Χωρίς τις υπαίθριες ψησταριές, που κάθε χρόνο γεμίζουν μυρωδιές και κέφι το κέντρο της πόλης, αλλά με ουρές (με αποστάσεις) έξω από κρεοπωλεία και σούπερ μάρκετ, ντελίβερι γιορτινών γευμάτων από ορισμένα εστιατόρια, ξενοδοχεία και ζαχαροπλαστεία και αγοραστική κίνηση, έστω αισθητά μειωμένη, στις στολισμένες αγορές κρεάτων και οπωρολαχανικών του ιστορικού κέντρου, υποδέχθηκε η Θεσσαλονίκη τη φετινή παραμονή των Χριστουγέννων.

Οι κλειστές πόρτες των καταστημάτων εστίασης οδήγησαν κάποιες επιχειρήσεις στην ιδέα της ετοιμασίας και παράδοσης γιορτινών μενού με ντελίβερι ή take-away για όλα τα γούστα και τα βαλάντια: ζαχαροπλαστείο προσφέρει γιορτινό μενού με ντελίβερι σε γυάλινα σκεύη, αλλά και την εναλλακτική του «finger food», εστιατόριο προτείνει 21 χριστουγεννιάτικα πιάτα με παράδοση κατ’ οίκον, κρεοπωλείο διαθέτει με take-away δέκα γευστικά εδέσματα, που χρειάζονται μόνο ψήσιμο για να τα απολαύσεις, ενώ γνωστό ξενοδοχείο υπόσχεται να μεταφέρει την εορταστική ατμόσφαιρα μιας πεντάστερης μονάδας στην άνεση του σπιτιού των Θεσσαλονικέων, με τρία σετ μενού που επιμελούνται ο executive chef και ο pastry chef του.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Πάντως, στις περισσότερες περιπτώσεις, οι σεφ των φετινών ρεβεγιόν… κατοικοεδρεύουν στο σπίτι, με αποτέλεσμα αυξημένη κίνηση σε κρεοπωλεία και σούπερ μάρκετ (έξω από τα οποία έχουν δημιουργηθεί από το πρωί ουρές σε ορισμένες περιπτώσεις), αλλά και κάποια αναζωογόνηση των παραδοσιακών αγορών του ιστορικού κέντρου.

«Από την αρχή της τρέχουσας εβδομάδας, μετά μια περίοδο “νέκρας”, η αγορά στο Καπάνι κινήθηκε και κινείται, έστω με κίνηση μειωμένη πάνω από 50%. Φαίνεται πως από τη Δευτέρα υπερίσχυσε η συνήθεια των γιορτινών αγορών και οι άνθρωποι ήρθαν στην αγορά, όπου εννοείται πως τηρούνται όλα τα μέτρα και οι αποστάσεις και μπορούν να αισθάνονται ασφαλείς», σημειώνει, μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο πρόεδρος του Συνδέσμου Επαγγελματιών Ιστορικού Κέντρου, Χρήστος Νικολόπουλος. 

«Τα καταστήματα τροφίμων, κρεοπωλεία, οπωροπωλεία, είναι όλα ανοιχτά στο στολισμένο Καπάνι και οι καταναλωτές πραγματοποιούν αγορές για το γιορτινό τραπέζι όχι μόνο του νοικοκυριού τους, αλλά και για συγγενείς ή φίλους, που δεν μπορούν να βγουν από το σπίτι», λέει ο κ. Νικολόπουλος, που καλεί τους Θεσσαλονικείς να προτιμήσουν τις αγορές του ιστορικού κέντρου, όπου η ποιότητα και οι τιμές είναι καλές και λαμβάνονται όλες οι προφυλάξεις, καθώς όλο το προηγούμενο διάστημα την τιμητική τους είχαν οι περιφερειακές και οι λαϊκές αγορές και το ιστορικό Καπάνι είχε ερημώσει.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Την ίδια ώρα, σε κάποια καταστήματα εστίασης, οι «σάλες» μπορεί να είναι κλειστές στο πλαίσιο των μέτρων για τoν Covid-19, αλλά τα… μηχανάκια εργάζονται πυρετωδώς, κάνοντας ντελίβερι γιορτινών πιάτων κατ’ οίκον ή διαθέτοντας με take-away χριστουγεννιάτικα γεύματα, που σε πολλές περιπτώσεις έχουν παραγγελθεί μέρες πριν. Τα περισσότερα καταστήματα, όμως, δεν έχουν αυτή τη δυνατότητα.

«Μόλις το 10%-15% των καταστημάτων εστίασης στη Θεσσαλονίκη είναι δομημένα με τέτοιο τρόπο, ώστε να μπορούν να κάνουν ντελίβερι ή να λειτουργούν με take-away. Αλλά ακόμα και αυτά που κάνουν ντελίβερι, ακόμα και αυτές τις ημέρες, ίσα ίσα πραγματοποιούν το 30%-40% του τζίρου που θα έκαναν κανονικά. Πώς να επιβιώσουν με το 30% του τζίρου; Όλα τα υπόλοιπα καταστήματα εστίασης, απλά δεν λειτουργούν και η κατήφεια και η ανασφάλεια είναι διάχυτες», επισημαίνει ο πρόεδρος της Ένωσης Εστιατόρων Ψητοπωλών και Καφέ-μπαρ Νομού Θεσσαλονίκης, Γιάννης Φιλοκώστας.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ
σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης