Ζήσης Ψάλλας

Aν δεν μοιράζεστε τα όνειρά σας προς το παρόν, ίσως θελήσετε να αρχίσετε να το σκέφτεστε, καθώς η έρευνα δείχνει ότι μπορεί να βοηθήσει στη βελτίωση της οικειότητας των σχέσεων.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Αυτό αντανακλά μια πρόσφατη έρευνα από το Swansea University Sleep Laboratory, η οποία δείχνει ότι η κοινοποίηση των ονείρων σε άλλους μπορεί να σας βοηθήσει να βελτιώσετε τα επίπεδα ενσυναίσθησής σας. Πράγματι, όταν οι άνθρωποι μοιράζονται τα όνειρα μεταξύ τους, το άτομο που συζητά το όνειρό του αυξάνει σημαντικά την ενσυναίσθησή του προς το άτομο το οποίο ακούει το όνειρο.

Υπάρχουν πολλά στοιχεία ότι ο ύπνος ωφελεί την επεξεργασία σημαντικών και συναισθηματικών αναμνήσεων. Ορισμένοι ερευνητές έχουν προτείνει ότι τα όνειρά μας έχουν κάποιο ρόλο ή αντικατοπτρίζουν τη νευρική επεξεργασία συναισθηματικών και σημαντικών αναμνήσεων στον ύπνο. 

Οι ερευνητές προσέλαβαν ζευγάρια που ήταν ήδη σε σχέση ή φίλους, που θα δοκιμάζονταν για το επίπεδο ενσυναίσθησης μεταξύ τους. Χρησιμοποίησαν ένα ερωτηματολόγιο ενσυναίσθησης με δηλώσεις για τους συμμετέχοντες ώστε να συμφωνήσουν ή να διαφωνήσουν, όπως:

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ
  • Τα συναισθήματα του φίλου / συντρόφου μου είναι γνήσια.
  • Μπορώ να δω την άποψη του φίλου / συντρόφου μου.
  • Καταλαβαίνω τι περνάει ο φίλος / σύντροφός μου.
  • Όταν μιλάω με τον φίλο / σύντροφό μου, είμαι πλήρως απορροφημένος.

Ένα μέλος κάθε ζευγαριού μοιράστηκε και συζήτησε ένα ή περισσότερα από τα όνειρά του με το άλλο μέλος του ζευγαριού, για μια περίοδο δύο εβδομάδων. Και οι δύο άνθρωποι συμπλήρωσαν στη συνέχεια το ερωτηματολόγιο ενσυναίσθησης μετά από κάθε συζήτηση ονείρου. Διαπιστώθηκε ότι το άτομο που συζητούσε το όνειρό του είχε αυξήσει σημαντικά την ενσυναίσθηση προς το άλλο άτομο.

Η έρευνα δείχνει ότι η εμπλοκή με τη φανταστική λογοτεχνική -που περιλαμβάνει ταινίες και έργα- μπορεί επίσης να αυξήσει την ενσυναίσθηση. Αυτό συμβαίνει επειδή καταλαβαίνετε τον κόσμο που απεικονίζεται και τους χαρακτήρες. Πιστεύεται ότι τα όνειρα δρουν με παρόμοιο τρόπο -ως κομμάτι της φαντασίας.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ
σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης