Οδηγεί ο Γιάννης Πετρόχειλος
Κοιτάζοντας το εκθαμβωτικό RS660 της Aprilia έξω από το κατάστημα του κου Αρμακόλα στη Λ. ΑμφιθέαςΗ Aprilia δείχνει το δρόμο των supersport του μέλλοντος με το RS660. ήταν αδύνατο να αποφύγω τη σκέψη “είμαι πολύ γέρος για αυτά τα πράγματα”. Η λιλιπούτεια supersport μοτοσικλέτα από το Noale μας έχει απασχολήσει πολλές φορές από τον περασμένο Δεκέμβριο μέχρι σήμερα καθώς δεν είναι απλά ένα ακόμα νέο μοντέλο supersport, αλλά είναι η ίδια η επανάσταση στη νέα τάξη πραγμάτων της κατηγορίας.
Η σκέψη “τι κάνω εγώ εδώ;” είναι μάλλον φυσιολογική καθώς τα τελευταία χρόνια οι σπορ μοτοσικλέτες έχουν γίνει εξαιρετικά ιδιαίτερες. Τα περισσότερα supersport και superbike μοντέλα είναι πλέον πολύ γρήγορα, πολύ ακριβά, πολύ άβολα και σίγουρα δεν κάνουν για να κινείσαι στο δρόμο. Είναι μόνο για να τα έχεις στο γκαράζ και να τα μεταφέρεις στην πίστα για το track day σου ή για κάποιο αγώνα.
Εξαιρετική εργονομία και άνεση για όλους
Αυτό έχει απομακρύνει πολλούς λάτρεις της κατηγορίας από αυτού του είδους τις μοτοσικλέτες καθώς πέρα Οι τροχοί είναι από ελαφρύ κράμα για μείωση του βάρους, ενώ η μπαταρία είναι λιθίου.από το γεγονός ότι είναι πανάκριβες και απίστευτα γρήγορες, στην πραγματική ζωή της Ελλάδας, που ψάχνουμε τις πίστες με το σταγονόμετρο, είναι ουσιαστικά άχρηστες! Η Aprilia λοιπόν αποφάσισε να σπάσει αυτή την αλληλουχία των πραγμάτων και να παρουσιάσει κάτι που δε θα σε κάνει να πιαστείς σε όλους τους μύες του σώματός σου, ούτε να κόβεται η ανάσα σου κάθε φορά που ανοίγεις το γκάζι.
Η θεωρία επιβεβαιώθηκε ακριβώς τη στιγμή που κάθισα πάνω στη σέλα του Aprilia RS660. Κατάλαβα αμέσως πως αυτή η μοτοσικλέτα είναι κάτι άλλο, κάτι που θυμίζει το παρελθόν – τότε που υπήρχαν supersport μοντέλα για χρήση στο δρόμο – αλλά σε μια απόλυτα σύγχρονη και τεχνολογικά προηγμένη πλατφόρμα. Η θέση οδήγησης είναι όλα τα λεφτά στο RS με την Aprilia να έχει μελετήσει πολύ καλά την εργονομία. Η σέλα είναι άνετη και μαλακή, τα κλιπόν είναι σχετικά ψηλά τοποθετημένα με αποτέλεσμα να μην… δαγκώνεις το ρεζερβουάρ όταν πιάσεις το τιμόνι. Αισθάνεσαι άμεσα σαν στο σπίτι σου και εκεί μαλακώνεις και έχεις ελπίδα ότι τελικά μπορείς όντως να οδηγήσεις και να απολαύσεις αυτή τη μοτοσικλέτα.
Γλυκός κινητήρας με εθιστικό ήχο!
Αφού βολευτείς καλά στη σέλα του RS660, γυρίζεις το κλειδί και πατάς τη μίζα να έρθει στη ζωή ο κινητήρας.Στην TFT οθόνη του RS μπορείς να δεις πάνω από 220Km/h τελικής ταχύτητας! Πρόκειται για ένα δικύλινδρο σε σειρά συνολο 659 κ.εκ. το οποίο αποδίδει 100 ίππους στις 10.500 σ.α.λ. με τη ροπή να αγγίζει τα 67Nm στις 8.500 σ.α.λ. Ουσιαστικά το μηχανικό σύνολο είναι το μισό εμπρός κομμάτι του V4 1.100 του RSV4 κάτι που σημαίνει ότι είναι μικρό σε διαστάσεις και ελαφρύ.
Η λειτουργία του είναι εξαιρετική με τη ροπή να είναι απλωμένη σε όλο το φάσμα των στροφών, διαθέτει γεμάτες χαμηλές στροφές και δυνατές μεσαίες, ενώ ψηλά δε θα σε απογοητεύσει ανεβάζοντας μέχρι τις 11.000 σ.α.λ. σαν δικύλινδρο V. Ο ήχος; ΑΠΙΣΤΕΥΤΟΣ. Αυτό που έχει πετύχει η Aprilia είναι μοναδικό καθώς μέχρι τις 6.000 σ.α.λ. ο κινητήρας ακούγεται σαν μονοκύλινδρο Moto3 και όταν περάσει αυτό το όριο ο κινητήρας ακούγεται σαν V2 του λίτρου προσφέροντας μια εθιστική μελωδία στον αναβάτη.
Το βάρος της μοτοσικλέτας είναι μόλις 183 κιλά.Η Aprilia δεν έχει αφήσει τίποτα στην τύχη εξοπλίζοντας το RS660 με πολλά δυνατά καλούδια. Το πλαίσιο είναι αδιαμφισβήτητα το δυνατό σημείο της μοτοσικλέτας έχοντας πετύχει απίθανη ισορροπία μεταξύ άψογης οδηγικής συμπεριφοράς, πληροφόρησης στον αναβάτη και άνεση όταν κινείσαι στην πόλη καθημερινά. Οι αναρτήσεις είναι προσεκτικά επιλεγμένες και παρότι δεν είναι από το πάνω-πάνω ράφι κάνουν εξαιρετική δουλειά. Μπροστά συναντάμε ένα ανεστραμμένο πιρούνι Kayaba 41mm με ρύθμιση προφόρτισης και απόσβεσης επαναφοράς. Πίσω έχουμε ένα μονό αμορτισέρ επίσης της KYB με τις ίδιες δυνατότητες ρύθμισης. Το σύνολο λειτουργεί απροβλημάτιστα, ταιριάζει απόλυτα στον χαρακτήρα της μοτοσικλέτας. Μόνο αν είσαι αγωνιζόμενος θα χρειαστείς κάτι περισσότερο. Τα φρένα της Brembo είναι από τα καλύτερα σύνολα που έχουμε συναντήσει με απίθανη αίσθηση στη μανέτα και τρομερή δύναμη που πολλές φορές ξεπερνάει τις ανάγκες της μοτοσικλέτας για επιβράδυνση.
Ηλεκτρονικά βοηθήματα από το MotoGP
Είναι αδύνατον να μην αναφέρουμε τα ηλεκτρονικά βοηθήματα που διαθέτει η Aprilia RS660. Μιλάμε για Στον προαιρετικό εξοπλισμό η Aprilia προσφέρει σύστημα συνδεσιμότητας με το smartphone.ένα πακέτο που συναντάς μόνο σε πανάκριβες superbike μοτοσικλέτες το οποίο δουλεύει τέλεια. Οι Ιταλοί λοιπόν έχουν δώσει στον αναβάτη να επιλέξει ανάμεσα σε πέντε επιλογές οδήγησης οι οποίες χωρίζονται σε δύο επιμέρους κομμάτια (δρόμο και πίστα). Οι τρεις πρώτες είναι οι Dynamic, Commute και Individual, ενώ αν είσαι σε πίστα έχεις τη δυνατότητα να επιλέξεις τις Time Attack και Challenge προσφέροντας και χρονόμετρο! Είναι εξοπλισμένο με νέα ECU Marelli 11MP η οποία ελέγχει την IMU μονάδα η οποία προσφέρει σύστημα ελέγχου της πρόσφυσης ευαίσθητο στις κλίσεις, ABS στροφής, σύστημα ελέγχου της σούζας, σύστημα ελέγχου στο φρένο του κινητήρα, σύστημα αυτόματου πιλότου και φυσικά ένα απίθανο quickshifter για ανέβασμα/κατέβασμα ταχυτήτων χωρίς συμπλέκτη. Μια φράση ταιριάζει μόνο για τον εξοπλισμό του RS660 – δεν του λείπει τίποτα!
Λίγα πράγματα μπορούν να σε κάνουν ευτυχισμένο – ένα από αυτά είναι το Aprilia RS660
Πάμε όμως στο δια ταύτα γιατί εκεί είναι και η ουσία του supersport της Aprilia. Αποφάσισα να πάρω μια Επιλέγεις την Time Attack Mode και ξεσαλώνεις στην πίστα κυνηγώντας άνετα μεγαλύτερες μοτοσικλέτες.γερή γεύση του RS660 σε μια αγαπημένη μου διαδρομή προκειμένου να δω τι μπορεί να κάνει αυτό το πολλά υποσχόμενο μοντέλο. Δε χρειάστηκα παρά μόλις μερικές στροφές για να καταλάβω ότι ανάμεσα στα πόδια μου έχω ένα συναρπαστικό δίκυκλο, κομμένο και ραμμένο για το 90% εκείνων που λατρεύουν την σπορ οδήγηση.
Ανοίγεις το γκάζι και ο κινητήρας ανεβάζει γραμμικά χιλιόμετρα χωρίς να τρομάζει. Εκείνο που σε “τρομάζει” είναι ο ήχος του κινητήρα και του φίλτρου αέρα ο οποίος σε κάνει να πιστεύεις ότι ανάμεσα στα πόδια σου έχεις τουλάχιστον 200 ίππους! Τα χιλιόμετρα ανεβαίνουν σβέλτα και έρχεται η ώρα για την πρώτη στροφή. Το RS660 λατρεύει τη “φόρα” στην είσοδο της στροφής, για να το απολαύσεις λοιπόν τελειώνεις γρήγορα με τα φρένα και αφήνεις τον πανάλαφρο σύνολο να γύρει στην είσοδο. Οι κλίσεις είναι μεγάλες και μπορείς να σέρνεις το γόνατο στην άσφαλτο από την 5η στροφή που θα συναντήσεις – τέτοιο είναι το επίπεδο εμπιστοσύνης που σου γεννά το RS.
Πανάλαφρο σε αίσθηση, ακλόνητο στο apex της στροφής
Οι ελαφριές ζάντες σε συνδυασμό με τα εξαιρετικά ελαστικά της Pirelli προσφέρουν τόσο μεγάλη Έχεις τη δυνατότητα να αλλάξεις κάθε παράμετρο στα ηλεκτρονικά για να φέρεις τη μοτοσικλέτα στα μέτρα σου.πρόσφυση που η μοτοσικλέτα χασμουριέται σε “κανονικές” ταχύτητες. Ακόμα όμως και αν πιέσεις κοντά στο όριο η μοτοσικλέτα είναι ακλόνητη, κρατάει τη γραμμή της υποδειγματικά και το σημαντικότερο, συγχωρεί τυχόν λάθη επιλογής γραμμής. Μπορείς μέσα στη στροφή να κλείσεις ή να ανοίξεις τη γραμμή σου με το Aprilia να ακολουθεί απροβλημάτιστο την πορεία του χωρίς δισταγμούς και κουνήματα.
Από πολύ νωρίς μπορείς να ανοίξεις το γκάζι για την έξοδο από τη στροφή. Ο κινητήρας έχει “τόση-όση” ισχύ που σε “αφήνει” να ανοίξεις το γκάζι χωρίς τον φόβο κάποιου γλιστρήματος, ενώ αν είσαι πιο άπειρος μπορείς να εμπιστευτείς τα εκπληκτικά ηλεκτρονικά να επαναφέρουν την τάξη αν το παρακάνεις. Μικρό σήκωμα του εμπρός τροχού στην έξοδο, η αδρεναλίνη στα ύψη και εσύ με το χαμόγελο στο στόμα να ανυπομονείς για την επόμενη στροφή! Αυτό είναι το Aprilia RS660… δε χορταίνεις να το στρίβεις, μια μοτοσικλέτα φτιαγμένη για σπορ οδήγηση για ΟΛΟΥΣ και όχι για τους λίγους.
Και οι παντρεμένοι έχουν ψυχή!
Με το τηλέφωνο στο χέρι, καθισμένος σε έναν μεγάλο βράχο στο “βουνό” δεν μπορούσα να σταματήσω να Το RS660 έρχεται σε τρεις χρωματισμούς, χρυσό, μαύρο, κόκκινο.χασκογελάω κοιτάζοντας το Aprilia. Επιτέλους, μια μοτοσικλέτα που δε φοβάσαι να την οδηγήσεις, μια μοτοσικλέτα την οποία μπορείς να την ευχαριστηθείς σε κάθε διαδρομή χωρίς να πάθεις κράμπα ή να είσαι πιασμένος για μια εβδομάδα μετά τη βόλτα. Μια μοτοσικλέτα με όλα όσα έχουν τα ονειρεμένα superbike με τη διαφορά ότι μπορείς να την απολαύσεις, να διασκεδάσεις μαζί της ακόμα και αν είσαι πάνω από 100 κιλά και δεν έχεις “six pack” κοιλιακούς. Και οι καθημερινοί αναβάτες έχουν ψυχή κύριοι! Gracie Aprilia!
TIMH: 11.050€
Όλα τα στοιχεία του Aprilia RS660 ΕΔΩ.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Πλησιάζει η ώρα του Aprilia Caponord V4
Η Aprilia μας παρουσιάζει τη φιλοσοφία πίσω από το Tuareg
Η ποιοτική και σπορ απάντηση της Aprilia στην αστική μετακίνηση