του Νίκου Τσαμάνδουρα
Η περυσινή έκθεση στο Μιλάνο έφερε στο φως πολλές ενδιαφέρουσες μοτοσυκλέτες, με το ER10 σε πρωτότυπη μορφή να είναι μια άκρως ενδιαφέρουσα ηλεκτρική προσέγγιση της νεοσύστατης Voge.
Βασισμένο στο White Ghost της SuR Ron, το ER10 είναι ουσιαστικά η ίδια μοτοσυκλέτα, της οποίας τα δικαιώματα εξαγόρασε η Voge. Το παρουσιαστικό του είναι με έντονα sport καταβολές και με γραμμές που θυμίζουν μοτοσυκλέτα με κινητήρα εσωτερικής καύσης. Ο υγρόψυκτος ηλεκτροκινητήρας των 6kW (8Hp) μπορεί να αποδώσει στο peak του 14Kw (18,8Hp), προσφέροντας επιδόσεις μιας “κανονικής” μοτοσυκλέτας 250cc. Eδράζεται στο ψαλίδι του ER10 και μπορεί να τo ταξιδέψει με την τελική ταχύτητα των 100χλμ/ώρα. Με δεδομένο το χαμηλό βάρος της μοτοσυκλέτας –περί τα 115 κιλά χάρη σε αλουμινένιο πλαίσιο και ψαλίδι- το μόνο σίγουρο είναι πως η οδήγηση προβλέπεται διασκεδαστική. Με μεταξόνιο στα 1.390mm και ύψος σέλας στα μόλις 800mm, αναμένεται να είναι και ιδιαίτερα εύκολη.
Ένα παιχνίδι πόλης αν θέλετε, καθώς η αυτονομία θα ευνοήσει κυρίως τις αστικές μετακινήσεις, με τη μπαταρία λιθίου των 4,2kWh να προσθέτει 100χλμ στο οδόμετρο μετά από κάθε φόρτιση. Αν μάλιστα η οδήγηση είναι και πολιτισμένη και δεν ξεπερνά μια μέση ωριαία των 30χλμ/ώρα, τότε η αυτονομία μπορεί να φτάσει τα 120χλμ. Ένα παιχνίδι εξοπλισμένο και με αρκετά καλούδια, όπως το ABS, το Keyless σύστημα εκκίνησης και τη θύρα USB.
Κλείνοντας και πάλι με τα της εικόνας, ξεχωρίζουμε την πολύ προχωρημένη σχεδίαση σε σέλα και ουρά, που «αιωρούνται» πάνω από τον ηλεκτροκινητήρα, ενώ τα γονίδια της MV Agusta φαίνονται στα πίσω φωτιστικά σώματα (που θυμίζουν Brutale) καθώς επίσης και στον πίσω λασπωτήρα που εξίσου φέρνει μπρουτάλ.. θύμησες. Όπως κάθε σύγχρονη μοτοσυκλέτα που σέβεται τον εαυτό της, όλα τα φώτα είναι led, ενώ πλήρως ψηφιακό είναι και το πολυόργανο. Το μόνο που μένει είναι να δούμε πότε το ER10 θα βρει το δρόμο των εκθέσεων στη χώρα μας, καθώς στο επίσημο site του κατασκευαστή παρουσιάζεται ήδη σαν μοντέλο παραγωγής, διαθέσιμο μάλιστα και σε 3 χρώματα!