Η πανδημία έπληξε την οικονομία στο σύνολό της, αλλά όχι εξίσου όλους τους τομείς. Ενώ πολλές εταιρίες αγωνίζονται σήμερα να επιβιώσουν, άλλες βγήκαν κερδισμένες και με το παραπάνω από την κρίση του κορωνοϊού.

Σε καιρούς αυστηρών περιοριστικών μέτρων οι καταναλωτές στράφηκαν στο διαδικτυακό εμπόριο και κατά συνέπεια τις ταχυδρομικές υπηρεσίες. Στους μεγάλους κερδισμένους της πανδημίας περιλαμβάνεται χωρίς αμφιβολία ο αμερικανικός διαδικτυακός κολοσσός Amazon. Το τρίτο τρίμηνο του 2020 ο τζίρος της αμερικανικής εταιρίας ξεπέρασε τα 100 δισεκατομμύρια δολάρια. Στα ίδια επίπεδα, αν όχι παραπάνω, αναμένονται τα έσοδά της το τελευταίο τρίμηνο του έτους. Ικανοποιημένη από τους τζίρους της είναι και η Deutsche Post, στην οποία ανήκει η διεθνής εταιρία ταχυδρομικών υπηρεσιών DHL. Ο επικεφαλής των Γερμανικών Ταχυδρομείων Φρανκ Άπελ αναμένει ρεκόρ κέρδους για το 2020.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Όσο ανθεί ωστόσο το ιντερνετικό εμπόριο, τόσο πλήττεται το λιανικό. Τα περιοριστικά μέτρα έκλεισαν πολλούς στα σπίτια τους ακυρώνοντας αναγκαστικά κάθε σχέδιο για την περιβόητη βόλτα στα μαγαζιά.

Στροφή προς το ντελίβερι

Κατά τη διάρκεια των τελευταίων μηνών ολοένα και περισσότεροι Γερμανοί στρέφονται στα ντελίβερι από τη στιγμή που το φαγητό στο εστιατόριο έχει γίνει λόγω των περιοριστικών μέτρων ανέφικτο. Κερδισμένη όσο λίγες γερμανικές εταιρίες ντελίβερι βγήκε η Delivery Herο, της οποίας η μετοχή εκτινάχθηκε στο χρηματηστήριο της Φρανκφούρτης. Όσο όμως και αν προσπάθησαν μικρά και μεγάλα εστιατόρια να ενισχύσουν το τζίρο τους πουλώντας φαγητό σε πακέτο δεν κατάφεραν να αναπληρώσουν το χαμένο έδαφος. 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Στους κερδισμένους των επαγγελματικών βιντεοδιασκέψεων είναι φέτος η αμερικανική εταιρία Zοοm, η οποία ξεπέρασε τα 300 εκατομμύρια χρήστες και τριπλασίασε τους επαγγελματίες πελάτες της. Το 2020 η Zoom κατάφερε να διπλασιάσει τον τζίρο της σε πάνω από 622 εκατομμύρια δολάρια.

Από την περασμένη άνοιξη οι διεθνείς αεροπορικές εταιρείες κατέγραψαν απώλειες δισεκατομμυρίων. Έτσι για παράδειγμα η γερμανική Lufthansa χρειάστηκε την οικονομική στήριξη του γερμανικού δημοσίου για να μην πτωχεύσει. Για τον τουρισμό το 2020 ήταν αδιαμφησβήτητα μια από τις χειρότερες χρονιές. Ταξιδιωτικές οδηγίες και ακυρώσεις έφεραν πολλά πρακτορεία, ξενοδοχεία και ταξιδιωτικούς πράκτορες στα όρια της χρεοκοπίας.

Πλήγμα στην αυτοκινητοβιομηχανία

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Με πρωτοφανή πτώση της ζήτησης βρέθηκε αντιμέτωπη και η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία, η οποία και πριν από την πανδημία αναζητούσε το βηματισμό της στη μετάβαση μεταξύ συμβατικών κινητήρων και ηλεκτροκίνησης. Σε διεθνές επίπεδο κατασκευάστηκαν εκατομμύρια αυτοκίνητα λιγότερα από ότι το 2019. Πολλοί κατασκευαστές αυτοκινήτων και προμηθευτές προσπάθησαν να αμβλύνουν τις επιπτώσεις της κρίσης με μειωμένο ωράριο εργασίας, διακοπή της παραγωγής και περικοπές θέσεων εργασίας. Παρά τις εκκλήσεις της η αυτοκινητοβιομηχανία δεν διασφάλισε όπως ήλπιζε την οικονομική στήριξη του γερμανικού κράτους.

Μιας και σχεδόν απαγορεύθηκαν οι δια ζώσης συναντήσεις πολύς κόσμος στράφηκε στο διαδίκτυο και την εικονική πραγματικότητα. Έτσι τα διαδικτυακά τυχερά παιχνίδια και οι κάθε λογής προσομοιώσεις κέρδισαν τους τελευταίους μήνες τεράστιο αριθμό νέων πελατών. Στους μεγάλους κερδισμένους της χρονιάς ανήκουν επίσης οι κολοσσοί της διαδικτυακής ψυχαγωγίας, όπως Netflix, Amazon Prime και Disney +.

Πηγή: Deutsche Welle

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης