του Νίκου Βιτσιλάκη

Το CT125 δεν είναι μια νέα ιδέα της ιαπωνικής εταιρείας και σύντομα θα αποτελέσει νεότερο μέλος μιας οικογένειας «χωματερών» παπιών που έχει τις ρίζες της στις αρχές της δεκαετίας του ’60! 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ήταν τότε που στις ΗΠΑ η Honda διέθετε όχι ένα, αλλά δύο παπιά για χρήση στο χώμα, τα C100 και C105 συγκεκριμένα. Η οικογένεια μετονομάστηκε σε CT (το «Τ» από το Τrail) και παρέμεινε μέχρι σήμερα στην γκάμα της εταιρείας σε συγκεκριμένες αγορές, όπως η ιαπωνική (όπου ονομάζεται Cross Cub) και η αυστραλέζικη. Μάλιστα στη χώρα των καγκουρό τα CT λατρεύονται ως off/road δίτροχα, όχι μόνο για αγροτικές εργασίες, αλλά και λόγω του ότι χρησιμοποιούνται παραδοσιακά και επί δεκαετίες από τα Αυστραλιανά Ταχυδρομεία, έχοντας το ψευδώνυμο «Postie». Στις ΗΠΑ, τα μοντέλα CT200 Trail 90 (1964-1966), CT90 Trail 90 (1966-1979) και CT110 Trail 110 (1980-1986) γνώρισαν απρόσμενη αποδοχή και από ποικίλο κοινό, ανάμεσά τους αγρότες, κυνηγοί, χομπίστες και ψαράδες.  

H Honda είχε πρωτοπαρουσιάσει το CT125 σαν concept (πρωτότυπο) στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Τόκιο τον Οκτώβριο του 2019. Ένα μοντέλο βασισμένο πάνω στο Super Cub 125 , πλην όμως έχοντας φορέσει τα απαραίτητα για να καταστεί σε παπί μεικτής χρήσης. Στη συνέχεια, πριν λίγες εβδομάδες συγκεκριμένα, ήρθαν στην επιφάνεια κάποια σχέδια της εταιρείας προς το Ευρωπαϊκό Γραφείο Διπλωμάτων Ευρεσιτεχνίας, μαρτυρώντας την οριστική παραγωγή αυτού του ιδιαίτερου μοντέλου. Και πριν λίγες ημέρες, αυτά τα σχέδια απέκτησαν σάρκα και οστά, με τη Honda να το παρουσιάζει επίσημα με διαδικτυακό τρόπο, καθόσον λόγω της πανδημίας ακυρώθηκαν τα σαλόνια της Οσάκα και του Τόκιο, όπου και θεωρητικά θα γινόταν το επίσημο λανσάρισμά του. 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Το μοντέλο παραγωγής φοράει τρακτερωτά ελαστικά πάνω σε ακτινωτούς τροχούς, ενώ η εξάτμιση με τον διάτρητο προφυλακτήρα βγαίνει δεξιά και ψηλά, κάτω ακριβώς από τη μονή σέλα. Πίσω από αυτή βρίσκεται μια μεγάλη και γεροδεμένη σχάρα αποσκευών, ενώ δεξιά και αριστερά από τον κινητήρα των 125cc και -παρά κάτι- 9Hp υπάρχουν μπάρες προστασίας. Το πιρούνι είναι τηλεσκοπικό και το τιμόνι ψηλό σωληνωτό για χρήση στο χώμα, αριστερά στο πλαϊνό καπάκι υπάρχει «ανοικτό» μεγαλύτερο φίλτρο, ενώ τα δύο αμορτισέρ είναι εμφανώς ενισχυμένα και μεγαλύτερης διαμέτρου. Το πίσω φτερό του Super Cub έμεινε στην άκρη για ένα πιο συμβατικό, πλην όμως αυτή τη φορά είναι μεταλλικό, όπως και το μπροστινό, ενώ ο πίσω τροχός έχει -ευτυχώς- εφοδιαστεί με δισκόφρενο.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Υπάρχει και μονοκάναλο σύστημα ABS, το οποίο επεμβαίνει στον μπροστινό τροχό, φανταζόμαστε πως στα μοντέλα που θα διατεθούν στην Ευρώπη, η Honda θα τα εξοπλίσει με δικάναλο, μπορεί και με CBS (συνδυασμένη λειτουργία). Η απόσταση του CT από το έδαφος βρίσκεται στα αρκετά 165mm και το συνολικό βάρος ανέρχεται στα επίσης αρκετά 120kg, δηλαδή 11 περισσότερα από αυτά του Super Cub. Το ρεζερβουάρ έχει χωρητικότητα 5,3 λίτρων και -σύμφωνα με τη Honda- αυτό σημαίνει αυτονομία 350 χιλιομέτρων! Ο προβολέας είναι τεχνολογίας Led και τέλος η ύπαρξη μαρσπιέ συνεπιβάτη σημαίνει ότι στον κατάλογο γνήσιων αξεσουάρ θα υπάρχει και η σχετική σέλα. 

Αν όλα πάνε καλά, η εμπορική πορεία του νέου CT125 θα ξεκινήσει τον Ιούνιο αρχής γενομένης από την ιαπωνική αγορά, ενώ αμέσως μετά θα διατεθεί και στις αντίστοιχες των μεγάλων σε πωλήσεις ασιατικών χωρών. Το ευχάριστο στην όλη υπόθεση έχει να κάνει με τη διάθεση της Honda να το εξαγάγει και στην Ευρώπη, κάτι που αναμένεται να γίνει προς τα τέλη της χρονιάς και σαν μοντέλο 2021.

Το όχι και τόσο ευχάριστο είναι πως η τιμή του δεν θα είναι χαμηλή. Αν κρίνουμε από την ανακοινωθείσα τιμολογιακή πολιτική του μοντέλου σε χώρες της Ασίας, τότε αυτή θα κυμαίνεται ανάμεσα στα 4.100€ του Monkey 125 και στα 4.790€ του CB125R.

 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης