Ένα πρωτοποριακό ηλεκτρικό σύνολο πρόωσης για στολή wingsuit ανέπτυξε η BMW σε συνεργασία με το στούντιο Designworks και τον Peter Salzmann.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ο Αυστριακός εκπαιδευτής ελεύθερης πτώσης, επαγγελματίας του base jumping και του skydiving, πραγματοποίησε την πρώτη πτήση του ηλεκτρικού Electrified Wingsuit που φέρει την υπογραφή BMW i.

Για να ολοκληρωθεί η συσκευή βάρους 12 κιλών, χρειάστηκαν περίπου 3 χρόνια. Το wingsuit προσαρμόζεται στο στήθος του αλεξιπτωτιστή και αποτελείται από δύο έλικες από ανθρακονήματα σε προστατευτικό κέλυφος, τα λεγόμενα στροφεία, καθένας από τους οποίους αποδίδει ισχύ 7,5 kW με ρυθμό περιστροφής 25.000 σ.α.λ. περίπου. Η συνολική ισχύς του συστήματος πρόωσης είναι 15 kW και είναι διαθέσιμη για 5 λεπτά περίπου.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η πρώτη πτήση έγινε στις αυστριακές Άλπεις, με τον Salzmann να πέφτει από το ελικόπτερο, από ύψος 3.000 μέτρων, έχοντας στο πλάι του δύο συνεργάτες.

Κατά τη διάρκεια της πτώσης χρησιμοποίησαν το τεντωμένο -τύπου μεμβράνη- ύφασμα της στολής ανάμεσα στα χέρια και τα πόδια τους σαν αλεξίπτωτο. Αυτό τους επέτρεψε να πετούν οριζόντια χάρη στη ροή του αέρα, με ταχύτητα άνω των 100 χλμ./ώρα. Με την ενεργοποίηση του ηλεκτροκινητήρα, η ταχύτητα έφθασε ακόμη και τα 300 χλμ./ώρα.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Αμέσως μετά το άλμα από υψόμετρο 3.000 μέτρων, οι τρεις skydivers πέταξαν σε σχηματισμό με κατεύθυνση έναν ορεινό όγκο. Με τη βοήθεια του ηλεκτρικού συστήματος πρόωσης, ο Salzmann επιτάχυνε περισσότερο από τους συναδέλφους του και κατάφερε να περάσει από την κορυφή του βουνού με έντονη κλίση. Αφού διέγραψε ακόμα μία καμπύλη, συναντήθηκε με τους άλλους δύο πιλότους, οι οποίοι είχαν περάσει από την πλαγιά με ελεύθερη πτήση. Στο τέλος άνοιξαν τα αλεξίπτωτά τους και προσγειώθηκαν στον προκαθορισμένο προορισμό.

 

Επιμέλεια: Λουκάς Παπαλάμπρος

 

 

 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης