Του Περικλή Χαλάτση
Τη Χαλκιδική διάλεξε η Volvo Ελλάς για να παρουσιάσει το πρώτο της ηλεκτρικό αυτοκίνητο,το πολυσυζητημένο Volvo XC40 Recharge. Με το που βγήκαν τα πρώτα ηλεκτρικά αυτοκίνητα από το εργοστάσιο στη Γάνδη φορτώθηκαν στις νταλίκες και ήρθαν στην Ελλάδα για να τα οδηγήσουμε.Για αυτό τα XC40 Recharge P8 AWD που δοκιμάσαμε είχαν όλα σουηδικές πινακίδες. Το γράμμα P σημαίνει «Pure» και ο αριθμός 8 σημαίνει ότι έχει 8 μπαταρίες.
Με ελληνικές πινακίδες θα δούμε το 100% ηλεκτρικό αυτοκίνητο να κυκλοφορεί στη χώρα μας στις αρχές Σεπτεμβρίου.Από το καινούριο αεροδρόμιο στη Θεσσαλονίκη φτάσαμε στο πρώτο πόδι της Χαλκιδικής αφού πήραμε μια καλή πρώτη γεύση από τα XC40 Recharge και μάλιστα στην έκδοση P8 (AWD) με κίνηση στους τέσσερις τροχούς.
Το αυτοκίνητο τόσο στην εθνική οδό όσο και στους βουνίσιους δρόμους γεμάτο στροφές κινείται σαν τρένο. Ανεβαίνοντας προς τα χωριά της Χαλκιδικής τα σύννεφα μας έστελναν το μήνυμα της βροχής. Αυτό ήταν υπέρ μας γιατί στο βρεγμένο δρόμο καταλαβαίνεις πόσο καλά στημένο είναι ένα αυτοκίνητο.
Πριν σας πούμε για την αμιγώς ηλεκτροκίνητη έκδοση του best seller μοντέλου της Volvo που ξεφεύγει κατά πολύ από τα πρότυπα που ξέρουμε,θα πρέπει να αναφέρουμε τρία βασικά πράγματα.
1.Η Volvo έχει στόχο έως το 2022 να παρουσιάσει το δεύτερο 100% ηλεκτρικό αυτοκίνητο που θα είναι C40 Crossover και λίγο αργότερα το τρίτο ηλεκτρικό αυτοκίνητο που θα είναι το XC 30 BSUV.
2. Έχει στόχο έως το 2025 να μειώσει κατά 40% το ανθρακικό της αποτύπωμα.
3. Έχει στόχο έως το 2025 να κυκλοφορούν 50% ηλεκτρικά αυτοκίνητα και άλλα 50% υβριδικά ενώ το 2030 η παραγωγή θα είναι μόνο για αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Από τα πρώτα δείγματα της ευρωπαϊκής αγοράς το πλήρως ηλεκτρικό XC40 Recharge έχει μεγάλη ζήτηση. Μάλιστα σύμφωνα με τους επικεφαλής της Volvo Ευρώπης, όλα τα αυτοκίνητα που θα βγουν από τη γραμμή παραγωγής έχουν ήδη πουληθεί.
Για την Volvo τα αυτοκίνητά της είναι σύμβολο της προσωπικής ελευθερίας.Η κατοχή ενός αυτοκινήτου Volvo σήμαινε ανεξαρτησία στην μετακίνηση και δυνατότητα επιλογής.
Όπως αναφέραμε τα πρώτα αυτοκίνητα που θα εκτελωνισθούν στην Ελλάδα θα είναι τις πρώτες ημέρες του Σεπτεμβρίου. Αν και δεν μάθαμε πόσες προπαραγγελίες έχουν ήδη γίνει, το επιτελείο της Volvo δείχνει ότι είναι ικανοποιημένο από την ανταπόκριση των υποψηφίων αγοραστών.
Δοκιμή
Το ολοκαίνουριο XC40 Recharge παίρνει άριστα. Δεν πρόκειται να πω ότι είναι ένα φθηνό αυτοκίνητο.Τόσο η έκδοση P8 AWD 408hp Standard όσο και η πιο πλούσια P8 AWD 408hp Upgrade έχουν τιμές (με την ειδική έκπτωση του Προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά») που κυμαίνονται από 56.101 έως 60.069 ευρώ.
