγες ώρες ήταν ο περιφερειακός της Πεντέλης, διότι κάποιοι θεώρησαν ότι ήταν ευκαιρία να δοκιμάσουν τα πολυτελή τζιπ τους, με αποτέλεσμα να εγκλωβιστούν στα χιόνια. Εκείνο ήταν και το μοναδικό σημείο στο οποίο παρενέβη ο Στρατός έγκαιρα και η οδός δόθηκε σύντομα πάλι στην κυκλοφορία.
Αξιοσημείωτη είναι η άρτια συνεργασία των προσώπων, παρότι ο Προκόπης Παυλόπουλος και ο Γιάννης Σγουρός ανήκαν σε αντίπαλους πολιτικούς χώρους, με την πόλωση εκείνη την εποχή να βρίσκεται στα «κόκκινα». Προέταξαν το δημόσιο συμφέρον έναντι του κομματικού, διότι έτσι κάνουν οι σοβαροί κρατικοί λειτουργοί.
Τότε, μάλιστα, δεν ακούστηκε καμία γελοία δικαιολογία για την κλιματική κρίση, για τα δήθεν πρωτοφανή φαινόμενα, σε αντίθεση με τα τωρινά, που -όπως αποδεικνύεται- ήταν πολύ πιο ήπια από εκείνα του 2008.