του Νίκου Βιτσιλάκη
Η BMW κάλεσε μια μικρή μερίδα δημοσιογράφων στην πίστα Miramas στη Ν. Γαλλία και τους αποκάλυψε ένα ηλεκτρικό μοντέλο που εξελίσσει “κρυφά” τα τελευταία δύο χρόνια..
Από τη στιγμή που η BMW είναι πρωτοπόρος στην παραγωγή ηλεκτρικών αυτοκινήτων, ήταν απορίας άξιο γιατί δεν είχε “μιλήσει” αντίστοιχα και στις μοτοσυκλέτες. Βέβαια, μας είχε προϊδεάσει το περασμένο καλοκαίρι με το εξωπραγματικό πρωτότυπο Vision DC Roadster, όμως αυτή τη φορά παρουσίασε κάτι πιο “γήινο”, φανερώνοντας τις προθέσεις της για την παραγωγή μιας 100% ηλεκτρικής μοτοσυκλέτας εμπορίου. Το πρωτότυπο που αντίκρυσαν οι συνάδερφοι δημοσιογράφοι στη γαλλική πίστα είναι μια μίξη από μοντέλα μοτοσυκλετών και αυτοκινήτων του βαυαρού κατασκευαστή, κοινώς το μπροστινό μέρος προέρχεται από το street fighter S 1000 R, το πίσω από το sport touring R 1200 RS, η μπαταρία των 13Kw από το υβριδικό τετράτροχο της σειράς 2 και ο ηλεκτρικός κινητήρας των 136Hp από τη “μακριά” πολυτελή 7αρα της κινεζικής αγοράς.
Εντυπωσιακή είναι η τιμή της ροπής, καθόσον μιλάμε για 66,7 ολόκληρα Kgm διαθέσιμα στον αναβάτη από το πρώτο άνοιγμα του γκαζιού! Κάτι επίσης άξιο αναφοράς είναι και η τελική μετάδοση της μοτοσυκλέτας, όχι δεν γίνεται με αλυσίδα και γρανάζια, ούτε με ιμάντα, αλλά μέσω παραδοσιακού (για τη φίρμα) άξονα! Τώρα και όσον αφορά στην εμφάνιση του E-Power, να είστε σίγουροι ότι στην τελική του μορφή θα είναι πολύ πιο προσεγμένο και ραφιναρισμένο, καθώς σε αυτό το στάδιο εξέλιξης άλλα είναι τα θέματα που απασχολούν τους γερμανούς μηχανικούς. Όπως για παράδειγμα το πως θα διαχειριστούν το θέμα του συνολικού βάρους, το οποίο αυτή τη στιγμή βρίσκεται στα -πολλά- 290 κιλά!
Αυτό όμως, σύμφωνα με αυτά που λένε οι συνάδεργοι από το MCN, δεν είναι ικανό να χαλιναγωγήσει τις επιδόσεις του E-Power, το οποίο μπορεί και επιταχύνει 0-60mph σε μόλις 2.9”, δηλαδή 0.2” παραπάνω από το S 1000 R των πολύ περισσότερων ίππων (165) και αρκετά λιγότερων κιλών (190). Πάντως, μια πατέντα των γερμανών που κυκλοφόρησε στο διαδίκτυο πριν λίγες εβδομάδες αποκαλύπτει ένα ηλεκτρικό μοντέλο ..χωρίς πλαίσιο, αφού τον ρόλο του αναλαμβάνει ένα σφραγισμένο “κουτί” που περιέχει τη συστοιχία των μπαταριών και τον κινητήρα!
Επί του προκειμένου έχουμε ξεκινήσει δημοσιογραφική έρευνα και θα επανέρθουμε με πληρέστερα στοιχεία λίαν συντόμως. Στο E-Power εφαρμόζεται τεχνολογία ταχείας φόρτισης και αυτό σημαίνει πως μέσα σε 30 λεπτά της ώρας η μπαταρία του φορτίζεται στο 90%. Σύμφωνα με τον επικεφαλής της BMW Motorrad, Christoph Lischka, η γερμανική φίρμα θα συνεχίσει την εξέλιξη του E-Power και θα το βγάλει στην παραγωγή μόλις καταφέρουν να του προσφέρουν αυτονομία τουλάχιστον 200 χιλιομέτρων (και μάξιμουμ 300) με μια πλήρη φόρτιση. Οπότε όσοι ενδιαφερόμενοι, αναμείνατε νεότερα μέσα στο 2020.
Στο “top secret” video που ακολουθεί μπορείτε να δείτε το E-Power να κοντράρει (και να κερδίζει) ένα S 1000 R!