Οδηγεί ο Γιάννης Πετρόχειλος
Από την πρώτη στιγμή που παρουσιάστηκε στο τέλος του 2020 το νέο Forza 750 της Honda μου φάνηκε Από μακριά το Honda Forza 750 κερδίζει τις εντυπώσειςιδιαίτερα ενδιαφέρον μοντέλο. Δεν είναι μόνο ότι έρχεται να αντικαταστήσει το ήδη εξαιρετικό Integra, αλλά η Honda είχε υποσχεθεί ένα μοντέλο με τεράστια παλέτα δυνατοτήτων όπως πολυτέλεια, σπορ χαρακτηριστικά, χρηστικότητα, τεχνολογία και ταξιδιωτικές δυνατότητες.
Τολμώ να πω ότι περισσότερα από τα μισά χαρακτηριστικά που υποσχέθηκε η Honda στο νέο Forza τα επιβεβαίωσα πριν καν ανέβω στη σέλα του. Η πολυτέλεια για παράδειγμα είναι ένα πράγμα που αντιλαμβάνεσαι πλησιάζοντας και μόνο το «υβριδικό» αυτό scooter, δε χρειάζεται καν να βρεθείς κοντά του. Από τον εντυπωσιακό σχεδιασμό με τις αιχμηρές γωνίες, μέχρι την ποιότητα των υλικών, των διακοπτών και του φινιρίσματος έχει κερδίσει το παιχνίδι των εντυπώσεων βάζοντας τον αναβάτη στη διαδικασία να λαχταράει να το οδηγήσει. Έχει αυτή την ελκτική δύναμη που λίγες μοτοσικλέτες διαθέτουν… και επαναλαμβάνω χωρίς καν να έχω ανέβει πάνω της.
Τεχνολογία και χρηστικότητα: Τσεκ!
Την πολυτέλεια την αντιλαμβάνεσαι πριν καν ανέβεις πάνω. Όταν λοιπόν βρεθείς τελικά στη σέλα του Τα φωτιστικά σώματα είναι φυσιά τεχνολογίας LED και με σύστημα DRLForza εκεί αρχίζεις να καταλαβαίνεις την τεχνολογία και τη χρηστικότητά της. Από τεχνολογία τα πράγματα είναι στο ανώτερο άκρο και το αντιλαμβάνεσαι γρήγορα βλέποντας το κεντρικό μπουτόν λίγο πίσω από τιμόνι. Το Forza διαθέτει σύστημα εκκίνησης χωρίς κλειδί και με το πάτημα (και γύρισμα) ενός κουμπιού γίνονται όλα. Απλά, ποιοτικά και απροβλημάτιστα. Τεχνολογία και χρηστικότητα λοιπόν συνδυάζονται άψογα.
Μπροστά στα μάτια σου δεν μπορείς να αποφύγεις τη μεγάλη TFT οθόνη 5 ιντσών η οποία δε θυμίζει Κάτω από τη σέλα χωράει ένα full face κράνοςκανένα άλλο μοντέλο της Honda. Ο χειρισμός γίνεται εύκολα από ένα σύστημα στην αριστερή πλευρά του τιμονιού, ενώ εκείνο που σε κερδίζει είναι ο βαθμός εξατομίκευσης που μπορείς να κάνεις. Μπορείς να ρυθμίσεις την απόκριση στο γκάζι, την εμπλοκή του συστήματος ελέγχου της πρόσφυσης, την εμπλοκή του ABS στα φρένα, ακόμα και το φρένο του κινητήρα! Μάλιστα το Forza διαθέτει και σύστημα φωνητικών εντολών έσω του smartphone, το οποίο ενεργοποιείς μέσω της εφαρμογής σε Android πλατφόρμα.
Σπορ χαρακτήρας: Τσεκ!
Πάμε να δούμε όμως τι κρύβεται μέσα στην καρδιά του νέου Forza 750. Εκεί, βρίσκεται ο νέος Euro5 δικύλινδρος σε σειρά κινητήρας των 745 κ.εκ. ο οποίος πλέον αποδίδει 58,6 ίππους στις 6.750 σ.α.λ. και 69Nm ροπής στις 4.750 σ.α.λ. Βασικό χαρακτηριστικό του κινητήρα είναι η ροπάτη λειτουργία του και η γεμάτη επιτάχυνση σε κάθε περιστροφή του Ride-by-Wire γκαζιού. Σε αυτό βοηθάει πολύ και το εκπληκτικό αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων DCT της Honda το οποίο κάνει θαύματα. Ο αναβάτης έχει τη δυνατότητα να επιλέξει ανάμεσα σε αυτόματη λειτουργία και χειροκίνητη λειτουργία μέσω διακοπτών στην αριστερή μεριά του τιμονιού, αλλά προσωπικά δε χρειάστηκα ποτέ τη χειροκίνητη λειτουργία.
Το αυτόματο σύστημα αλλάζει χαρακτήρα ανάλογα με τη χαρτογράφηση στον κινητήρα και φυσικά στο τρόποΠολύ “έξυπνο” στο DCT κιβώτιο της Honda νέας γενιάς με το οποίο οδηγείς. Στη Sport επιλογή της απόκρισης του κινητήρα οι αλλαγές γίνονται πιο ψηλά στην κλίμακα του κιβωτίου επιτρέποντας πιο σπορ επιταχύνσεις. Στη Standard επιλογή οι αλλαγές γίνονται γρήγορα για μέγιστη οικονομία και ομαλότερη κίνηση. Σε κάθε περίπτωση, εκείνο που επέλεξα για κίνηση στην πόλη και σε στριφτερό κομμάτι και γενικότερα στη συντριπτική πλειοψηφία των διαδρομών μου, ήταν η Standard επιλογή καθώς ήταν ομαλότερη, πιο ξεκούραστη και όταν ήθελα έντονη επιτάχυνση το σύστημα αντιλαμβανόταν τη θέλησή μου γρήγορη οδήγηση και προσαρμοζόταν αντίστοιχα.
Υπάρχει και επιλογή USER που ο αναβάτης ρυθμίζει όπως θέλει τις παραμέτρους της μοτοσικλέταςΣτις στροφές, το Forza 750 συμπεριφέρεται ουδέτερα, προσφέροντας σιγουριά και αυτοπεποίθηση στον αναβάτη. Το εκπληκτικό πιρούνι 41mm Big Piston της Showa είναι όλα τα λεφτά καθώς βγάζει μια ιδιαίτερη ποιότητα όταν στρίβεις προσφέροντας αυξημένη πρόσφυση και απαράμιλλη σταθερότητα. Το πίσω μέρος έχει ξεχωριστή συμπεριφορά καθώς ο τροχός των 15 ιντσών (σε σχέση με τον 17 ιντσών εμπρός) προσφέρει μεγάλη αμεσότητα στις αλλαγές κατεύθυνσης. Θα έλεγε κανείς ότι το πίσω μέρος ευθύνεται για την πολύ καλή ευελιξία και το εμπρός μέρος για τη σταθερότητα και τη στιβαρότητα του συνόλου. Όπως και να έχει, όταν έρχεται η ώρα της διασκέδασης το Forza 750 δε θα πει όχι αρκεί να το αφήσεις να απλώσει τις αρετές του, να μην το “στραγγαλίσεις” με άτσαλα φρένα και απότομες κινήσεις. Θα στρίψει και θα ακουμπήσει κάτω τα πλαστικά του με σιγουριά και χωρίς ιδιαίτερο κόπο ικανοποιώντας ακόμα και τους έμπειρους αναβάτες.
Ταξίδι: Τσέκ!
Έχοντας στα χέρια μου το Forza 750 έτυχε να έχω μια σβέλτη μετακίνηση μέχρι την Κόρινθο και βρήκα μια καλή ευκαιρία να δοκιμάσω τη μοτοσικλέτα στις εκτός αστικού περιβάλλοντος μετακινήσεις. Στον αυτοκινητόδρομο το Forza είναι τόσο σταθερό που σε κάνει να αναρωτιέσαι αν είναι scooter ή μια sport touring μοτοσικλέτα. Η κάλυψη από τον αέρα είναι εξαιρετική, η ζελατίνα αν και δε ρυθμίζεται, κάνει καλά τη δουλειά της, ενώ πόδια και κορμός μένουν αψεγάδιαστα.
Ο κινητήρας είναι ικανός να κινήσει σβέλτα το Honda, αλλά η τελική ταχύτητα δεν ξεπερνάει τα 180Km/h. Και Δύο δίσκοι εμπρός 310mm στα φρένα με 4πίστονες ακτινικές δαγκάνες και δικάναλο ABSλέω “αλλά” γιατί ενώ η μοτοσικλέτα με αυτό το πλαίσιο και αυτές τις αναρτήσεις είναι ικανή να κινηθεί εύκολα με περισσότερα από 200Km/h, ο κινητήρας βάζει φρένο σε αυτήν τη δυνατότητα περιορίζοντας τις ταχύτητες ταξιδιού στα 140-160Km/h. Η αλήθεια βέβαια είναι ότι λίγες φορές θα ζητήσεις κάτι περισσότερο στο ταξίδι, ενώ η Honda έχει προβλέψει ότι ακόμα και να πηγαίνεις συνέχεια “τέρμα γκάζι” στο αυτοκινητόδρομο η κατανάλωση δε θα ξεπεράσει τα 5,5 λίτρα.
Επιστρέφοντας από την Κόρινθο προτίμησα να δοκιμάσω την παλιά Εθνική Οδό. Στο επαρχιακό αυτό κομμάτι με τις απλωτές στροφές και το ανάμεικτο επίπεδο πρόσφυσης της ασφάλτου, το Forza βρέθηκε στο στοιχείο του. Η ποιότητα κύλισης σε συνδυασμό με τα δυνατά φρένα και την ακρίβεια στις γραμμές του σε κάνουν να απολαύσεις τη διαδρομή, να εξερευνήσεις τα όριά σου στις στροφές, αλλά να δώσεις και στον εαυτό σου τη δυνατότητα να απολαύσει το τοπίο.
Το απόλυτο GT Scooter: Τσεκ!
Το Honda Forza 750 είναι ίσως το πιο διπολικό «υβριδικό» scooter που έχουμε συναντήσει ποτέ. Αποτελεί Είναι εξοπλισμένο με σύστημα ειδοποίησης έκτακτους φρεναρίσματοςμια από τις πιο τολμηρές προτάσεις όσον αφορά τον σχεδιασμό και τον τεχνολογικό του προσανατολισμό, έχοντας παράλληλα έναν από τους πιο ολοκληρωμένους χαρακτήρες στον κόσμο της μοτοσικλέτας. Τα περισσότερα στοιχεία πάνω του είναι πολύ δυνατά, όπως η τεχνολογία, η συμπεριφορά στο δρόμο, η άνεση, η χρηστικότητα, η σχεδίαση, την ποιότητα κατασκευής κάτι που δημιουργεί ένα σύνολο που δε θα αφήσει κανέναν ανικανοποίητο.
Θα σε ταξιδέψει και θα σε μεταφέρει καθημερινά στη δουλειά σου, αλλά στα φανάρια δε θα υπάρξει ούτε ένας που να μην ξερογλείφεται δίπλα σου κρατώντας με νύχια και με δόντια την ορμή του να μη σου πει το πόσο ωραίο είναι. Το νέο Forza 750 τελικά είναι σαν να έχει έναν μεγάλο μαγνήτη ο οποίος σε έλκει με μια μοναδική και αξεπέραστη γοητεία.
ΤΙΜΗ: 11.950€
Όλα τα στοιχεία του Honda Forza 750 ΕΔΩ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Ανοδική πορεία και τον Μάιο στις πωλήσεις μοτοσικλετών
Η ποιότητα του Honda Forza 350 μιλάει από μόνη της
Η Honda δοκιμάζει ήδη τις ανταλλακτικές μπαταρίες
*Mikado: Αυτοκράτορας της Ιαπωνίας, Ουράνιος Κυρίαρχος