Χιονισμένοι δρόμοι και πολύ χαμηλές θερμοκρασίες. Οι τρέχουσες ακραίες καιρικές συνθήκες αποτελούν την ιδανική αφορμή για μία πιο εμπεριστατωμένη ματιά στην τετρακίνηση 4MOTION της Volkswagen.
Το σύστημα τετρακίνησης της γερμανικής φίρμας συνδέεται με τις προηγμένες τεχνολογίες υποβοήθησης, προσφέροντας καλύτερη απόδοση από ποτέ. Διατίθεται σχεδόν σε όλα τα μοντέλα της γκάμας, από το Golf έως το Touareg, βελτιώνοντας την πρόσφυση και τα δυναμικά χαρακτηριστικά της οδήγησης σε όλα τα τερέν.
Η τετρακίνηση 4MOTION, ελεγχόμενη από ηλεκτρονική μονάδα, παρακολουθεί συνεχώς τα δυναμικά χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου και των τροχών και κατανέμει έξυπνα τη ροπή.
Τα πλεονεκτήματα είναι μεταξύ άλλων τα εξής:
• Καλύτερη πρόσφυση
• Κορυφαία οδική συμπεριφορά
• Βέλτιστη λειτουργία κινητήρα, π.χ. για κίνηση σε δρόμο με στροφές ή ρυμούλκηση
• Εξελιγμένη κατανομή ροπής μεταξύ του εμπρός και του πίσω άξονα
• Μέγιστη ευστάθεια τόσο στην άσφαλτο όσο και πέρα από αυτή.
Επιλογές κίνησης
Η Volkswagen προσφέρει διάφορες εκδόσεις της τετρακίνησης 4MOTION. Η πιο συνηθισμένη είναι αυτή με τον ηλεκτρονικά ελεγχόμενο πολύδισκο συμπλέκτη και χρησιμοποιείται σε μοντέλα με εγκάρσια τοποθετημένους κινητήρες (T-Roc, Tiguan, Passat, Arteon). Κινεί κατά κύριο λόγο τους μπροστινούς τροχούς. Εάν το ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου εντοπίσει απώλεια πρόσφυσης, ενεργοποιεί αμέσως και τους πίσω. Αυτό γίνεται τόσο γρήγορα και τόσο ομαλά που σχεδόν δεν παρατηρεί κάποιος πως η τετρακίνηση βελτιώνει την οδηγική εμπειρία. Όταν οι συνθήκες είναι καλές, η κίνηση μεταδίδεται μόνο μέσω των εμπρός τροχών, κυρίως για λόγους οικονομίας καυσίμου.
Η τρίτη γενιά του Touareg διαθέτει επίσης στάνταρ μόνιμη τετρακίνηση 4MOTION, η οποία συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων. Εδώ υπάρχει τεχνολογία αλλαγής σχέσεων «Shift by Wire», με εμφάνιση ένδειξης ταχύτητας στον επιλογέα και στον πίνακα οργάνων. Ένα κεντρικό μπλοκέ διαφορικό με ασύμμετρη δυναμική κατανομή της ροπής λειτουργεί ως κιβώτιο μεταφοράς για την κατανομή της ροπής, μεταξύ του εμπρός και του πίσω άξονα. Στον εμπρός άξονα φτάνει έως το 70% της διαθέσιμης ροπής ενώ στον πίσω έως το 80%.
Το Touareg και οι τετρακίνητες εκδόσεις των T-Roc, Tiguan και Tiguan Allspace παρέχουν στους οδηγούς τους τη δυνατότητα να ενεργοποιήσουν ξεχωριστά προγράμματα οδήγησης – ανάλογα με το έδαφος. Μπορούν να το κάνουν εύκολα μέσω του περιστροφικού και πιεστικού διακόπτη του 4MOTION Active Control, που βρίσκεται πίσω από τον επιλογέα ταχυτήτων. Αυτός ο πολυλειτουργικός και διαισθητικός διακόπτης ελέγχει τις λειτουργίες της τετρακίνησης και, μαζί τους, τα αντίστοιχα προγράμματα οδήγησης. Ο οδηγός τον χρησιμοποιεί για να ενεργοποιήσει τέσσερα υψηλού επιπέδου προγράμματα και διάφορα αναδυόμενα μενού.
Προσφέρονται διάφορες εκδόσεις της τετρακίνησης 4MOTION.Όταν ο οδηγός γυρίσει τον στρογγυλό διακόπτη προς τα αριστερά, έχει πρόσβαση σε δύο προγράμματα δρόμου, τα Street και Snow. Εάν ο διακόπτης περιστραφεί προς τα δεξιά, είναι διαθέσιμα δύο προγράμματα εκτός δρόμου: Offroad (αυτόματη ρύθμιση των παραμέτρων εκτός δρόμου) και Offroad Individual (μεταβλητές, ατομικές ρυθμίσεις).
Το 4MOTION Active Control μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την προσαρμογή όλων των σχετικών συστημάτων υποβοήθησης στην τρέχουσα κατάσταση οδήγησης μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα. Τα προγράμματα Comfort, Normal, Sport, Eco και Individual είναι ενσωματωμένα και χρησιμοποιούνται για την προσαρμογή παραμέτρων λειτουργίας του κινητήρα, του αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων, του κλιματισμού και του ηλεκτρομηχανικού συστήματος διεύθυνσης.
Υψηλές επιδόσεις
Στις εκδόσεις R υπάρχει ένα εξελιγμένο σύστημα τετρακίνησης με επιλεκτικό έλεγχο ροπής στον πίσω άξονα – γνωστό ως 4MOTION με R-Performance Torque Vectoring. Ένα περίπλοκο όνομα, αλλά μια συναρπαστική καινοτομία: η ροπή δεν κατανέμεται μόνο μεταξύ του εμπρός και του πίσω άξονα, αλλά και μεταξύ των δύο πίσω τροχών. Έτσι, όταν στρίβει το μοντέλο R, έως και το 100% της ροπής καταλήγει στον εξωτερικό τροχό της στροφής, με αξιοσημείωτα οφέλη για τα δυναμικά χαρακτηριστικά και την ασφαλή κίνηση με μεγάλη ταχύτητα.
Διατίθεται από το Golf έως το Touareg.Τέλος, για πρώτη φορά παγκοσμίως το σύστημα τετρακίνησης είναι δικτυωμένο μέσω ενός «Vehicle Dynamics Manager» με άλλα συστήματα, όπως το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο μπλοκέ διαφορικό (XDS) και οι ενεργές αναρτήσεις DCC. Χάρη σε αυτή τη στενή ενσωμάτωση και διασύνδεση των διάφορων συστημάτων μεταξύ τους, τα νέα μοντέλα R προσφέρουν βέλτιστα χαρακτηριστικά πρόσφυσης, ουδέτερο χειρισμό με το μέγιστο δυνατό επίπεδο ακρίβειας, και οδηγική απόλαυση.