H εκτελεστική διευθύντρια του Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης στο Κλίβελαντ ( MOCA) των ΗΠΑ, Τζιλ Σνάιντερ παραιτήθηκε την περασμένη Παρασκευή έπειτα από 23 χρόνια συνεργασίας με τον οργανισμό.

Η παραίτηση της Τζιλ Σνάιντερ ακολούθησε τη δημόσια συγγνώμη του MOCA νωρίτερα αυτό τον μήνα για την ακύρωση τον περασμένο Μάρτιο της έκθεσης του Σον Λεονάρντο (Shaun Leonardo) με θέμα την αστυνομική βία με τίτλο «The Breath of Empty Space» (Η ανάσα του κενού χώρου).

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ο καλλιτέχνης αρχικά επρόκειτο να παρουσιάσει σκίτσα του με κάρβουνο Αφροαμερικανών και Λατίνων, θυμάτων αστυνομικής βιαιότητας, συμπεριλαμβανομένων των Έρικ Γκάρνερ και Ταμίρ Ράις, Φρέντι Γκρέι- στους οποίους έγινε πρώτη φορά αναφορά σε δημοσιεύματα των The New York Times.

Η διευθύντρια του Μουσείου δήλωσε ότι οι κάτοικοι της περιοχής επέκριναν το έργο του Λεονάρντο για «αναζωπύρωση» του τραύματος της ίδιας της κοινότητας που σκοπεύει να προσεγγίσει.

Όσον αφορά την ακύρωση, το MOCA δημοσίευσε μια δημόσια επιστολή συγγνώμης στον ιστότοπό του γνωστοποιώντας ότι «… βρέθηκε αντιμέτωπο με ανησυχητική αντίδραση της κοινότητας που έδειξε ότι δεν είμαστε έτοιμοι να ασχοληθούμε με τις εμπειρίες του πόνου και του τραύματος που προκαλούν τα έργα… Η ενέργεια αυτή με την οποία δεν τιμάμε τη δέσμευσή μας σε έναν καλλιτέχνη είναι κατάρα για την πρακτική και τις αξίες του MOCA. Αναγνωρίζουμε ότι πρόκειται για παραβίαση της εμπιστοσύνης».

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

«Απογοητεύσαμε τον καλλιτέχνη, παραβιάσαμε την εμπιστοσύνη του και αποτύχαμε. Το έργο του αντιρατσισμού περιλαμβάνει την ανάληψη ευθύνης και την υποστήριξη ρίσκου. Δεν το κάναμε αυτό. Αποτύχαμε. Μαθαίνουμε τώρα» αναφέρεται στην επιστολή. «Η μαύρη κοινότητα δεν είναι μονολιθική. . . . Θα έπρεπε να αναζητήσουμε άλλες φωνές» σημειώνεται.

Ο Λεονάρντο είπε ότι από τότε που η έκθεσή του τερματίστηκε στο MOCA, ήταν δύσκολο για αυτόν να συζητεί λεπτομέρειες για την έκθεση. Σε μια δημόσια δήλωσή του εξήγησε ότι «αυτό που κατάλαβε από την επιστολή που παρέλαβε είναι ότι έπειτα από πολύ λάθος χειρισμό της έκθεσης, η θεσμική λευκή ευαισθησία οδήγησε σε πράξη λογοκρισίας».

«Εκείνο που θεωρώ μεγαλύτερη προσβολή», πρόσθεσε, «είναι ότι το Μουσείο χρησιμοποίησε το έργο μου για να προκαλέσει την έναρξη διαλόγου που θα έπρεπε να είχε αρχίσει νωρίτερα ».

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

«Μέσω του πρόσφατου προγραμματισμού, το MOCA απέδειξε την επιθυμία να εργαστεί στους τομείς της συμπερίληψης, της δικαιοσύνης και της κοινότητας» ανέφερε η Σνάιντερ στην επιστολή παραίτησης.

«Τώρα είναι καιρός να επιλέξουμε έναν προοδευτικό και καινοτόμο επικεφαλής για την επόμενη φάση της ιστορίας μας, ο οποίος θα συνεχίσει αυτό το έργο με νέο πάθος. Για να υπάρξει θέση για νέο διευθυντή παραιτούμαι οικειοθελώς» ανέφερε.

Η ακύρωση της έκθεσης και η αντίδραση του καλλιτέχνη έλαβαν ευρεία δημοσιότητα τώρα λόγω των διαμαρτυριών που προκλήθηκαν από τους θανάτους των Τζορτζ Φλόιντ και Μπριόνα Τέιλορ στα χέρια αστυνομικών.

Τα έργα του Αμερικανού καλλιτέχνη είχαν παρουσιαστεί χωρίς αντιδράσεις στο Ινστιτούτο Μέριλαντ στη Σχολή Τέχνης στη Βαλτιμόρη, όπου ο Γκρέι πέθανε από τραύματα, λίγες μέρες μετά τη σύλλήψή του, το 2015.

Πηγή: ΑΠΕ – ΜΠΕ

 

 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης