Επιμέλεια: Περικλής Χαλάτσης

Αυτό το κλασικό Mini του 1959, που αγαπήθηκε κυρίως από τη νεολαία και πρωταγωνίστησε σε πάρα πολλές κινηματογραφικές επιτυχίες, τώρα κάνει μια όμορφη ντρίμπλα στους σύγχρονους Ευρωπαίους σχεδιαστές και «εισβάλλει» στο μέλλον: γίνεται… ηλεκτρικό. Με τη συμβολή μιας ειδικής ομάδας του εργοστασίου της MINI στην Οξφόρδη το εμβληματικό Mini του Άλεκ Ισηγόνη χωρίς να αλλοιωθεί ο εξωτερικός του σχεδιασμός θα αποκτήσει ηλεκτροκινητήρα.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Είχαν προβληματισθεί όχι μόνο οι οπαδοί του κλασικού Mini, αλλά και οι μηχανικοί της εταιρείας. Ήταν κρίμα να μην κυκλοφορεί στους δρόμους ένα τόσο όμορφο αυτοκίνητο, μετά τις νέες αποφάσεις της ΕΕ για την «καθαρή κίνηση». Ας μην ξεχνάμε ότι ο Άλεκ Ισηγόνης σχεδίασε το Mini κατά τη διάρκεια της πετρελαϊκής κρίσης και βασίστηκε στην ιδέα της εξοικονόμησης καυσίμου και της μεταφοράς τεσσάρων ατόμων και των αποσκευών τους με το μικρότερο δυνατό αποτύπωμα.

Τι θα κάνει όμως σήμερα η νέα γενιά μηχανικών και σχεδιαστών; Η ομάδα του νέου project διατηρεί το χαρακτήρα του κλασικού Mini και επιτρέπει στους φίλους του αυτοκινήτου να απολαμβάνουν αμιγώς ηλεκτρικές επιδόσεις. Θα κάνει βιώσιμο το κλασικό Mini και θα συνεχίσει η διασκεδαστική οδήγηση με το κλασικό αυτοκίνητο. Στο πνεύμα της κυκλικής οικονομίας, με τον ηλεκτροκινητήρα που θα τοποθετήσουν στο αυτοκίνητο θα συνδυάσουν την παράδοση με την πρωτοποριακή τεχνολογία

Ένα κλασικό Mini μπορεί να αποκτήσει νέα πνοή ζωής, συνοδεύοντας τον ιδιοκτήτη του στο μέλλον και διατηρώντας ταυτόχρονα την πολυαγαπημένη κληρονομιά του. Με το MINI Recharged, η ζωή ενός οχήματος μπορεί να παραταθεί με βιώσιμο τρόπο. 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Την κίνηση δίνει ένας σύγχρονος ηλεκτροκινητήρας που παράγει συνεχή ισχύ έως 90 kW και επιταχύνει το ηλεκτροκίνητο κλασικό Mini από 0 στα 100 km/h σε σχεδόν εννέα δευτερόλεπτα. Την ενέργεια παρέχει μια μπαταρία υψηλής τάσης, που μπορεί να φορτίζεται με ισχύ έως 6,6 kW και παρέχει εκτιμώμενη αυτονομία περίπου 160 km.

Κάθε ηλεκτροκίνητο κλασικό Mini του προγράμματος MINI Recharged αποκτά τον χαρακτηριστικό, κεντρικό πίνακα οργάνων, γνώριμο από την εποχή του κλασικού, όπου τώρα προβάλλονται η θερμοκρασία λειτουργίας, η επιλεγμένη σχέση του κιβωτίου, η αυτονομία και η ταχύτητα.

Το MINI Recharged είναι ένα εγχείρημα που επιτρέπει τη συνέχιση της ιστορίας του κλασικού Mini τον 21ο αιώνα με βιώσιμο τρόπο. Η μετατροπή των κλασικών Mini σε ηλεκτροκίνητα συνδυάζει παραδοσιακές αξίες με τεχνολογίες προσανατολισμένες στο μέλλον. Η ιδέα γεννήθηκε πριν καν ο Βρετανός κατασκευαστής πολυτελών οχημάτων αρχίσει να προσφέρει ένα αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο με τη μορφή του MINI Cooper SE (συνδυασμένη κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας: 17,6 – 15,2 kWh/100 km σύμφωνα με το πρότυπο WLTP, συνδυασμένες εκπομπές CO2: 0 g/km). 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ένα κλασικό Mini Electric κατασκευάστηκε το 2018 σε έκδοση one-off και παρουσιάστηκε στην Έκθεση Αυτοκινήτου της Νέας Υόρκης. Οι αντιδράσεις ήταν τόσο θετικές, ώστε μια ειδική ομάδα από το εργοστάσιο της MINI στην Οξφόρδη στρώθηκε στη δουλειά και ανέπτυξε ένα σχέδιο προκειμένου να δημιουργήσει και να καταστήσει διαθέσιμο κάτι αντίστοιχο σε κατόχους κλασικών Mini.

Για να προσφέρει την παραδοσιακή αίσθηση go-kart με ένα κινητήρα μηδενικών ρύπων, ο αρχικός βενζινοκινητήρας του κλασικού Mini αντικαθίσταται από ένα σύγχρονο σύστημα ηλεκτροκίνησης. Μόνον αναστρέψιμες αλλαγές μπορούν να πραγματοποιούνται στο όχημα κατά τη διαδικασία μετατροπής που προβλέπει το MINI Recharged.

Η προσεκτική διαχείριση της ιστορικής κληρονομιάς είναι σημαντικό μέρος της ιδέας. Αυτό σημαίνει ότι καθιστά εφικτή την επαναφορά του κλασικού Mini στην αρχική του κατάσταση κάποια στιγμή στο μέλλον. Κατά τη διάρκεια της μετατροπής, ο αρχικός κινητήρας κάθε οχήματος αποθηκεύεται ώστε να μπορεί να επαναχρησιμοποιηθεί στην περίπτωση μιας μελλοντικής μετασκευής του κλασικού Mini.

Τώρα στο κέντρο του Λονδίνου, στην Oxford Street ή στο Piccadilly Circus, θα βλέπουμε παραδοσιακά Mini να κυκλοφορούν αθόρυβα. Και μάλιστα χωρίς οι οδηγοί να πληρώνουν περιβαλλοντικό τέλος (τέλος κυκλοφοριακής συμφόρησης). Στο κέντρο του Λονδίνου δεν επιτρέπεται η κυκλοφορία σε ζώνες χαμηλών εκπομπών ρύπων.

Όποιος το επιχειρήσει είναι υποχρεωμένος να πληρώσει ένα αρκετά ακριβό τέλος. Έτσι, οι διάσημοι καλλιτέχνες που πάντα αγαπούσαν τα Mini θα συνεχίσουν να κινούνται ελεύθερα με τα MINI Recharged. Και κάτι σημαντικό που ενδιαφέρει όλους τους ιδιοκτήτες Mini: Η ηλεκτρική μετατροπή του κλασικού δεν χρειάζεται νέα ταξινόμηση.
 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης