Η γερμανική φίρμα εμπλουτίζει την γκάμα του SUV μοντέλου με μία ακόμη επαναφορτιζόμενη υβριδική έκδοση, η οποία καίει ελάχιστο καύσιμο και εκπέμπει περιορισμένους ρύπους.
Έπειτα από το Grandland X Hybrid4, η Opel παρουσίασε την προσθιοκίνητη FWD έκδοση του αυτοκινήτου. Η ονομασία λανσαρίσματος είναι Grandland X Hybrid και το υβριδικό σύνολο αποτελείται από ένα βενζινοκινητήρα 1.6 λίτρου και έναν ηλεκτροκινητήρα που λαμβάνει ενέργεια από μπαταρία 13.2 kWh. Η συνολική απόδοση αγγίζει τους 224 ίππους, με την κίνηση να μεταφέρεται στους εμπρός τροχούς μέσω αυτόματου κιβωτίου 8 σχέσεων.
Το Grandland X Hybrid μπορεί να κινηθεί αποκλειστικά με ηλεκτρική ενέργεια για 50 χιλιόμετρα. Ο οδηγός έχει στη διάθεσή του τρία προγράμματα λειτουργίας (Electric, Hybrid και Sport), με τα 0-100 να επιτυγχάνονται σε 8,9 δευτερόλεπτα και την τελική ταχύτητα να ανέρχεται στα 225 χλμ./ώρα. Όσο για την κατανάλωση καυσίμου, σε μεικτές συνθήκες είναι στο 1,5 λίτρο ανά 100 χιλιόμετρα.
Η πρίζα φόρτισης είναι τοποθετημένη πάνω από τον αριστερό τροχό πίσω και η μπαταρία βρίσκεται κάτω από τα καθίσματα ώστε να μην επηρεάζει τον χώρο επιβατών και αποσκευών.
Ο χρόνος φόρτισης εξαρτάται από τον τύπο του φορτιστή. Για παράδειγμα, χρησιμοποιώντας το καλώδιο mode 3 με τον ενσωματωμένο φορτιστή 7.4kW, η μπαταρία του Grandland X Hybrid μπορεί να φορτιστεί πλήρως σε λιγότερο από δύο ώρες.
Για περαιτέρω βελτίωση της απόδοσης, το αυτοκίνητο διαθέτει ένα προηγμένο σύστημα αναγεννητικής πέδησης που ανακτά την ενέργεια η οποία παράγεται κατά το φρενάρισμα ή την επιβράδυνση.
Η εμπορική πορεία του plug-in hybrid SUV θα ξεκινήσει από τη Γερμανία, με την τιμή της πλουσιότερης εξοπλιστικά έκδοσης «Business Edition» να είναι περίπου στα 38.512€, χάρη στις κρατικές επιδοτήσεις και τη χαμηλή φορολογία.
Όσο για το πακέτο ασφάλειας και άνεσης, περιλαμβάνει σύστημα αναγνώρισης σύγκρουσης (forward collision alert) με ανίχνευση πεζού και φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης, προειδοποίηση παρέκκλισης από τη λωρίδα κυκλοφορίας (lane departure warning) και αναγνώριση κόπωσης οδηγού (driver drowsiness detection). Φυσικά, δεν λείπει το infotainment Navi 5.0 IntelliLink με τη μεγάλη, έγχρωμη οθόνη αφής.
Επιμέλεια: Λουκάς Παπαλάμπρος