Επιμέλεια: Λουκάς Παπαλάμπρος
Ακόμη και εν μέσω κρίσης λόγω της πανδημίας, τα νούμερα «ζαλίζουν». Οι μισθοί και τα μπόνους των ανθρώπων που κινούν τα νήματα στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία είναι «τρομακτικά».
Οι CEO των εταιρειών είναι με διαφορά οι πιο ακριβοπληρωμένοι στον χώρο των τεσσάρων τροχών, λαμβάνοντας ετησίως πολλά εκατομμύρια. Στην κορυφή βρίσκεται μια γυναίκα και συγκεκριμένα, η επικεφαλής της General Motors, Mary Barra.
H 60χρονη – πρώτη γυναίκα CEO μεγάλης αυτοκινητοβιομηχανίας – έλαβε το 2020 το «ταπεινό» ποσό των 23,7 εκατομμυρίων δολαρίων. Από αυτά, τα 2 εκατ. αφορούσαν τον ετήσιο μισθό της, τα 3,8 εκατ. τα μπόνους και τα 13,1 εκατ. μετοχές του ομίλου.
O CEO της Mercedes δέχθηκε μείωση 20%Πλουσιότερος κατά 16,7 εκατ. δολάρια έγινε ο πρώην επικεφαλής της Ford, Jim Hackett – αντικαταστάθηκε τον Οκτώβριο του 2020 από τον Jim Farley – ενώ ο Mike Manley του ομίλου Fiat Chrysler κέρδισε πέρυσι 14,2 εκατ.
Αντίθετα, ο ισχυρός άνδρας της Daimler, Ola Kallenius, δέχθηκε μια μείωση μισθού της τάξης του 20%, λαμβάνοντας το 2020 μόνο 4,6 εκατ. Σε χαμηλά επίπεδα για τα δεδομένα της αυτοκινητοβιομηχανίας κινήθηκε και ο πρώην CEO της Ferrari, Louis Camilleri, καθώς είδε τον τραπεζικό του λογαριασμό να «φουσκώνει» κατά 453.365 δολάρια.
Όσο για τον Elon Musk, τον άνθρωπο που συζητιέται όσο κανείς άλλος, δεν υπάρχουν νούμερα. Ο πολυμήχανος και εκκεντρικός ιδρυτής και ιδιοκτήτης της Tesla, δεν έχει κανονικό μισθό, αλλά μπορεί να αποκτά μετοχές της εταιρείας σε προνομιακή τιμή.
Για παράδειγμα, διαθέτει 50,6 εκατομμύρια μετοχές της Tesla, τις οποίες αν πουλούσε τώρα θα έβαζε στη τσέπη του πάνω από 35 δις δολάρια!