Το Παρίσι, όπου μένει μόνιμα το τελευταίο διάστημα, θα πρέπει να αφήσει για λίγο ο πρώην υπουργός Μιχάλης Λιάπης, για να καταθέσει στην Εξεταστική Επιτροπή της Βουλής που διερευνά το σκάνδαλο Siemens. Το ρεπορτάζ του VETO της Κυριακής στο κείμενο που ακολουθεί:

Εκτός από τη θητεία στο υπουργείο Μεταφορών, τι άλλο κοινό έχει (επί του παρόντος) με τον κ. Τάσο Μαντέλη ο κ. Μιχάλης Λιάπης, για την κλήση του οποίου στην Εξεταστική Επιτροπή της Βουλής έχει αρχίσει να κυλά αντίστροφα ο χρόνος; Όπως ο κ. Μαντέλης, έτσι και ο κ. Λιάπης θα βρίσκεται στο εξωτερικό όταν θα λάβει το κρίσιμο τηλεφώνημα με το οποίο θα του προσδιορίζεται η ώρα και η ημέρα που θα πρέπει να καθίσει στο «σκαμνί» της Επιτροπής…

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Βέβαια, για άλλους λόγους ήταν ο ένας στο εξωτερικό, για άλλους ο έτερος. Στα βάθη του Αζερμπαϊτζάν και του Καζακστάν ο ένας, στο ερωτικό Παρίσι ο άλλος… Ναι, ο «Μισέλ» -όπως τον αποκαλούν χαϊδευτικά οι φίλοι του και ειρωνικά οι εχθροί του- ζει σχεδόν μόνιμα τους τελευταίους μήνες στη γαλλική πρωτεύουσα, παρακολουθώντας εκείθεν τις εξελίξεις όχι μόνο στην ελληνική οικονομία, αλλά και περί την υπόθεση της Siemens, καθώς το όνομά του φιγουράρει από τα πρώτα στη «λίστα» των προς παραπομπή πρώην υπουργών σε Προανακριτική Επιτροπή.

Σίγουρα πάντως δεν θα ήθελε να τον συγκρίνουν με τίποτε με τον «επαρχιώτη» κ. Μαντέλη, ο οποίος πήρε κατ’ αυτόν τον άκομψο τρόπο τη «χορηγία» της Siemens, με αποτέλεσμα να βρίσκεται ήδη κατηγορούμενος για ξέπλυμα μαύρου χρήματος και να του έχει απαγορευτεί η έξοδος από τη χώρα. Ο εστέτ κ. Λιάπης δεν χρειάστηκε να «ξενιτευτεί» για να εμφανιστεί ως εργαζόμενος, αφού τα οικογενειακά του εισοδήματα του επέτρεπαν ανέκαθεν να διαβιοί πολυτελώς. Αλλωστε, δεν είχε και πολύ χρόνο στη ζωή του για να ασκήσει επάγγελμα, αφού από πολύ νωρίς βρέθηκε δίπλα στο θείο του Κωνσταντίνο Καραμανλή και εν συνεχεία έγινε βουλευτής και υπουργός μέχρι τις τελευταίες εκλογές, οπότε διακόπηκε πρόωρα η πολιτική του σταδιοδρομία.

Ταξιδιάρης

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Τους τελευταίους μήνες λοιπόν έκανε πολλά ταξίδια στο εξωτερικό (αλλά και στη Μύκονο όταν ήταν εντός Ελλάδας), ενώ τελικά «εγκαταστάθηκε» στο Παρίσι (ως άλλος… αυτοεξόριστος;) όπου, όχι ως εργένης όμως, περιμένει τις εξελίξεις… Μια ακόμη διαφορά του κ. Λιάπη με τον κ. Μαντέλη είναι ότι δεν αγωνιά μήπως απαγορευτεί και σε αυτόν η έξοδος από τη χώρα, αφού (μέχρι στιγμής τουλάχιστον) δεν υπάρχει κάποιο «χειροπιαστό» στοιχείο που να του δημιουργεί πρόβλημα. Έτσι λογικά θα μπορεί να πάρει το αεροπλάνο της επιστροφής στη Γαλλία άνευ περιορισμού, εκτός εάν επιλέξει να συνδυάσει τον ερχομό του με τις καλοκαιρινές διακοπές σε κάποιο από τα κοσμοπολίτικα νησιά των Κυκλάδων.

Καταθέτοντας ωστόσο στην Εξεταστική Επιτροπή, ο πρώην υπουργός μάλλον δεν θα περάσει και τόσο άνετα, αφού έχει συσσωρευτεί αρκετό επιβαρυντικό υλικό που αφορά τις συμβάσεις του ΟΣΕ. Αντίστοιχα, «καυτό» σε βάρος του υλικό υπάρχει και για το διάστημα που θήτευσε υπουργός Πολιτισμού και αφορά τους φορητούς ηλεκτρονικούς ξεναγούς. Και φυσικά όλα αυτά διανθίζονται με τις κοινωνικές και φιλικές σχέσεις με τον Μιχάλη Χριστοφοράκο, που είχαν ως δημόσιο αποκορύφωμα το ταξίδι, τον Ιούνιο του 2005, στη Λειψία μαζί με άλλα οκτώ άτομα και πληρωμένα όλα τα έξοδα από τη Siemens για το Κύπελλο Συνομοσπονδιών.
Με τα μέχρι στιγμής στοιχεία, το σοβαρότερο πρόβλημα για τον κ. Λιάπη όσον αφορά τον ΟΣΕ είναι ότι επί των ημερών του ενοικιάστηκε με υπέρογκα ποσά τροχαίο υλικό και μάλιστα σε σημαντικό βαθμό προβληματικό, ενώ, πριν αναλάβει αυτός υπουργός, η Siemens που δεν ήταν συνεπής στις δεσμεύσεις της είχε υποχρεωθεί από τον Χρήστο Βερελή να παραδώσει τις αυτοκινητάμαξες δωρεάν για δύο χρόνια εν όψει των Ολυμπιακών Αγώνων, καταβάλλοντας και τις ποινικές ρήτρες.

Στην υπόθεση του ΟΣΕ εμπλέκεται πάντως σοβαρά τώρα και το όνομα του κ. Γιώργου Αλογοσκούφη, αφού ο πρώην διευθύνων σύμβουλος Κωνσταντίνος Γιαννακός κατέθεσε ότι ο κ. Λιάπης (ο οποίος τον διατήρησε στη θέση του) τού είχε πει πως ο πρώην υπουργός Οικονομίας δεν επέτρεπε να κηρυχθεί έκπτωτη η Siemens, αν και δεν εκτελούσε τις συμβάσεις που είχε αναλάβει!

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης