Με την επισφράγιση των 10 χρόνων αφοσίωσης στη μάχη κατά του ιού του HIV και της νόσου του AIDS, το MTV Staying Alive ετοίμασε ένα ντοκιμαντέρ με πρωταγωνίστρια τη γνωστή τραγουδίστρια Kelly Rowland, ιδρυτικό μέλος των Destiny’s Child η οποία τιμήθηκε πρόσφατα με το ρόλο της Πρέσβειρας του Ιδρύματος Staying Alive. Το ντοκιμαντέρ «Diary of Kelly Rowland» και το «Xpress 2008» θα μεταδοθούν από το παγκόσμιο δίκτυο του MTV τη Δευτέρα 1η Δεκεμβρίου, Παγκόσμια Ημέρα Κατά Του AIDS.

Καθημερινά η νεολαία σε όλο τον κόσμο απειλείται από το HIV & το AIDS. Τριάντα εκατομμύρια άνθρωποι έχουν προσβληθεί από τον ιό του HIV σε παγκόσμιο επίπεδο εκ των οποίων τα 12 εκατομμύρια είναι νέοι ηλικίας 15-24. Το ποσοστό των γυναικών που έχουν προσβληθεί από τον ιό υπολογίζεται σε περισσότερο από το 50% του συνόλου των φορέων ενώ σύμφωνα με μελέτες, μέρα με τη μέρα, 6.000 νέοι προστίθενται στη λίστα των οροθετικών.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Το Staying Alive επί 10 συναπτά έτη έχει αφιερωθεί στο έργο για την ενημέρωση και την καταπολέμηση αυτής της επιδημίας. Με δεδομένα τα στατιστικά στοιχεία, το άγχος που αντιμετωπίζουν οι νέοι σήμερα και των ταμπού γύρω από τη φύση του θέματος, κρίνεται αναγκαία η ενημέρωση και εκπαίδευση της νεολαίας, καθώς και η καλλιέργεια υπεύθυνης συμπεριφοράς σχετικά με τους κινδύνους που διατρέχουν από το HIV και το AIDS.

Λαμβάνοντας υπόψη τη σοβαρότητα της υφιστάμενης κατάστασης, το Staying Alive, ακολουθεί μια στρατηγική που συνδυάζει πολλαπλά μηνύματα, καθώς και τη χρήση διάφορων Μέσων σχετικά με την πρόληψη, με στόχο το μήνυμα να προσεγγίσει πιο αποτελεσματικά τους αποδέκτες του. Όλα αυτά τα 10 χρόνια το Staying Alive επιτυγχάνει τη στρατηγική του με εκπομπές στην τηλεόραση, συνέργιες με νεανικά προϊόντα, διαγωνισμούς, κοινωνικά μηνύματα, ειδικές ιστοσελίδες, συνεργασίες με διάσημες προσωπικότητες και ειδικά blogs.

Στο πλαίσιο της καμπάνιας Staying Alive για την Παγκόσμια Ημέρα Κατά του AIDS, αρχικά θα προβληθεί μέσω του MTV το συγκινητικό ντοκιμαντέρ «The Diary of Kelly Rowland». Πρόκειται για μια αναδρομή στα πρόσφατα ταξίδια της Rowland με το Ίδρυμα Staying Alive στη Νότιο Αφρική, Κένυα, Τανζανία και ΗΠΑ. Το ωριαίο αυτό ντοκιμαντέρ, αποτυπώνει την προσωπική εμπειρία της Rowland, η οποία συναντά ανθρώπους που έχουν προσβληθεί από HIV/ AIDS. Παρακολουθούμε αποκαλυπτικές συζητήσεις μεταξύ της Rowland και νέων εφήβων που έχουν έρθει αντιμέτωποι με την οδύνη του ιού και συζητάνε για τις εμπειρίες τους, για τον τρόπο με τον οποίο προστατεύουν και ενημερώνουν άλλα μέλη της κοινωνίας ώστε να μη μολυνθούν και αυτά.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Κατά την παραμονή της στην Κένυα, όπου τα νεαρά κορίτσια είναι 5 με 6 φορές πιο ευάλωτα να προσβληθούν από τον ιό απ’ ότι τα αγόρια, η Rowland κάνει τεστ HIV. Στόχος της είναι να καταρρίψει το στίγμα που συνδέεται με την ασθένεια και να ενθαρρύνει τους νέους παγκοσμίως να κάνουν τεστ, ώστε να γνωρίζουν αν είναι φορείς του HIV και να προστατεύσουν το περιβάλλον τους από τη μετάδοσή του. Κάποιοι από τους ανθρώπους που ενέπνευσαν τη Rowland σε αυτό της το ταξίδι ήταν μια ιερόδουλη από την Τανζανία, μια ομάδα οροθετικών ανθρώπων που ενημερώνει παιδιά σε ένα σχολείο στην Κένυα σχετικά με την πρόληψη από τον ιό και μια Αμερικανίδα που έχασε τη μητέρα της από AIDS.

Ο Chairman και CEO του MTV Networks International, Bill Roedy, δήλωσε σχετικά: «Το συγκινητικό αυτό ντοκιμαντέρ επισημαίνει την αφοσίωση της Kelly Rowland στο να αναδείξει το πρόβλημα του HIV και AIDS. Έχει πραγματικά αγκαλιάσει το ρόλο της ως Πρέσβειρα του Staying Alive και τις σημαντικές ευθύνες που το συνοδεύουν – το ντοκιμαντέρ είναι απόδειξη του πάθους και της προσήλωσης της στο διαρκώς συνεχιζόμενο έργο της. Στην προσπάθεια της να μειώσει το στίγμα του ιού, η Kelly ανέβασε τον πήχη πραγματοποιώντας η ίδια τεστ HIV και είμαστε περήφανοι που την έχουμε για Πρέσβειρά μας, ιδίως στη 10η επέτειο του θεσμού».

Η Kelly Rowland προσεγγίζει τους νέους και τους παροτρύνει δηλώνοντας τα εξής: «Να αγαπάτε τον εαυτό σας αρκετά ώστε να τον προστατεύετε. Ένας άνθρωπος κάνει τη διαφορά. Μια φωνή κάνει τη διαφορά… Δεν θέλεις εσύ να κάνεις τη διαφορά;». Προσθέτει επίσης «Όλοι μας μπορούμε και πρέπει να εμπλακούμε … ο αγώνας έχει μόλις ξεκινήσει. Θα πολεμήσουμε αυτή την ασθένεια».

Το ντοκιμαντέρ αυτό  αποκαλύπτει τη σοβαρότητα της κατάστασης, εμπνέει και ενθαρρύνει το κοινό να λάβει έντονη δράση στην καταπολέμηση της επιδημίας.

Συμπληρωματικά, μια ακόμη εκπομπή, το «Xpress 2008» εστιάζει στα θέματα που απασχολούν τους νεαρούς άντρες όπως πατρότητα, βία, «macho» συμπεριφορές και άλλα. Δίνει το λόγο σε μετανάστες, δημοσιογράφους πολιτικού ρεπορτάζ, χορευτές, συγκροτήματα και καλλιτέχνες για να δώσουν τη δική τους χροιά γύρω από τα θέματα αυτά.

Επίσης, την 1η Δεκεμβρίου στο ελληνικό MTV θα προβάλλονται κατά τη διάρκεια της ημέρας τα 4 σποτ του FUR TV, που δημιουργήθηκαν για την καμπάνια του Staying Alive, ενώ ακόμη ένα πέμπτο σποτ μεταδίδεται αποκλειστικά στο διαδίκτυο. Η καμπάνια με τίτλο «Telling It Like It Is» (http://www.tellingitlikeitis.tv/) αποτελεί έναν ανοιχτό και ειλικρινή διάλογο μεταξύ των νέων ανθρώπων για τα θέματα γύρω από τον έρωτα και ειδικότερα για το ασφαλές sex. Τα 4 ενημερωτικά σποτ εστιάζουν με στοχευμένα μηνύματα στο ασφαλές sex και σε ερωτήματα που απασχολούν τους νέους όταν έρχεται η ώρα να χρησιμοποιήσουν προφυλάξεις – «Πως γίνεται το sex να μην είναι ασφαλές;», «Είναι ντροπή να αγοράζει κανείς προφυλακτικά;», «Γιατί χρειάζεται να χρησιμοποιώ ένα προφυλακτικό;». Με τη χιουμοριστική και ψυχαγωγική διάθεση των χαρακτήρων Lapeño, Fat Ed και Mervin τα ευαίσθητα αυτά θέματα αποδίδονται δημιουργικά και τα σποτ τελειώνουν με την ατάκα «Rubber Rocks. Πάρτε Προφυλάξεις.»

Οι εκπομπές «Diary of Kelly Rowland» (ώρα προβολής 15:00 & 22:00) και «Xpress 2008» (ώρα προβολής 23:00), καθώς και τα 4 ενημερωτικά σποτ θα μεταδοθούν από το ελληνικό MTV τη Δευτέρα 1η Δεκεμβρίου 2008, Παγκόσμια Ημέρα Κατά Του AIDS.

Το Ελληνικό MTV είναι το 36o MTV στην Ευρώπη και αποτελεί τμήμα ενός εκ των μεγαλύτερων εμπορικών σημάτων του κόσμου: Τα Διεθνή Δίκτυα του MTV (Networks International), έχουν παρουσία σε 160 χώρες, διαθέτουν πάνω από 141 κανάλια και μεταδίδονται σε 506.7 εκατομμύρια σπίτια σε όλο τον κόσμο. Το MTVNI ανήκει στην Viacom Inc., έναν από τους κορυφαίους παρόχους υπηρεσιών ποιοτικής ψυχαγωγίας και περιεχομένου, τόσο για τηλεόραση και κινηματογράφο, όσο και για ψηφιακές πλατφόρμες.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης