Επιμέλεια: Λουκάς Παπαλάμπρος
Ένα διαμάντι της μηχανικής, ένας υπερσύγχρονος οκτακύλινδρος κινητήρας εσωτερικής καύσης που μπορεί να λειτουργήσει και με τέσσερις κυλίνδρους, έχοντας μέγιστη θερμοκρασία λειτουργίας των turbo άνω των 950 βαθμών Κελσίου!
Το καινούριο V8 4.0 λίτρων μοτέρ της Bentley Flying Spur θεωρείται ένα από τα κορυφαία στην ιστορία της αυτοκίνησης. Διαθέτει μπλοκ από αλουμίνιο υψηλής αντοχής, διπλούς υπερσυμπιεστές τεχνολογίας twin-scroll και πρωτεύοντες καταλυτικούς μετατροπείς για μείωση των ρύπων.
Παρέχει πολύ υψηλό επίπεδο ισχύος και ροπής, ενώ παράλληλα επιτυγχάνει χαμηλότερες εκπομπές και την καλύτερη δυνατή απόδοση. Τα turbo λειτουργούν σε θερμοκρασία αντίστοιχη με αυτή της λάβας.
550 ίπποι και 770 Nm ροπής
Ο κινητήρας είναι τετραγωνισμένος, με το μήκος διαδρομής ίσο με την εσωτερική διάμετρο, στα 86 χιλιοστά, που εξασφαλίζει την ιδανική ισορροπία μεταξύ ισχύος και ροπής, αποδίδοντας περισσότερους από 137 ίππους ανά λίτρο. Η συνολική ισχύς των 550 PS συνδυάζεται με μέγιστη ροπή 770 Nm από τις μόλις 2.000 σ.α.λ., διατηρώντας την έως και τις 4.500 σ.α.λ.
Η τεχνολογία twin-scroll εξασφαλίζει πολύ ομαλή απόδοση, με σχεδόν ανύπαρκτη υστέρηση και εξαιρετικές επιδόσεις επιτάχυνσης. Τα 0-100 έρχονται σε μόλις 4,1 δευτερόλεπτα και η βελόνα του κοντέρ της Flying Spur V8 αγγίζει τα 318 χλμ./ώρα.
Για τη μεγιστοποίηση της οικονομίας καυσίμου, ο κινητήρας μπορεί να κλείσει τέσσερις από τους οκτώ κυλίνδρους του υπό συνθήκες ελαφρού φορτίου. Αυτό συμβαίνει όταν η ζήτηση ροπής είναι κάτω των 250 Nm και οι στροφές του μοτέρ δεν ξεπερνούν τις 3.500 σ.α.λ. Η αλλαγή αυτή δεν γίνεται αντιληπτή από τους επιβάτες, καθώς ο χρόνος απενεργοποίησης των κυλίνδρων μόλις που φθάνει τα 20 χιλιοστά του δευτερολέπτου.
Το αποτέλεσμα είναι όφελος της κατανάλωσης του καυσίμου έως και 30%, αυξημένη αυτονομία μεταξύ των στάσεων για ανεφοδιασμό και χαμηλότερες περιβαλλοντικές επιπτώσεις.