του Νίκου Βιτσιλάκη 

Το όνομα Forza έχει μεγάλη δυναμική εδώ και χρόνια στην αγορά των mega scooter, με την ιστορία του να ξεκινά από το 2000, όταν και αποτέλεσε πρότυπο σε πολυτέλεια, χώρους, οδική συμπεριφορά και φρένα (συνδυασμένη λειτουργία).  

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Διατηρώντας τον χαρακτήρα του, ένα κράμα σπορ και GT ταμπεραμέντου, το Forza 300 δεν σταμάτησε ποτέ να εξελίσσεται. Το 2004 απέκτησε ηλεκτρονικά ελεγχόμενη μετάδοση CVT (S Matic), αντικλεπτικό έξυπνο κλειδί (Smart Key), ηλεκτρονικό ψεκασμό PGM-FI και χώρο για δύο full-face κράνη κάτω από τη σέλα. Το 2005 απέκτησε ABS και το 2008 εμπλουτίστηκε με κάποια στοιχεία πολυτέλειας, όπως σύστημα ήχου με εξωτερικά ηχεία, βελτιωμένο S Matic (με λειτουργία αυτόματων αλλαγών) και σύστημα συνδυασμένης πέδησης με ABS. Το 2016 έκανε ένα ακόμα μεγάλο βήμα, υιοθετώντας νέα σχεδίαση σέλας, έτσι ώστε δύο άτομα να μπορούν να ταξιδεύουν με απόλυτη άνεση, ακόμα και σε ταχύτητες αυτοκινητόδρομου.   

Σύγχρονο σε όλα του 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Από το 2018 το Forza 3000 ανανεώθηκε ριζικά και έγινε ελαφρύτερο, μικρότερο, πιο έξυπνο και περισσότερο sport, χωρίς να χάσει στο ελάχιστο τα πλεονεκτήματα του GT χαρακτήρα του. To μοντέλο του σήμερα διακρίνεται για τη ρηξικέλευθη εμφάνιση και τις σημαντικά μικρότερες διαστάσεις. Το μεταξόνιο και το συνολικό μήκος έχουν μειωθεί, ενώ είναι στενότερο και με ψηλότερη θέση οδήγησης. Και, παρά τη μεγάλη διάμετρο του πίσω τροχού, είναι κατά 12 kg ελαφρύτερο, χάρη στο ενισχυμένο και επανασχεδιασμένο πλαίσιο, κάτι που συνεπάγεται καλύτερη επιτάχυνση, μεγαλύτερη τελική ταχύτητα και χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου.  

Εξοπλισμός εκ των ουκ άνευ 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η νέα -και ηλεκτρικά ρυθμιζόμενη- ζελατίνα προσφέρει μεγάλη προστασία σε κάθε περίπτωση, ενώ σημαντική προσθήκη είναι αυτή του συστήματος Selectable Torque Control της Honda (HSTC), το οποίο ενεργοποιείται και απενεργοποιείται από τον αναβάτη. Ο βελτιωμένος πίνακας οργάνων, πέρα των βασικών αναλογικών οργάνων (ταχύμετρο και στροφόμετρο), διαθέτει περισσότερες ψηφιακές ενδείξεις και LED φωτισμό. Στο κέντρο βρίσκεται μία ψηφιακή οθόνη που ελέγχεται από διακόπτη στο τιμόνι, με τρεις επιλογές ενδείξεων: συνολικό χιλιομετρητή, αυτονομία καυσίμου και στιγμιαία κατανάλωση στην πρώτη, μερικό χιλιομετρητή, μέση κατανάλωση και χρονόμετρο στη δεύτερη, θερμοκρασία περιβάλλοντος και φόρτιση μπαταρίας στην τρίτη. Το αριστερό ντουλαπάκι στο φέρινγκ κλειδώνει και είναι ιδιαίτερα εξυπηρετικό, διαθέτοντας παροχή ρεύματος 12V και χώρο για ένα κινητό και ένα μπουκάλι νερό (για παράδειγμα). Όλα τα φώτα είναι τεχνολογίας LED και το Smart Key, πέραν του ότι ελέγχει τον κεντρικό διακόπτη ανάφλεξης και την κλειδαριά της σέλας, είναι συμβατό και με την προαιρετική βαλίτσα top case των 45 λίτρων.   

Κινητήρας-διαμάντι 

Ο τετράχρονος μονοκύλινδρος κινητήρας είναι υγρόψυκτος 279cc με ψεκασμό, 1ΕΕΚ και τετραβάλβιδη κεφαλή, ίδιος με αυτόν του θρυλικού -πλέον- SH300. Ωστόσο, έχει ιδιαίτερα χαρακτηριστικά απόδοσης, με διαφορετικά μπουζί και χρονισμό, έτσι ώστε να εξυπηρετεί τον περισσότερο sport χαρακτήρα του Forza. Η μέγιστη ισχύς είναι 25Hp/7.000rpm και η ροπή 27,2Nm/5.750rpm. Ο εν λόγω κινητήρας είναι σχεδιασμένος ώστε να αντέχει στον χρόνο, διαθέτοντας ρουλεμάν και κουζινέτα στροφαλοφόρου χαμηλών τριβών, καθώς και στεγανό στροφαλοθάλαμο. Στη μετάδοση, ένας αυτόματος φυγοκεντρικός συμπλέκτης συνεργάζεται με κιβώτιο V-Matic, με κλιμάκωση σχέσεων για καλύτερη απόκριση στις χαμηλές στροφές και επιτάχυνση. Η μείωση των 12kg που έχει υποστεί το 300 φαίνεται στις επιδόσεις, καθώς επιταχύνει από 0-200m σε 11,1 δευτερόλεπτα, δηλαδή 0,3 ταχύτερα από το προηγούμενο μοντέλο. Βελτιωμένη είναι και η κατανάλωση, η οποία επιτρέπει στο scooter να καλύπτει πλέον 31 km/λίτρο στον κύκλο μέτρησης WMTC (από 30,8 km/λίτρο). Η χωρητικότητα του ρεζερβουάρ είναι 11,5 λίτρα, χαρίζοντας αυτονομία πάνω από 350km.  

Η ασφάλεια στα καλύτερά της 

Ένα σημαντικό στοιχείο εξοπλισμού είναι το σύστημα HSTC της Honda (Honda Selectable Torque Control), το οποίο μπορεί και να απενεργοποιηθεί κατά βούληση του οδηγού. Δουλειά του είναι να ανιχνεύει την παραμικρή διαφορά ταχύτητας ανάμεσα στους δύο τροχούς, να υπολογίζει ένα ενδεχόμενο γλίστρημα και να ελέγχει τη ροπή του κινητήρα μέσω του ψεκασμού, έτσι ώστε να ανακτά (ο πίσω τροχός) την πρόσφυσή του. Υπάρχει στα όργανα και μια σχετική ένδειξη «T», που αναβοσβήνει όταν το σύστημα ενεργοποιείται. Οι μεγάλοι τροχοί (15 και 14”), το δικάναλο ABS τελευταίας γενιάς και τα δύο δισκόφρενα, είναι στοιχεία που αυξάνουν την ασφάλεια στο έπακρο.      

Αξεσουάρ 

Μία σειρά από αυθεντικά αξεσουάρ Honda είναι διαθέσιμη για το Forza 300, περιλαμβάνοντας top case 45 λίτρων με βάση εύκολης ασφάλισης/απασφάλισης, εσωτερικά σακίδια, θερμαινόμενα γκριπ και αντικλεπτικό σύστημα. 

Η τιμή του Forza 300 είναι 5.990€, ενώ σύντομα θα είναι διαθέσιμο και σε έκδοση Limited Edition.

Περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να δείτε εδώ.

 

 

 

 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης