Τη νέα μορφή της μετα-πραγματικότητας, Post Reality, εξερευνά το 24ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης, που θα πραγματοποιηθεί από τις 10 έως τις 20 Μαρτίου 2022, με τα δέκα ντοκιμαντέρ που θα προβληθούν στο κεντρικό αφιέρωμα να χαρτογραφούν ένα ρευστό κόσμο -ιδιαίτερα μετά την πανδημία- και να ανοίγουν την πόρτα μιας νέας πραγματικότητας που καταργεί κάθε παλιά βεβαιότητα.
«Τα ντοκιμαντέρ αμβλύνουν τον φόβο και την αβεβαιότητα, καθώς μάς υπενθυμίζουν ότι οι λευκές σελίδες που ανοίγονται μπροστά μας, όσο τρομακτικές και αν μοιάζουν, κρύβουν πάντα μέσα τους όλες τις πιθανότητες. Την ίδια στιγμή, οξύνουν την αίσθηση πως ο κόσμος που θεωρούσαμε μέχρι τώρα γνωστό και οικείο, εξακολουθεί να παραμένει ένα άλυτο αίνιγμα», αναφέρει σε ανακοίνωσή του το Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης.
Οι τρόποι με τους οποίους το σινεμά εγγράφει τους τόπους στο συλλογικό υποσυνείδητο, με σκοπό να αποτυπώνει μια μετασχηματισμένη αλήθεια, βρίσκονται στο επίκεντρο του ντοκιμαντέρ «The Taking» του ελβετού σκηνοθέτη Αλεξάντρ Ο. Φιλίπ.
Στο ντοκιμαντέρ «Portraits of the Future», η Αργεντινή σκηνοθέτρια Βίρνα Γκαμπριέλα Μολίνα αναφέρεται στη διαχρονική καταπάτηση των γυναικείων δικαιωμάτων, η οποία διαπλέκεται με τους φόβους και τις ανασφάλειες που γέννησε η πανδημία.
Η προαιώνια ανθρώπινη φαντασίωση της αθανασίας, βρίσκεται στο επίκεντρο του ντοκιμαντέρ «Eternity at Last» του Αυστριακού σκηνοθέτη Στέφαν Μπέργκμαν, ο οποίος ρίχνει ρίχνοντας φως στις τεχνολογικές και επιστημονικές εξελίξεις που υπόσχονται να μετατρέψουν το θαύμα της αιωνιότητας σε χειροπιαστή πραγματικότητα.
Το επόμενο διάστημα αναμένεται να ανακοινωθούν όλα τα ντοκιμαντέρ του αφιερώματος, το οποίο θα συνοδευτεί από μια ειδική δίγλωσση έκδοση. «Σε μια πρωτόγνωρη συνθήκη σαν κι αυτή που βιώνουμε, όπου η ζωή και η ανθρώπινη ύπαρξη επαναδιαπραγματεύονται την ταυτότητά τους κάθε δευτερόλεπτο που περνά, ο κινηματογράφος είναι η μόνη πυξίδα που έχουμε στη διάθεσή μας», αναφέρει η ανακοίνωση του Φεστιβάλ.