Του Βασίλη Σαρημπαλίδη
Η γραφειοκρατία και ο τρόπος που κάθε Κυβέρνηση αντιμετώπιζε και αντιμετωπίζει τον όρο αυτοκίνητο είναι Τι θα μπορούσαμε να έχουμε και τι χάσαμε…λίγο πολύ γνωστό στην Ελλάδα. Είναι σίγουρο πως αν υπήρχε η στήριξη αλλά κυρίως η έλλειψη γραφειοκρατίας και πολύ ψηλής φορολογίας, σίγουρα η χώρα μας θα διέθετε βαριά βιομηχανία που θα μπορούσε να παράγει από επιβατικά ΙΧ, επαγγελματικά μέχρι και οχήματα του στρατού της πυροσβεστικής κ.λπ.
Με εξαίρεση την ΕΛΒΟ, η Namco που κατασκεύαζε πριν από δεκαετίες το θρυλικό PONY, είχε στο portfolio της οχήματα βαρέως τύπου που θα μπορούσαν να κάνουν χρήση βιομηχανίες, στρατός, πυροσβεστική κ.λπ. Αν και το project υπήρχε στην πράξη και όχι στα χαρτιά τη δεκαετία του ’80, καθώς η εταιρεία με έδρα τη Θεσσαλονίκη είχε κατασκευάσει και πρωτότυπα οχήματα, τελικά δεν κατάφερε να πάρει την πολυπόθητη άδεια και τα οχήματα αυτά έμειναν στο… ράφι.
Δείτε το σχετικό video με οχήματα βαρέως τύπου που θα μπορούσαμε να έχουμε κατασκευάσει…
Παραμένουν λειτουργικά
Όπως θα δείτε στο σχετικό video του zougla.gr, στο εργοστάσιο της Namco στη Θεσσαλονίκη υπάρχουν μέχρι και σήμερα τα πρωτότυπα που αφορούν στρατιωτικά οχήματα, για αγροτικές εργασίες, πυροσβεστικά κ.ά.
Οχήματα που θα μπορούσαμε να φτιάχνουμε στην Ελλάδα αλλά δυστυχώς έμειναν μόνο στην ιστορία ως… πρωτότυπα. Όπως θα δείτε χαρακτηριστικά, και μετά από 40 χρόνια συνεχίζουν και παραμένουν λειτουργικά.