Γράφει ο Γιάννης Πετρόχειλος

Η Renault παρουσίασε επίσημα στην Ελλάδα το νέο της μοντέλο Arkana. Πρόκειται για ένα SUV Coupe το Το Renault Arkana κυκλοφόρησε πρώτη φορά στην αγορά της Ρωσίας, πλέον κατασκευάζεται στη Ν. Κορέα. οποίο έρχεται να ταράξει τα νερά της premium κατηγορίας C, τόσο με τη φρέσκια ματιά που προσεγγίζει την αγορά όσο και με την τεχνολογία την οποία έχει να επιδείξει.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Φτάσαμε καθυστερημένα στα κεντρικά της Renault, όπου μας υποδέχτηκαν με χαμόγελο οι άνθρωποι της εταιρείας και με αυξημένη αυτοπεποίθηση, έχοντας ένα εξαιρετικό προϊόν να μας προσφέρουν. Από την πρώτη στιγμή που έρχεσαι σε επαφή με το Arkana, μπαίνεις στη διαδικασία να σκεφτείς «Τι είναι αυτό που θέλει ένας ενδιαφερόμενος της συγκεκριμένης κατηγορίας;». Σίγουρα πρέπει να είναι όμορφο και πολυτελές. Αυτό είναι και ένα από τα δυνατά σημεία που έχει να προσφέρει η Renault με το νέο Arkana – ένα όμορφο και πολυτελές αυτοκίνητο!

Χαρακτηριστικό το πίσω φωτιστικό σώμα, μια… LED υπογραφή που δεν περνάει απαρατήρητη.

Δυναμικός σχεδιασμός, με έμφαση στην αεροδυναμική και την πολυτέλεια

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Οι σχεδιαστικές γραμμές του Arkana δεν μπορούν να σε ξεγελάσουν και, χωρίς δεύτερη σκέψη, το Το νέο Arkana έρχεται σε δύο εκδόσεις, Expression και Dynamic.κατατάσσεις στην κατηγορία των premium CUV, τα οποία γνωρίζουν μεγάλη άνθηση τα τελευταία τρία χρόνια. Στο εμπρός μέρος η εικόνα είναι γνώριμη, αφού το αυτοκίνητο μοιράζεται ουσιαστικά τις γραμμές των Captur και Clio. Στο πίσω μέρος συναντάμε μια πιο φρέσκια σχεδιαστική πρόταση, με σαφώς πιο σπορ αισθητική. Η γυάλινη επιφάνεια στο πίσω μέρος μαζί με το υπόλοιπο πορτμπαγκάζ δημιουργούν μια coupe αισθητική η οποία, εκτός από όμορφη, είναι και αεροδυναμικά εξαιρετική.

Η αίσθηση της πολυτέλειας ενισχύεται όταν καθίσεις στο εσωτερικό του αυτοκινήτου. Η εικόνα μπορεί να είναι δομικά γνώριμη από το Captur, ωστόσο υπάρχουν λεπτομέρειες που σε κάνουν να αισθάνεσαι ότι το συγκεκριμένο αυτοκίνητο έχει μια πιο premium προσέγγιση. Τα υλικά στο ταμπλό είναι εξαιρετικά και αναδεικνύουν την πολύ καλή ποιότητα κατασκευής, ενώ ο οδηγός έχει στη διάθεσή του δύο μεγάλες οθόνες με άφθονες πληροφορίες και, κυρίως, εύκολη πρόσβαση σε ό,τι ζητήσει. Στην έκδοση Expression βρίσκουμε μια οθόνη infotainment στην κεντρική κονσόλα η οποία συνοδεύεται από ένα μείγμα αναλογικών και ψηφιακών οργάνων για τον οδηγό.

Στην έκδοση Dynamic όμως, την οποία οδηγήσαμε σε πρώτη φάση, συναντάς μια κεντρική οθόνη-tablet 9,3 ιντσών στο κομμάτι του infotainment, ενώ ο οδηγός έχει, επίσης, μια τεράστια οθόνη στη θέση των οργάνων η οποία μπορεί να παραμετροποιηθεί όπως του αρέσει. Όρεξη και χρόνο να έχεις και θα ανακαλύψεις πολύ ενδιαφέροντα πράγματα στο νέο Renault Arkana.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Στον προαιρετικό εξοπλισμό η μεγάλη οθόνη των 10,3 ιντσών στα όργανα με κόστος περίπου 300€.

Μεγάλος χώρος αποθήκευσης στο πορτμπαγκάζ και πολλαπλοί χώροι μέσα στην καμπίνα

Πολύ μεγάλη έμφαση έχει δώσει η Renault και στην εργονομία, καθώς το Arkana τόσο στους εμπρός επιβάτες Υπάρχει επιλογή “Brake” που εντατικοποιεί την ανάκτηση ενέργειας από το φρένο του κινητήρα.όσο και στους πίσω προσφέρει άνεση και άφθονο χώρο, προκειμένου να αισθανθούν άνετα. Ιδιαίτερα στους πίσω επιβάτες το Arkana προσφέρει πολλή άνεση, μεγάλο χώρο για τα πόδια και τα γόνατα και ικανοποιητικό ύψος. Στο εσωτερικό του αυτοκινήτου θα βρει κανείς κάθε είδους αποθηκευτικούς χώρους, έξυπνα τοποθετημένους, οι οποίοι συνολικά φτάνουν τα 26,2 λίτρα! Για τον χώρο αποσκευών στο πίσω μέρος η Renault έχει πετύχει διάνα, καθώς με την έξυπνη τοποθέτηση της μπαταρίας έχει διατηρήσει ένα πολύ μεγάλο πορτμπαγκάζ στα 513 λίτρα. Τέσσερις βαλίτσες εύκολα θα τις χωρέσει το πορτμπαγκάζ του Arkana και δεν θα έχει γεμίσει πλήρως!

Φτάνοντας στο Λουτράκι, απολαύσαμε έναν ωραίο espresso και, χωρίς να χάσουμε χρόνο, περάσαμε στην αίθουσα της παρουσίασης του μοντέλου από τους ανθρώπους της Renault. Το καλωσόρισμα ανέλαβε ο Χρήστος Σκιρδής, PR Manager του Group Renault, ενώ χαιρετισμό απηύθυνε και η κα Ντένη Θεοχαράκη, κάνοντας μάλιστα συγκινητική αναφορά στην αδικοχαμένη συνάδελφο Άρια Γερασιμίδου.

Ο κος Χρήστος Σκιρδής αναλύει τα σχέδια της Renault για το Arkana.

Κινητήρες υβριδικοί υψηλής τεχνολογίας και μοναδικό αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων

Βασικό κομμάτι της συζήτησης ήταν το σύστημα κινητήρα του νέου Renault Arkana, το οποίο πραγματικά Μέχρι 30Km/h το Arkana στην έκδοση Full Hybrid κινείται με ηλεκτροκινητήρα.έχει μεγάλο ενδιαφέρον. Το αυτοκίνητο είναι διαθέσιμο με δύο υβριδικά σύνολα, το ένα Micro Hybrid και το δεύτερο Full Hybrid. Στην περίπτωση του Micro Hybrid το σύστημα είναι εξοπλισμένο με έναν κινητήρα βενζίνης 4κύλινδρο 1.33 λίτρων, ο οποίος συνεργάζεται με έναν μικρό ηλεκτροκινητήρα 12V με μπαταρία 130kWh που ουσιαστικά παίζει τον ρόλο βοηθητικού συστήματος σε λειτουργίες όπως το Start/Stop και ο κλιματισμός. Το σύνολο έχει απόδοση 140 ίππους και συνεργάζεται αποκλειστικά με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων. Οι άνθρωποι της Renault ξεκαθάρισαν ότι το Arkana θα είναι διαθέσιμο μόνο με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων.

Η κατανάλωση κυμαίνεται κοντά στα 7,5 λίτρα/100Km.Στην περίπτωση της E-Tech Full Hybrid έκδοσης, το μηχανικό σύνολο αποτελείται από έναν ατμοσφαιρικό κινητήρα 1.6 λίτρων, ο οποίος συνεργάζεται με δύο ηλεκτροκινητήρες. Εδώ η απόδοση του συνόλου είναι αυξημένη στους 145 ίππους. Ο ένας ηλεκτροκινητήρας σε αυτήν την περίπτωση παίζει τον ρόλο της γεννήτριας για διάφορες λειτουργίες του αυτοκινήτου, ενώ ο δεύτερος και μεγαλύτερος συμβάλλει στην κίνηση του αυτοκινήτου και στη φόρτιση της μπαταρίας. Το κιβώτιο είναι και εδώ αυτόματο και μάλιστα έχει ένα ιδιαίτερο σύστημα λειτουργίας. Δεν διαθέτει τον κλασικό συμπλέκτη και μέσω της ECU, μετρώντας διάφορες παραμέτρους, αλλάζει σχέσεις τόσο στον ηλεκτροκινητήρα όσο και στον κινητήρα βενζίνης, ανάλογα με τις ανάγκες κίνησης. Για τον ηλεκτροκινητήρα υπάρχουν δύο σχέσεις, ενώ για τον θερμικό κινητήρα υπάρχουν 4 σχέσεις.

Ακόμα και όταν πιέσαμε το Arkana εκείνο δεν αγχώθηκε ιδιαίτερα στρίβοντας με αυτοπεποίθηση και ασφάλεια.

Πολύ ευχάριστο στον δρόμο, με αυξημένη στιβαρότητα και άνεση

Μην αγχώνεστε, όμως. Τίποτα από όλα τα παραπάνω δεν θα σας απασχολήσει όταν βγείτε στον δρόμο με τοΗ Renault αναφέρει πως το αυτοκίνητο μπορεί να διανύσει 3 χιλιόμετρα αποκλειστικά με ηλεκτρισμό κάτι που μεταφράζεται με το 80% των αστικών μικρομετακινήσεων! Arkana. Το αυτοκίνητο είναι εξαιρετικό στον δρόμο. Στο κομμάτι του κινητήρα, το Arkana καλύπτει κάθε ανάγκη του οδηγού, τόσο σε επιταχύνσεις όσο και σε ομαλότητα στη λειτουργία. Στον ανοιχτό δρόμο το Arkana θα κινηθεί πολύ άνετα, με υψηλή μέση ωριαία ταχύτητα, χωρίς να προβληματίσει σε κανένα σημείο τους επιβάτες, ενώ στις στροφές είναι σταθερό, στιβαρό με μεγάλη ακρίβεια στο τιμόνι. Σε πιο αθλητική οδήγηση το Arkana δεν θα πει «όχι», καθώς στρίβει με αυτοπεποίθηση χωρίς χαζοκουνήματα και αστάθειες, ενώ το πίσω μέρος θα πρέπει να είσαι ο Ken Block για να το κάνεις να χάσει την πρόσφυσή του. Το μοναδικό πράγμα που δεν ακολουθεί στη γρήγορη οδήγηση είναι το αυτόματο κιβώτιο, το οποίο είναι λίγο πιο αργό απ’ ό,τι θα θέλαμε. Αλλά πάλι, το Arkana δεν είναι φτιαγμένο για να κάνει ειδικές διαδρομές στο Ακρόπολις ή να μπαίνει στην πίστα για track day.

Στον εξοπλισμό, το Arkana υποστηρίζει εύκολα τον premium χαρακτήρα του. Εκτός από τα συστήματα κορυφαίας συνδεσιμότητας, το σύστημα ήχου της Bose, τις δύο μεγάλες οθόνες, τις 8 αλλαγές εσωτερικού χρωματισμού, έρχεται και το σύστημα αυτόματου πιλότου να σε κάνει να χαμογελάσεις. Το Arkana διαθέτει στον εξοπλισμό του σύστημα ραντάρ, το οποίο αναλαμβάνει την υποβοήθηση οδήγησης. Το σύστημα φτάνει επίπεδο αυτόνομης οδήγησης 2 με το Actice Cruise Control να αναλαμβάνει δράση με δυναμικό και σίγουρο τρόπο. Κινείσαι στον αυτοκινητόδρομο, επιλέγεις την ταχύτητα ταξιδιού και το Arkana σε ταξιδεύει, φρενάροντας και επιταχύνοντας μόνο του. Είναι σε θέση ακόμα και να σε κρατήσει μέσα στη λωρίδα σου, στρίβοντας με ακρίβεια στις ανοιχτές καμπές μόνο του, κάτι που δεν σταματάει να σε εντυπωσιάζει, όσες φορές και αν επαναληφθεί. Το μέλλον της οδήγησης μας χτυπάει ήδη την πόρτα!

Το Arkana έρχεται σε δύο εκδόσεις, την Expression και την Dynamic.

Το Arkana θα κάνει τους ανταγωνιστές να… ιδρώσουν

Παραδίδοντας το Renault Arkana στα κεντρικά της εταιρείας, η γεύση που σου αφήνει το αυτοκίνητο είναι γλυκιά. Το Arkana δίκαια μπορεί να διεκδικήσει σημαντικά πράγματα στην ελληνική αγορά, καθώς πρόκειται για ένα πάρα πολύ καλό αυτοκίνητο σε όλους τους τομείς. Άνετο, πολυτελές, σύγχρονο και με άφθονη τεχνολογία, είναι ικανό να σταθεί επάξια στον σκληρό ανταγωνισμό της κατηγορίας, έχοντας πολλούς άσσους στο μανίκι του. Ένας από αυτούς είναι η τιμή του, η οποία ξεκινάει από τα 25.290€ και ξεπερνάει στην κορυφαία έκδοση του Full Hybrid E-Tech τις 31.000€. 

ΤΙΜΕΣ

EXPRESSION: 25.290€ (Micro Hybrid) – 29.390€ (Full Hybrid)

DYNAMIC: 27.790€ (Micro Hybrid) – 31.890€ (Full Hybrid)

Όλα τα στοιχεία για το νέο Renault Arkana ΕΔΩ.

Αρκετά μεγάλο ύψος από το έδαφος και μεγάλοι τροχοί 18 ιντσών.

Image Credit: Γιώργος Καραγιωργάκης

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

CEO Renault: Οι τιμές των αυτοκινήτων θα αυξηθούν λόγω της έλλειψης ημιαγωγών

Πρακτικά και σύγχρονα τα All new Express Van

Αυτονομία έως 470 χιλιόμετρα για το Renault Megane E-Tech Electric

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης