Σύνταξη-επιμέλεια: Στέλιος Βασιλούδης

Τα αυστηρά όρια της Κίνας για το πόσο καιρό μπορούν να παίζουν οι ανήλικοι διαδικτυακά βιντεοπαιχνίδια έγιναν ακόμη πιο αυστηρά. Τα παιδιά και οι έφηβοι της Κίνας απαγορεύεται να παίζουν τα συγκεκριμένα παιχνίδια τις σχολικές ημέρες και περιορίζονται σε μία ώρα την ημέρα τα Σαββατοκύριακα και τις αργίες, σύμφωνα με τους κυβερνητικούς κανόνες που εκδόθηκαν τη Δευτέρα.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Οι κανόνες, που κυκλοφόρησαν από την Εθνική Διοίκηση Τύπου και Δημοσίευσης, αυστηροποίησαν τους περιορισμούς που είχαν τεθεί το 2019 με στόχο αυτό που η κυβέρνηση αποκαλεί «μια αυξανόμενη μάστιγα του εθισμού στα διαδικτυακά παιχνίδια μεταξύ των μαθητών». Σύμφωνα με τους παλιούς κανόνες, οι παίκτες κάτω των 18 ετών περιορίζονταν σε 90 λεπτά παιχνιδιού τις καθημερινές και τρεις ώρες την ημέρα το Σαββατοκύριακο.

Οι γονείς είχαν διαμαρτυρηθεί ότι οι κανονισμοί ήταν πολύ γενναιόδωροι και είχαν εφαρμοστεί πολύ χαλαρά, είπε η διοίκηση. Ο ανανεωμένος κανόνας θέτει την επιτρεπόμενη ώρα παιχνιδιού σε 8 έως 9 μ.μ. τις Παρασκευές, τα Σάββατα και τις Κυριακές. Η κυβέρνηση εξήγγειλε επίσης ότι θα εντείνει τους ελέγχους για να διασφαλίσει ότι οι εταιρείες διαδικτυακών  βιντεοπαιχνιδιών εφαρμόζουν τους περιορισμούς.

«Πρόσφατα, πολλοί γονείς ανέφεραν ότι ο εθισμός στα παιχνίδια μεταξύ νέων και παιδιών βλάπτει σοβαρά τη εκπαιδευτική τους μελέτη, τη ζωή και την ψυχική και σωματική υγεία τους», ανέφερε η διοίκηση σε μια διαδικτυακή εκπομπή ερωτήσεων και απαντήσεων σχετικά με τους νέους κανόνες. Οι γονείς, όπως είπε, είχαν ζητήσει «περαιτέρω περιορισμούς και μειώσεις του χρόνου που προβλέπεται να περνούν οι ανήλικοι και οι έφηβοι σε υπηρεσίες βιντεοπαιχνιδιών στο διαδίκτυο», συνέχισε. Οι νέοι κανόνες αντικατοπτρίζουν την εντεινόμενη πίεση της κυβέρνησης προς τις εταιρείες να αποβάλλουν αυτό που η κυβέρνηση ονομάζει «ανθυγιεινές επιρροές, ειδικά μεταξύ εφήβων και παιδιών».

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

«Μερικοί έφηβοι παρακάμπτουν την πειθαρχία  που επιβάλλουν οι γονείς τους και αυτή η πολιτική μπορεί να τα ελέγξει πλήρως», δήλωσε η Li Li Feng, εργαζόμενη σε εταιρεία στο Σενζέν, στη νότια Κίνα. Συμπλήρωσε ότι η 10χρονη κόρη της ενδιαφέρεται λιγότερο για τα διαδικτυακά παιχνίδια από ότι για το Douyin (το κινεζικό Tik Tok), αλλά πρόσθεσε ότι οι νέοι περιορισμοί δίνουν ένα καλό παράδειγμα. «Πιστεύω ότι αυτή είναι η σωστή πολιτική», είπε η ίδια. «Αποδεικνύει πως το κράτος φροντίζει τα παιδιά μας για εμάς», ολοκλήρωσε.

Την περασμένη εβδομάδα, η κινεζική κυβέρνηση ξεκίνησε εκστρατεία καταστολής της «λατρείας διασημοτήτων» από τους εφήβους καθώς και των φαν κλαμπ, προειδοποιώντας ότι η προβολή διασημοτήτων για προσέλκυση διαδικτυακών οπαδών, διαστρεβλώνει τις αξιακές αρχές των νέων. Η Κυβερνητική Υπηρεσία Κυβερνοχώρου της Κίνας απαγόρευσε την Παρασκευή την κατάταξη διασημοτήτων με γνώμονα την δημοτικότητα τους.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ένα μήνα πριν την ανακοίνωση των μέτρων, η κινεζική εφημερίδα Economic Information Daily, ανάφερε ότι ολοένα και μεγαλύτερο ποσοστό νέων εθίζονται στα βιντεοπαιχνίδια – με σοβαρά αρνητικά αποτελέσματα στην ψυχοκοινωνική τους ανάπτυξη. Το άρθρο προκάλεσε σημαντική πτώση της αξίας των μετοχών των μεγαλύτερων διαδικτυακών εταιρειών βιντεοπαιχνιδιών στην Κίνα. Τα παιχνίδια αυτά ήταν ένας από τους πιο ζωντανούς και κερδοφόρους τομείς της διαδικτυακής βιομηχανίας της Κίνας, δημιουργώντας δισεκατομμύρια έσοδα από παίκτες που πληρώνουν για να λάβουν μέρος σε διαδικτυακές αναζητήσεις, πολέμους και περιπέτειες. Ωστόσο, υπήρξαν σαφείς ενδείξεις αυξανόμενης πίεσης από τις επίσημες αρχές προς τις εταιρείες να ακολουθήσουν πιο αυστηρά τις απαιτήσεις για πολιτιστική συμμόρφωση προς τα πρότυπα της χώρας.

Το Υπουργείο Παιδείας της Κίνας διέταξε τον Απρίλιο τις εταιρείες διαδικτυακών  βιντεοπαιχνιδιών να διασφαλίσουν ότι οι ανήλικοι δεν θα μπορούν να παίζουν βιντεοπαιχνίδια τις καθημερινές. Στις αρχές Αυγούστου, οι τιμές των μετοχών της Tencent Holdings και άλλων μεγάλων κινεζικών εταιρειών βιντεοπαιχνιδιών μειώθηκαν απότομα αφού μια άλλη εφημερίδα χαρακτήρισε τα προϊόντα τους «πνευματικό όπιο». Το άρθρο ξεχώρισε την Tencent, η οποία κατέχει το Honor of Kings, ένα εξαιρετικά δημοφιλές παιχνίδι στην Κίνα.

Οι γονείς διαμαρτύρονται ότι τα παιδιά βρίσκουν συνεχώς νέους τρόπους για να ξεπεράσουν τα όρια των ωρών παιχνιδιού, ανέφερε μια έκθεση που εκδόθηκε τον Αύγουστο από το Κέντρο Έρευνας και Παιδικής Νομικής Βοήθειας και Έρευνας του Πεκίνου. Πολλοί γονείς, σύμφωνα με την έκθεση, «ανέφεραν ότι τα παιδιά τους είχαν μεγάλες αλλαγές στην ιδιοσυγκρασία και την προσωπικότητά τους με την εξάρτηση τους από τα βιντεοπαιχνίδια, σαν να είχαν γίνει άλλοι άνθρωποι».

Η Tencent, η οποία ήδη μείωσε τον χρόνο που θα μπορούσαν να περάσουν οι ανήλικοι στο Honor of Kings, είπε ότι θα τηρήσει τους νέους περιορισμούς και ξεκίνησε την εφαρμογή αναγνώρισης προσώπου προκειμένου να εμποδίσει ανηλίκους να χρησιμοποιούν την πλατφόρμα κάνοντας χρήση ταυτότητας ενηλίκων. Στις τελευταίες οικονομικές γνωστοποιήσεις της, η εταιρεία είπε ότι το δεύτερο τρίμηνο του 2021, οι παίκτες κάτω των 16 ετών αντιπροσώπευαν μόλις το 2,6% των ακαθάριστων εσόδων της για παιχνίδια στην Κίνα.

«Από το 2017, η Tencent έχει διερευνήσει και εφαρμόσει διάφορες νέες τεχνολογίες και λειτουργίες για την προστασία ανηλίκων», δήλωσε εκπρόσωπος της Tencent. «Αυτό θα συνεχιστεί, καθώς η Tencent τηρεί αυστηρά και εφαρμόζει ενεργά τις τελευταίες απαιτήσεις των κινεζικών αρχών». Οι κινεζικές αρχές ανησυχούν εδώ και καιρό για τον εθισμό στα παιχνίδια και άλλες επιβλαβείς διαδικτυακές δραστηριότητες μεταξύ των νέων.

Το Πεκίνο φαίνεται να δείχνει έναν αυξανόμενο σκεπτικισμό σχετικά με την επέκταση και την επακόλουθη αύξηση της επιρροής του κεφαλαίου και της τεχνολογίας, καθώς και τον δυνητικά αρνητικό αντίκτυπο του στην ευημερία της νέας γενιάς της χώρας. Ο νέος κανόνας ήρθε εν μέσω μιας σαρωτικής καταστολής εναντίον των τεχνολογικών κολοσσών της Κίνας, όπως η Alibaba, η Didi και η Tencent, καθώς και μια σειρά μεταρρυθμίσεων σχετικά με δραστηριότητες που θεωρούνται επιβλαβείς για τη νέα γενιά, συμπεριλαμβανομένης της κουλτούρας των οπαδών των διασημοτήτων.

Επιβάλλοντας αυτούς τους νέους κανόνες, η κινεζική κυβέρνηση ελπίζει να δημιουργήσει «θετική ενέργεια» στους νέους και να τους εκπαιδεύσει με αυτό που θεωρεί «σωστές αξίες». Ενώ πολλοί Κινέζοι γονείς χειροκροτούν τον περιορισμό των βιντεοπαιχνιδιών, ορισμένοι, στα κοινωνικά δίκτυα της Κίνας Weibo, επικρίνουν την κυβερνητική παρέμβαση ως «παράλογη» και «αυθαίρετη».

Αναρωτιέται κανείς τι θα συνέβαινε αν κάποια δυτική κυβέρνηση τολμούσε να εφαρμόσει μερικά από μέτρα αυτά. Είναι πολύ πιθανό ότι θα έβρισκαν σύμφωνο μεγάλο μέρος του κοινού που βλέπει με ανησυχία την επιταχυνόμενη κυριαρχία των γιγάντων του Διαδικτύου στην καθημερινή του ζωή. Τι θα έλεγαν όμως οι δικτάτορες της Silicon Valley;

Πηγές: The New York Times, BBC

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης