Ένα παλιό και εγκαταλελειμμένο για δεκαετίες εργοστάσιο, θα αναγεννηθεί και θα μετατραπεί σε έναν Πολυχώρο τέχνης και πολιτισμού. Μάλιστα, φιλοδοξία του δημάρχου Μαραθώνα είναι να αποτελέσει ένα μικρό «Σταύρος Νιάρχος», όπως λέει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, για όλη την Ανατολική Αττική. Πρόκειται για το εργοστάσιο πορσελάνης στη Νέα Μάκρη, το οποίο κτίστηκε το 1950 και «έζησε» πολύ μεγάλες στιγμές για δύο δεκαετίες, καθώς παρήγαγε προϊόντα πορσελάνης για ηλεκτρολογική χρήση, αργότερα επεκτάθηκε και στην παραγωγή πυρότουβλων και άλλων πυρίμαχων προϊόντων και μάλιστα για μεγάλο διάστημα προμήθευε και τη ΔΕΗ.

Εκεί εργάστηκαν χιλιάδες άνθρωποι από τις γύρω περιοχές, από τη Νέα Μάκρη, τη Ραφήνα, τον Μαραθώνα και το Γραμματικό, όμως το 1969 η λειτουργία του σταμάτησε, λόγω υπέρογκων δανείων και από τότε μαραζώνει μέσα στον χρόνο, με εξαίρεση ένα μικρό τμήμα του, το οποίο έχει κατά καιρούς χρησιμοποιηθεί για γυρίσματα των σίριαλ της τηλεόρασης.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Πλέον, η αντίστροφη μέτρηση για την αξιοποίησή του ξεκίνησε και είναι επίσης σημαντικό πως για το τι ακριβώς θα γίνει εκεί, αποφάσισαν οι ίδιοι οι δημότες. Κι αυτό, γιατί ο δήμαρχος Μαραθώνα-Νέας Μάκρης Στέργιος Τσίρκας, αποφάσισε να το θέσει σε δημόσια διαβούλευση μέσω του διαδικτύου.

Πρότεινε 17 πιθανές χρήσεις και αυτή του «Χώρος προβολών-Θεατρική σκηνή-Συναυλιακός χώρος», υπερίσχυσε με συντριπτικό τρόπο, καθώς απέσπασε ποσοστό (15,11%), σχεδόν το διπλάσιο από το δεύτερο, που ήταν το «Συνεδριακό Κέντρο-Διαλέξεις» (8,23%). Ακολούθησαν στις επιλογές των δημοτών το «Βιβλιοθήκη-Αναγνωστήριο» (8,11%) και το «Εκθεσιακός χώρος» (8,11%), ενώ ανάμεσα στις άλλες επιλογές ήταν για παράδειγμα το «Θερινός κινηματογράφος», το «Εργαστήρια ξυλογλυπτικής-κεραμεικής-ανθοκομίας-μελισσοκομίας», το «Μαθησιακός χώρος», το «Σχολή θεάτρου και μουσικής», το «Θερμοκοιτίδα νεοφυών επιχειρήσεων» κ.α.

 Ο κύβος ερρίφθη λοιπόν, ωστόσο για να καταλήξουν στο να δημιουργηθεί ένας Πολυχώρος, που πέρα από τη θεατρική σκηνή και τους χώρους προβολών και συναυλιών, θα περιλαμβάνει ακόμη εκθέσεις, βιβλιοθήκη, δημιουργικό εργαστήριο, καφέ, εστιατόριο, χώρους αναψυχής, αλλά και μικρό μουσείο, καθοριστική ήταν η συμβολή του εφοπλιστή Αθανάσιου Μαρτίνου, ο οποίος πέρα από τη μελέτη του όλου έργου, προσέφερε το ποσό των 215.000 ευρώ συν το ΦΠΑ κι έτσι το εργοστάσιο πορσελάνης θα μετατραπεί σε ένα κανονικό και πολυθεματικό Κέντρο Πολιτισμού και Τέχνης, που θα αποτελέσει σημείο αναφοράς, όχι μόνο για τον δήμο, αλλά για όλη την Ανατολική Αττική.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

«Μπαίνουμε πλέον στην ευθεία για την ολοκλήρωση ενός έργου πολιτισμού, που δεν θα αλλάξει το τοπίο μόνο του δήμου μας, αλλά και ολόκληρης της Ανατολικής Αττικής», λέει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο δήμαρχος Στέργιος Τσίρκας και συνεχίζει: «Δημιουργούμε ένα πρότυπο Κέντρο Πολιτισμού. Θα μπορούσα να πω πως φιλοδοξούμε να γίνει ένα μικρό ”Σταύρος Νιάρχος”, που θα αναβαθμίσει πολιτιστικά την περιοχή και θα αποτελέσει πόλη έλξης επισκεπτών από όλα τα μέρη, ενώ παράλληλα θα ανοίξουν και τόσες θέσεις εργασίας».

Για το ίδιο το εργοστάσιο, αλλά και την απόφαση να τεθεί σε δημόσια διαβούλευση, ο κ. Τσίρκας λέει: «Πρόκειται για ένα εγκαταλελειμμένο και λεηλατημένο εργοστάσιο, για ένα κουφάρι σχεδόν στο κέντρο της Νέας Μάκρης με μεγάλο περιβάλλοντα χώρο. Είναι 38 στρέμματα και έχει σχεδόν 4.000 τ.μ. στεγασμένο χώρο. Για χρόνια παραμένει έτσι, παρατημένο και χωρίς καμία συντήρηση και είναι λογικό ο κόσμος να θέλει να αξιοποιηθεί. Έτσι, όταν πήραμε τις μελέτες βιωσιμότητας, αποφάσισα να το θέσω σε διαβούλευση, δηλαδή να αποφασίσει ο κόσμος, κι αυτό γιατί θέλησα να “παντρέψω” τις μελέτες με την επιθυμία των πολιτών. Προέκυψε λοιπόν αυτό το φιλόδοξο έργο, το οποίο έχει τη χρηματοδότηση της Περιφέρειας και του προγράμματος ”Αντώνης Τρίτσης”, ωστόσο για να υλοποιηθεί σε αυτή την έκταση είναι καθοριστική η συμβολή του κ. Μαρτίνου, τον οποίο ευχαριστώ δημόσια».

Τέλος, σχετικά με το χρονοδιάγραμμα, ο δήμαρχος Μαραθώνα απαντά: «Μέχρι το καλοκαίρι θα έχουν ολοκληρωθεί οι μελέτες και στη συνέχεια θα ξεκινήσουν οι εργασίες. Στόχος μας είναι μέσα στην τριετία να έχει ανοίξει τις πύλες του και να δέχεται το κοινό για όλες τις πολιτιστικές και καλλιτεχνικές δράσεις του».

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Πηγή: ΑΠΕ – ΜΠΕ

 

 

 

 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης