Με πλαστά καταθετήρια και υποτιθέμενα μηνύματα τραπεζών προσπαθούν να πείσουν επιτήδειοι διάφορους επιχειρηματίες, ώστε να τους αποσπάσουν χρήματα.
Επικοινωνούν με τους επιχειρηματίες, εκδηλώνουν το ενδιαφέρον τους για αγορά προϊόντων, ζητούν αριθμούς τραπέζης ώστε να καταθέσουν το αντίτιμο για την υποτιθέμενη αγορά τους, καλλιεργούν εμπιστοσύνη με τον επιχειρηματία και στη συνέχεια διατείνονται ότι «κατά λάθος» κατέβαλαν υπέρογκα ποσά στους λογαριασμούς των επιχειρηματιών και τα ζητούν πίσω. Δεν διστάζουν να τους αποστείλουν πλαστά καταθετήρια, αλλά και πλαστά μηνύματα τραπεζών, ώστε να τους πείσουν ότι πραγματοποιήθηκε κατάθεση στον λογαριασμό τους.
Αυτό συνέβη σε Κρητικό επιχειρηματία, ο οποίος είχε βάλει αγγελία για πώληση λαδιού. Άτομο που του συστήθηκε με το όνομα «Δημήτρης» επικοινώνησε μαζί του, καλώντας στον αριθμό τηλεφώνου που είχε βάλει ο ίδιος στην αγγελία του. Ο «Δημήτρης» εξέφρασε την επιθυμία του για αγορά λαδιού και ζήτησε απ’ τον επιχειρηματία μία τιμή για την ποσότητα που επιθυμούσε. Ο επιχειρηματίας ζήτησε το ποσό των 230 ευρώ και απέστειλε έναν λογαριασμό τραπέζης, ώστε να πιστωθεί το αντίτιμο.
Το πλαστό καταθετήριο
«Ξαφνικά μου στέλνει ένα καταθετήριο, στο οποίο αναγραφόταν ότι πιστώθηκε στον λογαριασμό μου το ποσό των 2.300 ευρώ. Μετά από λίγη ώρα, χτυπάει το τηλέφωνό μου και ο “Δημήτρης” άρχισε να μου λέει πανικόβλητος ότι, αντί για 230 ευρώ, πίστωσε 2.300 ευρώ “κατά λάθος” και με παρακαλούσε να του τα επιστρέψω. Μου έλεγε “σε παρακαλώ, βάλ’ τα πίσω, διότι θα με σκοτώσει η γυναίκα μου. Πρέπει να πληρωθεί το ρεύμα”. Εγώ του απάντησα “πολύ ευχαρίστως”, ωστόσο τα χρήματα δεν έχουν φανεί ακόμα στον λογαριασμό μου, καθώς εγώ έχω Εθνική Τράπεζα, ενώ εκείνος Attica, και συνήθως οι συναλλαγές μέσω διαφορετικών τραπεζών φαίνονται μετά από δύο μέρες» περιγράφει ο επιχειρηματίας.
«Στείλε μου πίσω ότι έχεις στον λογαριασμό σου»
Σύμφωνα με τον ίδιο, ο «Δημήτρης» άρχισε να γίνεται αρκετά πιεστικός, ενώ του υποσχέθηκε ότι θα επικοινωνήσει με κάποιον απ΄ την Εθνική Τράπεζα, ώστε να του έρθει άμεσα μήνυμα ότι τα χρήματα έχουν όντως πιστωθεί στον λογαριασμό του.
«Αυτό ήταν το πιο τρομακτικό. Είναι φοβερά οργανωμένοι. Όντως μου ήρθε μήνυμα απ’ την “Εθνική Τράπεζα”, στο οποίο αναγραφόταν ότι ο λογαριασμός μου πιστώθηκε με το ποσό των 2.300 ευρώ. Ήταν πολύ αληθοφανές. Φυσικά μπήκα να ελέγξω τον λογαριασμό μου και τα χρήματα δεν ήταν πουθενά. Εξοργίστηκα. Σίγουρα κάποιος ηλικιωμένος ή κάποιος πιο αφελής θα το πίστευε. Εγώ όμως του είπα ότι, αν δεν δω χρήματα στον λογαριασμό μου, δεν του επιστρέφω τίποτα. Μετά από αυτό, άρχισε να με καλεί αδιάκοπα. Μπορεί σε ένα μισάωρο να με πήρε τηλέφωνο 200 φορές» αναφέρει χαρακτηριστικά.
Μην μπορώντας να διαχειριστεί άλλο την πίεση που του ασκούσε ο «Δημήτρης», ο επιχειρηματίας τού είπε ότι δεν μπορεί να του επιστρέψει τα 2.300 ευρώ, διότι δεν διαθέτει τόσα χρήματα στον λογαριασμό του. Τότε ο υποτιθέμενος πελάτης τού απάντησε: «Στείλε μου πίσω ότι έχεις στον λογαριασμό σου». Όταν ο επιχειρηματίας αρνήθηκε, τότε ο «Δημήτρης» άρχισε να γίνεται επιθετικός.
«Πρέπει να πληρώσω 180 ευρώ μήνυση για να ασχοληθεί η αστυνομία»
Στο μεταξύ, ο επιχειρηματίας επικοινώνησε με την αστυνομία και τον παρέπεμψαν στο Τμήμα Ασφάλειας Ηρακλείου. Οι αρμόδιοι αστυνομικοί τον ενημέρωσαν ότι πρόκειται για πολύ συχνή απάτη. «Όταν βέβαια τους πρότεινα αν θέλουν να τους δώσω ό,τι στοιχεία έχω για το άτομο ώστε να το ερευνήσουν, μου είπαν ότι πρέπει να υποβάλω μήνυση, η οποία κοστίζει 180 ευρώ. Μόνο έτσι μπορούν να ασχοληθούν με το ζήτημα. Φυσικά δεν μπήκα στη διαδικασία» τονίζει ο επιχειρηματίας.
Ο ίδιος εκτιμά ότι πολλοί συμπολίτες μας θα έπεφταν θύματα της απάτης.
«Τρόμαξα απ’ την οργάνωσή τους. Πιστεύω λίγοι θα πονηρεύονταν. Τα μηνύματα είναι σαν αληθινά. Φαίνεται σαν αποστολέας η Εθνική Τράπεζα. Το ίδιο και το καταθετήριο. Ο κόσμος πρέπει να προσέχει…» καταλήγει.
Πηγή: grtimes.gr