Από το σπίτι του στη δυτική Θεσσαλονίκη στέλνει στην άλλη άκρη του πλανήτη μουσικές συνθέσεις, που χρησιμοποιούνται στα τρέιλερ των δημοφιλέστερων ταινιών και τηλεοπτικών σειρών ανά τον κόσμο, από αυτά της πρόσφατης «Cruella» της Disney, μέχρι εκείνα του εμβληματικού «Star Wars» ή το τελευταίο της νέας ταινίας Τζέιμς Μποντ, το οποίο θα κυκλοφορήσει προσεχώς. Ταινίες και τηλεοπτικές σειρές όπως τα «Annabelle», «Glass», «1917», «Pet Semetary», «Blacklist», «Westworld», «Sabrina», «NCIS», «Flash», «Arrow» και το δυναμικό «Pacific Rim 2», φέρουν επίσης στα τρέιλερ τους τη μοναδική ηχητική υπογραφή του Θεσσαλονικιού συνθέτη Νίκου Τζίου, ο οποίος με κατοικία και ορμητήριο τη Θεσσαλονίκη στέλνει τις νότες του μέχρι το Χόλιγουντ.

«Η διαδικασία δημιουργίας των μουσικών συνθέσεων για τα τρέιλερ και τα διάφορα εμπορικά κινηματογραφικά κλιπ ξεκινά από το αίτημα. Οι εταιρείες και οι συνεργασίες μου θα μου ζητήσουν μουσική, π.χ. για θρίλερ, για ταινίες δράσης ή για κωμωδίες», εξηγεί μιλώντας στον ραδιοφωνικό σταθμό του ΑΠΕ- ΜΠΕ, «Πρακτορείο 104,9 FM» ο Έλληνας συνθέτης. Μετά το αίτημα από το δημιουργικό οικοσύστημα, που θα ζητήσει τις συγκεκριμένες δουλειές, ο Νίκος Τζίος θα αποστείλει μια σειρά από νέες δικές του δημιουργίες, για να διαλέξουν οι εταιρείες τι θα μπορούσε να ταιριάξει περισσότερο σε καθεμία από τις ταινίες. Ο κ.Τζίος συνεργάζεται με τις καλύτερες και μεγαλύτερες ομάδες του χώρου, εταιρείες που βρίσκονται μέσα και γύρω από την περιοχή του Χόλιγουντ «στις οποίες εργάζονται 30 με 50 άτομα μόνο και μόνο για τη δημιουργία των τρέιλερ», όπως εξηγεί.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

«Στη συνέχεια, αυτές οι συνθέσεις θα “φύγουν” για μεγάλα στούντιο παραγωγής τρέιλερ, που δουλεύουν για το διαφημιστικό τμήμα μιας ταινίας ή μιας τηλεοπτικής σειράς. Εφόσον θα αρέσει ένα συγκεκριμένο μουσικό κομμάτι στους editors ή τους senior editors, αυτοί θα “κόψουν” πια την εικόνα “πάνω” στη μουσική που του έστειλα», περιγράφει δίνοντας την εικόνα της διαδικασίας δημιουργίας των τρέιλερ ο συνθέτης από τη Θεσσαλονίκη.

 Όπως σημειώνει, «οι μουσικές αυτές, μαζί φυσικά με την εικόνα των τρέιλερ για τις ταινίες, όπως και για διαφημιστικές καμπάνιες βιντεοπαιχνιδιών, είναι πολύ σημαντικές, αφού θα καθορίσουν και την εμπορική επιτυχία τους. Για κάθε ταινία θα βγουν τρία με τέσσερα θεατρικά (σ.σ. theatrical) τρέιλερ, από την άλλη όμως μέχρι να βγει μια ταινία στις αίθουσες θα βγουν και 30 με 40 μικρότερα άλλα τρέιλερ- τηλεοπτικά σποτ, διάρκειας 30 με 45 δευτερόλεπτων, για όλη την καμπάνια» σημειώνει ο Νίκος Τζίος.

 Τα συγκεκριμένα σύντομα οπτικοακουστικά «ορεκτικά» για μια ταινία δημιουργούνται από τους επαγγελματίες με τους οποίους συνεργάζεται ο Νίκος Τζίος. Για τη δημιουργία τους χρησιμοποιείται υλικό από τα διαθέσιμα πλάνα, στα οποία δεν έχουν ακόμα προστεθεί ειδικά εφέ. Κι αυτό, για να είναι εφικτό να «ανέβουν» στο διαδίκτυο νωρίς, ακόμη και μήνες πριν την πρεμιέρα, «ώστε αυτό που θα δει ο θεατής να τον “τραβήξει”, για να περιμένει και κάτι επόμενο μέχρι την άφιξη της ολοκληρωμένης ταινίας στην αίθουσα» εξηγεί ο κ.Τζίος, που αυτό το διάστημα περιμένει με αγωνία και μια στιγμή-σταθμό για την καριέρα του.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

 «Μέσα στο επόμενο διάστημα θα κυκλοφορήσει και το τελευταίο τρέιλερ, πριν βγει επιτέλους στους κινηματογράφους, της νέας ταινίας James Bond και είναι μια δουλειά στην οποία έχω συνεργαστεί. Αδημονώ είναι αλήθεια να δω το αποτέλεσμα, να το δει και κόσμος» λέει.

Είσοδος στους «μεγάλους» της κινηματογραφικής βιομηχανίας με πείσμα

Αν και ο χώρος αυτός είναι πολύ «δύσκολος» για να πετύχει κάποιος την είσοδο του, για τον Νίκο Τζίο η απόφαση ήρθε το 2013 όταν οργάνωσε τις πρώτες του επαφές. «Χρειάστηκε περίπου ένας χρόνος για να αποδείξω πως μπορώ να τα καταφέρω, να “χτίσω” δηλαδή μουσικά κομμάτια και μάλιστα να το κάνω με βάση τη μουσική τάση της εποχής, αφού στο sound design (ηχητικό σχεδιασμό), το εκάστοτε… τρεντ αλλάζει κάθε έξι περίπου μήνες. Ήταν πια το 2015 όταν ουσιαστικά άρχισα να κάνω τα πρώτα μου κομμάτια σε μια εταιρεία του Λος Άντζελες» περιγράφει.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Τα μελλοντικά όνειρα; Υπάρχουν πολλά και έχουν ως βάση τα επιτεύγματα του συνθέτη μέχρι σήμερα. «Όταν ξεκίνησα να κάνω αυτή τη δουλειά είχα τρία όνειρα. Το ένα ήταν να κάνω “Star Wars”, το άλλο ήταν να κάνω το “Pacific Rim” και το τελευταίο να δουλέψω για James Bond ταινία, με το τελευταίο να είναι το… κερασάκι στη δουλειά αυτή, αφού πρόκειται ουσιαστικά για το καλύτερο franchise που υπάρχει στον κινηματογράφο. Είναι ένα έτοιμο τρέιλερ, «κομμένο» αυτό το συγκεκριμένο, που άργησε λόγω Covid, έρχεται όμως λογικά από στιγμή σε στιγμή το λανσάρισμα του. Είναι υπέροχο που έχω φτάσει πια και σε αυτό το σημείο. Αν με ρωτάτε τι θα πω σε όποιον ενδιαφέρεται να μπει στον χώρο, ένα πράγμα είναι το πιο σημαντικό, αυτό πάνω στο οποίο στήνω και τα μελλοντικά μου σχέδιο: πρέπει να ακούς και να εξελίσσεσαι» καταλήγει ο Νίκος Τζίος.

Πηγή: ΑΠΕ – ΜΠΕ

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης