Πληροφορίες
Τίτλος: MotoGP 20
Διαθέσιμο σε: PlayStation 4, Xbox One, PC, Nintendo Switch
Δοκιμάστηκε σε: PC
Εταιρεία Ανάπτυξης: Milestone S.r.l.
Εκδότρια Εταιρεία: Milestone S.r.l.
Είδος: Racing Simulator
Ηλικίες: 3+
Ημ/νία Κυκλοφορίας: 23 Απριλίου 2020
Η Milestone S.r.l.,, ιταλικής καταγωγής, με πάνω από 25 χρόνια εμπειρίας στο βιογραφικό της, έχει κερδίσει επάξια τη θέση της, στην υπόληψη κάθε παίκτη, ως η εταιρία που δημιουργεί τα καλύτερα racing games με δίτροχα.
Ξεκινώντας με τη σειρά «Superbike», εξειδικεύτηκε από πολύ νωρίς (αρχές του 2000) στο συγκεκριμένο είδος, πειραματίστηκε, κατά καιρούς, με WRC και Motocross, για να επιστρέψει πιο πρόσφατα στη σπεσιαλιτέ της, που είναι, αδιαμφισβήτητα, τα παιχνίδια με μηχανές υψηλού κυβισμού.
Τόσο στις πιο πρόσφατες κυκλοφορίες MotoGP, όσο και στα Ride, η Milestone έχει εδραιώσει την υπεροχή της στην προσομοίωση της εμπειρίας πάνω στη σέλα. Έχοντας τα πλήρη δικαιώματα του πρωταθλήματος MotoGP, η φετινή υλοποίηση προσδοκά να μεταφέρει στα σαλόνια μας όλη τη συγκίνηση ενός μεγάλου Grand Prix, με τρόπο ρεαλιστικό και εθιστικό, κάνοντας το επιπλέον βήμα με ένα career mode που μας ντύνει με… Kevlar και μας μυεί στις πιο τεχνικές και «σκοτεινές» πτυχές του αθλήματος.
Αυτόματα, ανοίγοντας το παιχνίδι, συνειδητοποιεί κανείς πως δεν υπάρχει κάποιο… χαλάκι καλωσορίσματος ή κάποια παραίνεση να χρησιμοποιήσουμε το «τάδε» ανακαινισμένο mode, όπως συμβαίνει συνήθως στα revisions σειρών sport games. Το προσεγμένο μενού είναι όμορφα χωρισμένο σε tiles που περιγράφουν ξεκάθαρα όλες τις διαθέσιμες λειτουργίες. Μπορείτε να μπείτε απευθείας σε μια σειρά αγώνων, να κάνετε time trials ή να δοκιμαστείτε στα challenges με κλασικές μορφές του MotoGP με ιστορικό χαρακτήρα. Στο τελευταίο mode, μάλιστα, υπάρχουν κάποιες προσθήκες που το βοηθούν να ξεφύγει από την κλισέ δομή με την επανάληψη ιστορικών καταστάσεων από iconic αγώνες της ιστορίας. Υπάρχουν καθημερινά challenges που ανανεώνονται από τη Milestone, τα οποία προσφέρουν in-game currency που εξαργυρώνεται στο marketplace, αγοράζοντας αναβάτες και ομάδες.
Φυσικά, υπάρχει και online mode, όπου μπορείτε να παίξετε με φίλους, συμπληρώνοντας τις κενές θέσεις με bots ή να πάρετε τον ρόλο του Race Director. Οι επιλογές εκεί θα μπορούσαν να έχουν μεγαλύτερη ποικιλία, ως προς τα φίλτρα του matchmaking ή τα είδη παιχνιδιού, όμως παραμένει απολύτως λειτουργικό και θα ικανοποιήσει όσους αποζητούν κάτι πιο competitive από τα offline modes. Το hosting των αγώνων γίνεται σε dedicated servers του AWS (Amazon Web Services), εξασφαλίζοντας μηδαμινό latency, για τη βέλτιστη δυνατή εμπειρία στο multiplayer.
Το σημαντικότερο χαρακτηριστικό του παιχνιδιού, που πρέπει να ξεκαθαρίσουμε ευθύς εξαρχής, είναι πως κρίνεται εντελώς αφιλόξενο προς όσους δεν ασχολούνται, έστω σε κάποιο μικρό βαθμό, με το άθλημα ή δεν γνωρίζουν τα βασικά περί οδήγησης δικύκλων. Ερχόμενος κάποιος από arcade racing games, όπου η οδήγηση περιορίζεται στο στρίψιμο, το γκάζι και το φρένο, θα βρεθεί προ εκπλήξεων. Δεν εννοούμε πως θα δυσκολευτεί, εννοούμε πως, απλά, δεν θα μπορεί να παίξει. Αυτό, ωστόσο, δεν είναι αποτέλεσμα ενός κακοφτιαγμένου συστήματος χειρισμού. Αντιθέτως, η πιστή προσομοίωση της εμπειρίας γεννά απαιτήσεις, με αυστηρές προϋποθέσεις, αναφορικά με το επίπεδο γνώσης του παίκτη, σε σχέση με τη μηχανοκίνηση, τη φυσική των τροχών πάνω στο οδόστρωμα κι άλλες πολλές τεχνικές λεπτομέρειες που απευθύνονται στους πραγματικούς λάτρεις του MotoGP.
Ακόμα κι αν υπάρχει η διάθεση να μάθετε για το άθλημα, το MotoGP 20 δεν προσφέρεται για να δημιουργήσει νέους fans, αλλά για να υπηρετήσει τους υπάρχοντες. Η παντελής έλλειψη οποιουδήποτε tutorial δεν βοηθά στη γρήγορη εκμάθηση των μηχανισμών, πλαταίνοντας δραματικά το learning curve για τους γενναίους που θα δείξουν υπομονή σε αυτό το άχαρο διάστημα της τούμπας και των άσχημα συγχρονισμένων φρεναρισμάτων.
Αν υποθέσουμε, όμως, ότι ακολουθείτε πιστά τη σειρά ή είστε πλήρως εξοικειωμένοι με την οδήγηση μοτοσυκλέτας, το νέο MotoGP βρίσκεται εδώ για να σας ξετρελάνει, με το απίστευτο βάθος των μηχανισμών οδήγησης, αλλά και της λεπτομερέστατης παρουσίασης όλων των συντελεστών που διαχωρίζουν το άθλημα από την απλή οδήγηση.
Πλέον, υπάρχει ένα αισθητά πιο σύνθετο σύστημα gameplay, που βασίζεται στην παρουσία των ανανεωμένων εν λόγω mechanics. To νέο breaking system δίνει νόημα στη χρήση του μπροστά ή πίσω φρένου, ανάλογα με την περίσταση, καθιστώντας τη σωστή διαχείριση των στροφών ως μια διαδικασία κομβικής σημασίας. Η είσοδος και η έξοδος από τις στροφές, όπως και στην πραγματικότητα, καθορίζει το αποτέλεσμα σε μεγάλο βαθμό.
Δεν αρκεί, πάντως, αυτό για να σας χαρίσει τη νίκη, αφού υπάρχει μια πληθώρα από άλλες τεχνολογίες που πρέπει να διαχειριστείτε. Σε συνεννόηση με το team σας, ορίζετε το σετ από λάστιχα που θα φορέσετε στη μηχανή, την αεροδυναμική του οχήματος, την ποσότητα καυσίμου που επηρεάζει το βάρος, όπως και άλλες μηχανικές και ηλεκτρονικές ρυθμίσεις που σχετίζονται άμεσα με την απόδοση της μοτοσυκλέτας.
Σε αυτές τις ρυθμίσεις, ευτυχώς, υπάρχουν δύο τρόποι προσέγγισης. Ο ένας αφορά τους γνώστες, δίνοντας πλήρη ελευθερία πειραματισμού με τις παραμέτρους απόδοσης. Ο άλλος επιτρέπει στους πιο αρχάριους να το πουν… με δικά τους λόγια στον track engineer, ο οποίος μας ρωτά ποια συμπεριφορά θέλουμε να διορθώσουμε. Αν, για παράδειγμα, έχουμε πρόβλημα με την ταχύτητα στο exit της στροφής, δεν θα μας ερμηνεύσει, απλά, να πειράξουμε την «τάδε» ρύθμιση, αλλά θα τα κάνει όλα μόνος του, εξηγώντας ταυτόχρονα τι θα επηρεάσει, αλυσιδωτά, η συγκεκριμένη αλλαγή. Κάθε πίστα χρειάζεται διαφορετική προσέγγιση και, έτσι, η δοκιμή πριν τον αγώνα και η συνεννόηση με το team γίνεται καθοριστική. Μπορείτε, βέβαια, να αποθηκεύσετε τα setup σας για να τα χρησιμοποιήσετε στο μέλλον. Θα ευχόμουν αυτές οι διευκολύνσεις να υπάρχουν και σε άλλες πτυχές του παιχνιδιού, όμως περιορίζεται σε αυτό το καλιμπράρισμα πριν τους αγώνες.
Κατά τη διάρκειά τους, εσείς πρέπει να ελέγχετε την κατανάλωση του καυσίμου, τη φθορά των ελαστικών και τη συμπεριφορά της μηχανής, βάσει των ρυθμίσεων του ECU. Αφομοιώνοντας όλα αυτά και βρίσκοντας τις «γραμμές» της κάθε πίστας, σταδιακά θα αναπτύξετε τις ικανότητές σας στο παιχνίδι, κάτι που θυμίζει περισσότερο trial and error καταστάσεις, παρά δοκιμασμένες συνταγές.
Μην πτοηθείτε, αρχικά, από τα λάθη σας, αφού υπάρχει ακόμα η δυνατότητα για rewind, όπως συνηθίζεται σε πολλά racing, πλέον, ενώ υπάρχουν επιλογές δυσκολίας για κάθε γούστο. Σταδιακά, μπορείτε να αφαιρείτε τις δικλείδες ασφαλείας, όπως τη σήμανση για σωστό φρενάρισμα, απολαμβάνοντας πραγματικό simulation οδήγησης. Υπάρχει, ακόμα, ρύθμιση για το επίπεδο ΑΙ των αντιπάλων, το οποίο, αξιοποιώντας το αναβαθμισμένο A.N.N.A. (Artificial Neural Network Agent), ένα deep learning σύστημα τεχνητής νοημοσύνης, μπορεί να τεστάρει στο έπακρο τις ικανότητές σας, μαθαίνοντας από τα λάθη του και βελτιώνοντας την απόδοση των bot-αναβατών.
Το career mode επωφελείται αυτού του τεράστιου βάθους στους μηχανισμούς, εφαρμόζοντας στο στάδιο της προετοιμασίας αγώνων το κομμάτι του research and development. Φτιάχνοντας τον παίκτη σας, υπογράφετε συμβόλαιο συνεργασίας με τον ατζέντη σας, προσλαμβάνετε ομάδα μηχανικών και είναι στο χέρι σας, πλέον, ο τρόπος που θα επενδύσετε τους πόντους και τα χρήματα που συλλέγετε. Προτείνεται να ξεκινήσετε από τα μικρότερα πρωταθλήματα Moto2 ή Moto3, όπου ο μικρότερος κυβισμός σας εισάγει πιο αργά και σταθερά στα πιο «βαθιά νερά» του αθλήματος. Καθώς προχωράτε υπογράφετε μεγαλύτερα συμβόλαια, με υψηλότερες αποδοχές και περισσότερες απαιτήσεις, ανανεώνοντας ταυτόχρονα την ομάδα σας και στοχεύοντας στον τίτλο.
Αισθητικά, το MotoGP 20 εκμεταλλεύεται την ευέλικτη Unreal Engine 4 για να παρουσιάσει ένα ακόμα πιο βελτιωμένο αποτέλεσμα, σε σχέση με το ήδη όμορφο περσινό entry. Υπάρχει μια μικρή αντίθεση μεταξύ της ποιότητας των μηχανών και των props της πίστας, ή των κερκίδων, που, εν συγκρίσει με τα όσα έχουν πετύχει παιχνίδια με διαφορετικό αθλητικό αντικείμενο, έχουν μείνει σημαντικά πίσω. Η ταχύτητα με την οποία κινούμαστε, ωστόσο, κρατά την προσοχή μας στο δίκυκλο, με τα μοντέλα να είναι όχι μόνο πιστά, αλλά και λεπτομερώς σχεδιασμένα, αγγίζοντας τον φωτορεαλισμό.
Έχει γίνει σκανάρισμα των αναβατών, των team managers και μια φανταστική δουλειά με την άσφαλτο, τις ενδείξεις του τερέν και τις τοποθεσίες συνολικότερα. Τα εφέ φωτισμού και τα καιρικά φαινόμενα έχουν αποδοθεί εξαιρετικά στις περισσότερες πίστες, ενώ το περιεχόμενο είναι αρκετά πλούσιο, συμβαδίζοντας με όσα βλέπουμε στις μεταδόσεις του MotoGP στις τηλεοράσεις μας. Ακόμα και η ολοκαίνουρια φινλανδική πίστα «Kymiring» είναι διαθέσιμη για να την απολαύσετε.
Το presentation, γενικότερα, βρίσκεται σε πολύ καλό επίπεδο, αν και μας στεναχώρησε το γεγονός ότι η περιγραφή από σπορτκάστερ περιορίζεται στον πρόλογο των events. Κατά τα λοιπά, οι ήχοι των μοτέρ και όλα τα ambient sounds είναι εξαιρετικής ποιότητας και θα σας ξεσηκώσουν.
Τεχνικά, έχουμε μια πολύ σταθερή απόδοση στις εκδόσεις Pro και X, για PlayStation 4 και Xbox One, αντίστοιχα, με το frame rate να κλειδώνει στα 60FPS. Μικρά θεματάκια με τους χρόνους του loading και του draw distance (ακόμα και στην έκδοση PC που δοκιμάσαμε σε πολύ «ικανό» σύστημα) δεν είναι ικανά να χαλάσουν την εμπειρία, θα μπορούσαν, όμως, να βελτιωθούν στο μέλλον. Κάποια μοντέλα αναβατών ή τα pits εμφανίζουν σχεδιαστικές ατέλειες, που, ίσως να «σωθούν» με κάποιο update, κάτι που η Milestone έχει δείξει να φροντίζει σε προηγούμενες κυκλοφορίες
Συμπέρασμα
Το MotoGP 20 είναι ο απόλυτος προορισμός για τους φίλους του αθλήματος. Η προσοχή στις λεπτομέρειες αγγίζει την… ψύχωση, με τη συνολική εμπειρία οδήγησης να είναι ανεπανάληπτη στο είδος. Αν και δεν υπάρχει καλύτερο παιχνίδι με μηχανές εκεί έξω, η πιο πρόσφατη προσπάθεια της Milestone απευθύνεται αυστηρά στους γνώστες της μηχανοκίνησης και, ειδικότερα, του κόσμου με τα δίτροχα «τέρατα» υψηλού κυβισμού. Αν είστε αρχάριοι, δεν θα βρείτε πρόσφορο έδαφος για εύκολη μύηση, εξαιτίας της ολοκληρωτικής έλλειψης από tutorials.
Βαθμολογία: 8/10
Το παιχνίδι μάς παραχωρήθηκε από την εκδότρια εταιρεία για τις ανάγκες του review.