«Διατίθεται το παρόν» έγραφε μια ταμπέλα τοποθετημένη έξω από το ειπωμένο θέατρο Αθήναιον απέναντι από το Μουσείο για πολλά χρόνια. Κανείς όμως δε συγκινήθηκε και δεν έδωσε ενδιαφέρον. Έτσι τα χρόνια κύλισαν και ήρθε η πλήρης παρακμή μέχρι τη σημερινή απόφαση κατεδάφισης που ξεκίνησε από εχθές.
Το ιστορικό θέατρο «Αθήναιον» από σήμερα θα αποτελεί παρελθόν και οι νέες γενιές δε θα ξέρουν ποτέ γιατί χαρακτηρίστηκε ιστορικό. Στη θέση του δεσπόζει ένα οικόπεδο γωνιακό προς εκμετάλλευση.
Οι πολίτες όλα αυτά τα χρόνια είχαν συνηθίσει να περνούν αδιάφορα από μπροστά του καθώς εδώ και πολλά χρόνια ήταν περιφραγμένο με λαμαρίνες γεμάτες γκράφιτι. Το μόνο που προβλημάτιζε τους πεζούς και ίσως τους έκανε να κοντοσταθούν για λίγα δευτερόλεπτα ήταν η έντονη δυσοσμία από τα συσσωρευμένα σκουπίδια αλλά και τα ούρα ζώων και απόκληρων της ζωής.
Ο λόγος που το θερινό θέατρο οδηγήθηκε στην πλήρη εγκατάλειψή του ήταν η έντονη εγκληματικότητα της περιοχής και η αύξηση αλλοδαπών και ναρκομανών.
Το «Αθήναιον» άνηκε σε μια σχολή με έδρα την Πάτρα και πλέον το ενοίκιο που ζητούσε ήταν υπέρογκα μεγάλο καθώς ξεπερνούσε τα 100.000€ το χρόνο. Είναι ένα ποσό που σε καμία περίπτωση κανένας θεατρικός επιχειρηματίας δεν μπορεί να πληρώσει λόγω της κρίσης που έχει πλήξει όλες τις θεατρικές σκηνές και ακόμη περισσότερο αυτή που λειτουργούσε μόνο τους καλοκαιρινούς μήνες σε μια περιοχή με αυξημένη εγκληματικότητα.
Άλλωστε, τα τελευταία χρόνια έκοβε όλο και λιγότερο αριθμό εισιτηρίων καθώς τόσο τα επεισόδια που γίνονται στο κέντρο της Αθήνας όσο και η αυξημένη εγκληματικότητα έκαναν το θεατρόφιλο κοινό όλο και πιο διστακτικό να παρακολουθήσει παραστάσεις.
Για πολλά χρόνια το θέατρο άνηκε στο θεατρικό παραγωγό Γιώργο Λεμπέση ο οποίος ξεκίνησε ως ηθοποιός, δίπλα στον αείμνηστο Στρατηγό και γύρω στα μέσα της δεκαετίας του 1960 ανέλαβε τις θεατρικές δουλείες της Τζένης Καρέζη.Να σημειωθεί πως την εποχή που μεσουρανούσε το θέατρο επί εποχής Γιώργου Λεμπέση αποτέλεσε και στέγη του Λάκη Λαζόπουλου.
Αργότερα το θέατρο πέρασε στη δικαιοδοσία των αδελφών Τάγαρη οι οποίοι ενώ έριξαν πολλά λεφτά σταδιακά κατάλαβαν πως η επένδυσή τους δεν έπιανε τόπο και το άφησαν να παρακμάσει.
Το θέατρο “Αθήναιον” πάντοτε φιλοξενούσε παραστάσεις κύρους όπως ο «Βιολιστής στη στέγη» και η «Όπερα της Πεντάρας» με φαντασμαγορικά σκηνικά και ηθοποιούς της πρώτης γραμμής.
Τελευταία παράσταση ήταν η επιθεώρηση «Πού πας, ρε Γιωργάκη, με τέτοιο καιρό;» με πρωταγωνιστές τους Στάθη Ψάλτη, Γιώργο Κωνσταντίνου και τη Μάρθα Καραγιάννη να σατιρίζουν την παράνοια του κοινωνικού και πολιτικού συστήματος της Ελλάδας.
Ο καθηγητής Ιωσήφ Βιβιλάκης ανέβασε στο προφίλ του στο Facebook μια φωτογραφία, που δείχνει την πρόοδο της κατεδάφισης. «Όπως μας πληροφορεί ο Νίκος Λάσκαρις στη μελέτη του για τα υπαίθρια θέατρα και πιο πρόσφατα η Ελένη Φεσσά στη διατριβή της για τη θεατρική αρχιτεκτονική, κτίστηκε το 1895, θεωρήθηκε από τα κομψότερα θέατρα της εποχής, φιλοξένησε βεντέτες και πρωταγωνιστές, και αυτές τις μέρες κατεδαφίζεται», γράφει μεταξύ άλλων ο επίκουρος καθηγητής του Τμήματος Θεατρικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αθηνών.
Επιμέλεια: Έπη Τρίμη