του Νίκου Βιτσιλάκη
Ποιος είπε ότι τα μικρά κυβικά συνοδεύονται απαραίτητα από μοτοσικλέτες αδιάφορες και βαρετές; Σίγουρα όχι η Suzuki.
Μπορεί να μην ιντριγκάρει με τον κυβισμό του, αλλά μια προσεκτικότερη ματιά είναι αρκετή για να μας πείσει πως πρόκειται για ένα άκρως ενδιαφέρον μοντέλο στην γκάμα των Ιαπώνων. Και πως να μην είναι, όταν διαθέτει τετράχρονο υγρόψυκτο κινητήρα 125cc με τετραβάλβιδη κεφαλή και δύο επικεφαλής εκκεντροφόρους! Αλλά και όταν το υπόλοιπο πακέτο χαρακτηρίζεται από μελετημένα συστατικά, τα οποία περήφανα υπογράφουν ένα μοτοσικλετάκι εφάμιλλο σε ποιότητα κατασκευής με μοντέλα πολύ περισσότερων κυβικών. Κλασικό Suzuki δηλαδή, όπου και να το κοιτάξεις αναβλύζει ποιότητα. Σε βαφή, συναρμογή υλικών, φινίρισμα, παντού! Βασισμένο στο mini supersport GSX-R 125, απαλλαγμένο από πλαστικά αεροδυναμικά βοηθήματα και με ένα ψηλό τιμόνι, το GSX-S 125 είναι ένα αυθεντικό streetfighter τσέπης που θα εκπλήξει ευχάριστα όποιον βρεθεί στη σέλα του.
Απόδοση που εκπλήσσει
Η Suzuki υπερηφανεύεται για τις επιδόσεις του μικρού κινητήρα των 124,4cc και 15Hp, λέγοντάς μας πως είναι ο δυνατότερος στην κατηγορία και πως προσφέρει τις πιο γρήγορες επιταχύνσεις χάρη στην καλύτερη αναλογία κιλών ανά ίππο και την επίσης καλύτερη αναλογία ροπής σε σχέση με το συνολικό βάρος της μοτοσικλέτας, το οποίο κρατιέται χαμηλά στα 133 κιλά (με όλα τα υγρά του). Στην πράξη αποδεικνύεται όντως σε αρκούντως δυνατό και οι επιδόσεις του ξεπερνούν κατά πολύ αυτό που μας έχει συνηθίσει η κατηγορία. Παράλληλα, η λειτουργία του είναι αυτή που εντυπωσιάζει, γραμμικός και «γεμάτος» από χαμηλά, απόλυτα πολιτισμένος και φιλικός, με την κατανάλωσή του να μένει σε πολύ χαμηλά επίπεδα (3,1lt/100Km) και να προσφέρει αυτονομία που ξεπερνά τα 350 χιλιόμετρα (ρεζερβουάρ 11 λίτρων).
Εκμεταλλευόμενος την ιδανική λειτουργία και συνεργασία του μηχανικού συμπλέκτη με το 6άρι κιβώτιο ταχυτήτων, ο αναβάτης μπορεί να τον πιέσει στο όριο και να κινηθεί με αξιοπρεπέστατες μουαγιέν. Η τελική ταχύτητα, με λίγη υπομονή, ξεπερνά τα 120Km/h και επιτυγχάνεται με 5η σχέση στο κιβώτιο, καθόσον η 6η είναι αρκετά «μακριά» σε ρόλο overdrive. Κίνηση χάριν οικονομίας από τoυς μηχανικούς της Suzuki, που ξέρουν καλά ότι κανείς δεν παίρνει ένα 125 για να το βγάζει σε μεγάλες ευθείες με το γκάζι τέρμα ανοιχτό. Το GSX-S μπορεί και προσφέρει συγκινήσεις σε αστικό περιβάλλον, χώνεται παντού, χωράει παντού, στρίβει και φρενάρει σαν μοτοσικλέτα μεγαλύτερου κυβισμού και στο τέλος της ημέρας έχει δώσει στον ιδιοκτήτη του αυτό που χρειαζόταν. Ασφαλή, πολιτισμένη και οικονομική μετακίνηση.
Εξοπλισμένο και εργονομικό
Στον στάνταρ εξοπλισμό του GSX-S περιλαμβάνεται δικάναλο ABS 9.1 της Bosch, φώτα LED και σύστημα εκκίνησης Easy Start, αυτό δηλαδή που πατάς (και αφήνεις) στιγμιαία τη μίζα και αυτή περιστρέφεται έως ότου o κινητήρας πάρει μπροστά. Όλες οι πληροφορίες για τον αναβάτη περνούν μέσα από μια αρκετά μεγάλη οθόνη υγρών κρυστάλλων (LCD), η οποία συμπληρώνει την εικόνα μιας προσεγμένης κατασκευής και προσφέρει αρκετή -αλλά όχι πλήρη- πληροφόρηση. Πάντως, περιλαμβάνει και μια λυχνία ονόματι RPM, η οποία ανάβει όταν ο κινητήρας ξεπεράσει το όριο στροφών που ο ίδιος ο αναβάτης έχει ρυθμίσει! Αν και μικρό σε διαστάσεις, το GSX-S καταφέρνει και φιλοξενεί δύο άτομα με αρκετή ευκολία, κάτι που μαρτυρά μελετημένη εργονομία. Η θέση οδήγησης αναπάντεχα φιλόξενη ακόμα και για αναβάτη μεγάλου σωματότυπου, τοποθετεί γόνατα και χέρια σε σωστές γωνίες και καθιστά τη μοτοσικλέτα σε ευχάριστο εργαλείο πόλης. Ο συνεπιβάτης εκεί ψηλά που κάθεται δεν θα αισθανθεί το ίδιο και θα πρέπει να κάνει συμβιβασμούς σε διαδρομές που διαρκούν πολλή ώρα.
Ολοκληρωμένο πακέτο
Mε κινητήρα και εργονομία που αφήνουν άριστες εντυπώσεις, το GSX-S μπορεί και διακρίνεται και στους καίριους τομείς της οδικής συμπεριφοράς και των φρένων. Αν και οι προδιαγραφές της άνευ ρυθμίσεων ανάρτησης δεν εντυπωσιάζουν, εντούτοις το πιρούνι των 31mm και το μονό αμορτισέρ, σε συνδυασμό με το στιβαρό ατσάλινο πλαίσιο (περιμετρικό από σωλήνες τετραγωνικής διατομής και με τον κινητήρα να αποτελεί ενεργό τμήμα του), δίνουν στον αναβάτη την εμπιστοσύνη που απαιτείται για να κινηθεί ευχάριστα και με ασφάλεια. Οι αποσβέσεις είναι σε κορυφαία επίπεδα και μαρτυρούν μελετημένη δουλειά εκ μέρους των μηχανικών της Suzuki.
Συχνά πυκνά σε κάνουν να ξεχνάς ότι οδηγείς μια μοτοσικλέτα μόλις 125cc και σε προδιαθέτουν να τολμήσεις το κάτι παραπάνω και ανά πάσα στιγμή. Οι διαδρομές των τροχών είναι μικρές (110 και 130mm μπροστά και πίσω αντίστοιχα) αλλά αυτό δεν αποτελεί πρόβλημα και ο αναβάτης ανταμείβεται με μια απόλυτα προοδευτική λειτουργία. Αντίστοιχων προδιαγραφών και η συμπεριφορά των φρένων, τα δύο δισκόφρενα προσφέρουν προοδευτική λειτουργία, δεν «τρομάζουν» στα βίαια φρεναρίσματα με μπλοκαρίσματα και «δαγκώματα», συνεργάζονται άψογα με το διακριτικής λειτουργίας ABS και οι αποστάσεις ακινητοποίησης που προσφέρουν είναι κάτι παραπάνω από ικανοποιητικές. Σε αυτό συμβάλλουν βέβαια και τα πολύ καλής ποιότητας ελαστικά πρώτης τοποθέτησης.
Μια μικρή μεγάλη μοτοσικλέτα
Έτσι όπως συμπεριφέρεται συνολικά το λιλιπούτειων διαστάσεων GSX-S δίνει στον αναβάτη την εικόνα μιας πραγματικής sport μοτοσικλέτας. Στρίβει με σταθερότητα που ξαφνιάζει (για την κατηγορία), αλλάζει κατεύθυνση αστραπιαία, φρενάρει έτσι όπως πρέπει ακόμα και σε δύσκολες καταστάσεις, φιλτράρει σωστά τις κακοτεχνίες του δρόμου και πετυχαίνει να γεμίσει με αυτοπεποίθηση τον αναβάτη, ανεξάρτητα με την ηλικία και εμπειρία αυτού. Στον εμπορικό στίβο θα προσελκύσει ένα ευρύ αγοραστικό κοινό, αυτό που «απεχθάνεται» scooter και παπιά, αυτό που «ψηφίζει» μοτοσικλέτα και που πιθανά στο γκαράζ του έχει και μια μεγαλύτερου κυβισμού. Δεν είναι φθηνό στα 3.495€ (σε μαύρο ή μαύρο/κόκκινο χρωματισμό) και στα 3.595€ (σαν αυτό της δοκιμής με την α λα motoGP διχρωμία), αλλά θα καλύψει τον αναβάτη που θέλει ένα δίτροχο για πολλά χρόνια, ένα μεταφορικό μέσο με εξαιρετική ποιότητα και μεγάλη αξιοπιστία. Περισσότερες πληροφορίες για το μοντέλο μπορείτε να δείτε εδώ .
Τεχνικά χαρακτηριστικά
Κινητήρας: Mονοκύλινδρος, υγρόψυκτος, τετραβάλβιδος, 2ΕΕΚ
Χωρητικότητα: 124,4cc
Διάμετρος x διαδρομή: 62 x 41.2mm
Σχέση συμπίεσης: 11:1
Ιπποδύναμη: 15Ηp/10.000rpm
Ροπή: 11,5Νm/8000rpm
Τροφοδοσία: Ηλεκτρονικός ψεκασμός με σώματα 32mm
Κατανάλωση δοκιμής: 3,1lt/100Km
Tελική μετάδοση: Αλυσίδα
Συμπλέκτης: Υγρός πολύδισκος, μηχανικής λειτουργίας
Κιβώτιο ταχυτήτων: 6 σχέσεις
Πλαίσιο: Διπλό ατσάλινο
Ελαστικά: 90/80-17 και 130/70-17
Ύψος σέλας: 785mm
Μεταξόνιο: 1300mm
Απόσταση από το έδαφος: 165mm
Βάρος: 133kg (πλήρες υγρών)
Χωρητικότητα ρεζερβουάρ: 11Lt