Η Honda Motor Co. παρουσίασε τη δεύτερη πειραματική της συσκευή βαδίσματος με υποστήριξη σωματικού βάρους, για μείωση της επιβάρυνσης των ποδιών του χρήστη (η συσκευή είναι σχεδιασμένη για άτομα που μπορούν ακόμα να βαδίζουν μόνα τους) όταν βαδίζει, ανεβαίνει , κατεβαίνει σκαλοπάτια και σε σκυφτή στάση. Η Honda ξεκινά τώρα τη δοκιμή της συσκευής σε πραγματικές συνθήκες, προκειμένου να αξιολογήσει την αποτελεσματικότητά της.
Η νέα συσκευή υποβοήθησης βαδίσματος μειώνει το φορτίο στους μυς των ποδιών και στις αρθρώσεις (στους γοφούς, τα γόνατα και τους αστραγάλους) υποστηρίζοντας μέρος του σωματικού βάρους. Η συσκευή έχει απλή δομή που αποτελείται από κάθισμα, πλαίσιο και παπούτσια, και ο χρήστης τη φορά βάζοντας τα παπούτσια και σηκώνοντας το κάθισμα στη θέση του. Επιπλέον, ένας μηχανισμός που κατευθύνει τη δύναμη υποστήριξης προς το κέντρο βάρους του χρήστη και η ικανότητα ελέγχου της δύναμης υποστήριξης σε συντονισμό με την κίνηση των ποδιών – και τα δύο καινοτομίες της Honda – βοηθούν τη συσκευή να προσφέρει φυσική υποστήριξη σε διάφορες στάσεις και κινήσεις του σώματος.
Η Honda ξεκίνησε την έρευνα μιας συσκευής υποβοήθησης βαδίσματος το 1999 με στόχο να προσφέρει σε περισσότερα άτομα τη χαρά της μετακίνησης. Απέκτησε την τεχνογνωσία για την εξέλιξη της συσκευής υποβοήθησης βαδίσματος μετά από διεξοδική μελέτη του ανθρώπινου βαδίσματος, στο πλαίσιο της έρευνας και εξέλιξης του προηγμένου ανθρωποειδούς ρομπότ της Honda, ASIMO. Η έρευνα πραγματοποιήθηκε από το Ερευνητικό Κέντρο Θεμελιώδους Τεχνολογίας (Fundamental Technology Research Center) της Honda R&D Co., Ltd. στο Wako, Saitama. Για να αξιολογηθεί η αποτελεσματικότητα της πειραματικής συσκευής υποβοήθησης βαδίσματος με σύστημα υποστήριξης σωματικού βάρους, η Honda θα τη δοκιμάσει στο εργοστάσιό της στο Saitama (στο Sayama, Saitama), από αυτό το μήνα.
Βασικά Χαρακτηριστικά
1. Βολική συσκευή καθιστικού τύπου
・Ο χρήστης πρέπει απλά να φορέσει τα παπούτσια και να σηκώσει το κάθισμα στη θέση του.
・Ο χρήστης μπορεί να επωφεληθεί από την υποστήριξη χωρίς να χρειάζεται ζώνη για να τη στερεώσει στο σώμα του.
・Η τοποθέτηση της συσκευής ανάμεσα στα πόδια του χρήστη ελαχιστοποιεί τις διαστάσεις, διευκολύνοντας επομένως τους ελιγμούς.
2. Μέθοδος υποστήριξης του σωματικού βάρους
・Η συσκευή θα υποστηρίξει ένα ποσοστό του βάρους του ανθρωπίνου σώματος, ανασηκώνοντας το κάθισμα καθώς το πλαίσιο ανάμεσα στο κάθε παπούτσι και το κάθισμα κάμπτεται και επεκτείνεται, όπως τα γόνατα, με τη δύναμη του μοτέρ. Το αποτέλεσμα είναι να μειώνεται το φορτίο στους μυς και τις αρθρώσεις των ποδιών (γοφούς, γόνατα και αστραγάλους).
・Η Honda εξέλιξε ένα μοναδικό μηχανισμό, όπου το κάθισμα και το πλαίσιο ακολουθούν την κίνηση του σώματος και των ποδιών. Η δύναμη υποστήριξης θα κατευθύνεται προς το κέντρο βάρους του χρήστη, όπως συμβαίνει με τα ανθρώπινα πόδια, με αποτέλεσμα να παρέχεται υποβοήθηση σε διάφορες κινήσεις και στάσεις, όπως βάδισμα, ανέβασμα και κατέβασμα σκαλοπατιών, και σε σκυφτή στάση σώματος.
3. Φυσικός έλεγχος της δύναμης υποστήριξης
・Το φυσικό βάδισμα επιτυγχάνεται μεταβάλλοντας τη δύναμη υποστήριξης που ασκείται στο δεξί και αριστερό πόδι μέσω του ελέγχου των δύο μοτέρ, με βάση τις πληροφορίες από αισθητήρες ενσωματωμένους στα παπούτσια της συσκευής.
・Η αποτελεσματικότητα της συσκευής αυξήθηκε στις κινήσεις και στάσεις που επιβαρύνουν τα γόνατα, όπως ανέβασμα,κατέβασμα σκαλοπατιών, και σε σκυφτή στάση σώματος. Αυτό επιτεύχθηκε με ρύθμιση της δύναμης υποστήριξης σύμφωνα με την κίνηση κάμψης και τεντώματος των γονάτων.
Βασικές προδιαγραφές της πειραματικής συσκευής υποβοήθησης βαδίσματος με σύστημα υποστήριξης του σωματικού βάρους
-Βάρος 6.5kg (περιλαμβάνονται παπούτσια και μπαταρίες)
-Σύστημα κίνησης: Μοτέρ X 2
-Μπαταρία ιόντων λιθίου Χρόνος λειτουργίας ανά φόρτιση 2 ώρες (περιλαμβάνεται βάδισμα και σκυφτή στάση, κ.λ.π.)
-Κατάλληλο ύψος για το χρήστη, συν ή πλην 5 εκατοστά από το καθορισμένο ύψος(το μέσο ύψος έχει οριστεί στα 170 εκατοστά)