Δεν είναι μια τιμή που μπορεί να πλησιάσει ο καθένας.Ωστόσο το αυτοκίνητο ανήκει στην Premium κατηγορία και τα συστήματα που έχει ακόμη και στον στάνταρ εξοπλισμό ξεπερνούν κάθε απαίτηση του σύγχρονου οδηγού.
Πριν αναφερθώ στην πολυτέλεια, την άνεση και την ασφάλεια του Volvo XC40 Recharge θα επικεντρωθώ σε τρία βασικά στοιχεία που το κατατάσσει σε μια άλλη κλάση.
*Οι εκπληκτικές επιταχύνσεις που έχουν αγωνιστικά αυτοκίνητα
*Τα υποδειγματικά κρατήματα στο δρόμο
* Η εξελιγμένη ανάκτηση ενέργειας πέδησης (One Pedal Drive ) που αποδίδει κυρίως στις χαμηλές ταχύτητες
Πως ξεκινάει
Για να ξεκινήσει το Volvo XC 40 Recharge δεν χρειάζεται ούτε κλειδί ούτε κάποιο τηλεκοντρόλ.
Αρκεί ο οδηγός να καθίσει στη θέση του και να δεθεί. Κατεβάζει το μικρό μοχλό από τη θέση Parking στη θέση Drive, πατάει το γκάζι και ξεκινάει. Τόσο απλά όσο και αθόρυβα.
Σε μια μικτή διαδρομή 40 χιλιομέτρων χρειάσθηκε να πατήσω το φρένο μόνο τέσσερις φορές. Και αυτό γιατί λειτούργησα ενστικτωδώς. Θα μπορούσα να μην είχα ακουμπήσει το φρένο και να έστριβα με ασφάλεια και χωρίς κανένα πρόβλημα.
Αυτό το σύστημα που λέγεται One Pedal Drive χαρακτηρίζει ακόμη περισσότερο τη Volvo που έχει συνδέσει το όνομά της με την ασφάλεια.
Το Volvo XC40 Recharge βασίζεται στην νέα πλατφόρμα ADAS (Advanced Driver Assistance Systems). Η εξωτερική σχεδίαση προσδιορίζει τις νέες επαναστατικές γραμμές. Οι διαστάσεις του είναι: Μήκος 4.425, πλάτος 1.863 και ύψος 1652 ενώ το μεταξόνιο είναι 2.702 χλστ.
Σήμερα υπάρχουν εκδόσεις μόνο με κίνηση στους τέσσερις τροχούς ενώ είναι άγνωστο αν και πότε θα βγουν δικίνητητες εκδόσεις.
Το αυτοκίνητο έχει 408 ίππους ιπποδύναμη και δύο ηλεκτρογεννήτριες (330Χ2) που αποδίδουν 660 Nm ροπής.Η αυτονομία του είναι 418 χιλιόμετρα (με το πρότυπο WLTP)
Και εδώ κρατηθείτε. Από 0-100 χιλιόμετρα παρά τα 2.150 κιλά (τα 500 είναι οι μπαταρίες) , χρειάζεται μόλις 4.9 δευτερόλεπτα. Τέτοια επιτάχυνση συναντάμε μόνο σε καλά αγωνιστικά αυτοκίνητα. Βέβαια η τελική ταχύτητα για λόγους εξοικονόμησης ισχύος στις μπαταρίες περιορίζεται στα 180 χλμ./ώρα .
Οι ειδικά σχεδιασμένες ζάντες 19 και 20 ιντσών είναι ανάλογα με την επιθυμία του αγοραστή.Τώρα αν κάποιος οικογενειάρχης έχει ένα φουσκωτό η ένα τροχόσπιτο το τετρακίνητο XC40 Recharge, έχει δυνατότητα ρυμούλκησης έως 1.500 κιλά.
Τι γίνεται αν με ένα τόσο καλό αυτοκίνητο θέλεις να κάνεις το γύρο της Ευρώπης. Τα πράγματα είναι απλά. Μπορείς να φτάσεις στη Σουηδία χωρίς κανένα πρόβλημα αρκεί να μην σε πιέζει ο χρόνος.Κάθε 400 χιλιόμετρα χρειάζεται μια στάση για 40 λεπτών. Με τη χρήση συστήματος ταχείας φόρτισης σε DC 150 kW, η μπαταρία μπορεί να φορτιστεί στο 80% .
Μια πλήρης φόρτιση σε AC 11 kW, που μπορεί να γίνει στο σπίτι έχει διάρκεια 8 ωρών.
Αν πάλι θέλει κάποιος να φορτίσει τις μπαταρίες του αυτοκινήτου χρησιμοποιώντας απλά το οικιακό τριφασικό ρεύμα, τότε θα χρειασθεί τουλάχιστον 18 ώρες για μια πλήρη φόρτιση.
Οι μπαταρίες είναι τοποθετημένες στο δάπεδο του αυτοκινήτου.Το χαμηλό κέντρο βάρους δίνει στο XC40 μεγαλύτερη ευστάθεια και καλύτερα κρατήματα στο δρόμο. Οι μπαταρίες προστατεύονται από έναν κλωβό ασφαλείας.
Αυτό που σου κάνει εντύπωση από την πρώτη επαφή με το αυτοκίνητο,είναι η εκπληκτική πρόσφυση ακόμη και όταν οδηγείς στο όριο σε γρήγορες καμπές.
Οι αναρτήσεις του όπως και τα φρένα του είναι εκπληκτικά. Μπροστά έχει γόνατα ΜακΦέρσον και πολλαπλών συνδέσμων πίσω.Στο εσωτερικό δεν περνούν οι κραδασμοί από το δρόμο.Το αυτοκίνητο έχει εξαιρετική ηχομόνωση. Τα καθίσματα είναι άνετα με δέρμα Nappa.
Ο χώρος αποσκευών μπορεί να φιλοξενήσει από 413 έως 1290 λίτρα. Υπάρχει και ένας αποθηκευτικός χώρος 31 λίτρων μπροστά.
Το αυτοκίνητο στη βασική του έκδοση είναι εξοπλισμένο με 27 συστήματα υποβοήθησης.Στο εσωτερικό θα σας κάνει ιδιαίτερη εντύπωση το σύστημα τηλεματικής και συνδεσιμότητας.Υπάρχει νέο σύστημα infotainment , πακέτο ψηφιακών υπηρεσιών της Volvo που είναι δωρεάν για τέσσερα έτη. Η τεχνολογία είναι της Google ( Google Assistant, Google Maps και Google Play Store) .
Τα γραφικά δεν χρειάζεται να επισημάνω ότι είναι τέλεια και ο οδηγός μπορεί να ελέγχει ακόμη και από ψηλά το σημείο που «πατάνε » οι ρόδες.
Μέσω των συστημάτων υποβοήθησης ο οδηγός ελέγχει 100% τις κινήσεις του.Σημαντικό ακόμη είναι ότι όλες οι αναβαθμίσεις του λογισμικού μπορούν να γίνουν ασύρματα.
Στη Χαλκιδική την κεντρική τοποθέτηση της Volvo για την Ελλάδα την έκανε ο CEO Νίκος Γιαννουσάς, η Έλλη Παρασκευά ως Consumer Experience Director αναφέρθηκε στη βιωσιμότητα και τους στόχους της Volvo στην Ευρώπη, ο Χάρης Χαρίτος, ως εμπορικός διευθυντής αναφέρθηκε στις πωλήσεις και ο Νίκος Κακαβούλης ήταν αυτός που έδωσε με λεπτομέρειες όλα τα στοιχεία για το νέο Volvo XC 40 Recharge. Την ευθύνη της παρουσίασης στη Χαλκιδική είχε η Μάχη Βερβενιώτη, Marketing Project ενώ τη φωτογραφική κάλυψη είχε ο Γιώργος Καραγιωργάκης.