του Νίκου Βιτσιλάκη
Η ιταλική φίρμα κάνει τα λόγια της πράξη, κατεβαίνει σε κυβικά και με το διπλής χρήσης X-Cape μας εκπλήσσει ευχάριστα.
Με χαρακτήρα Adventure και πολύ ωραίο στυλ, αυτή η μοτοσυκλέτα δείχνει να είναι φτιαγμένη για την ελληνική πραγματικότητα. Δικύλινδρος σε σειρά κινητήρας 649cc, ακτινωτές ζάντες 17 και 19”, ελαστικά On/Off, στιβαρές και πλήρως ρυθμιζόμενες αναρτήσεις, ρυθμιζόμενη -άνευ εργαλείων- ζελατίνα, ποδιά κινητήρα, διαιρούμενη σέλα, αλουμινένια σχάρα με χειρολαβές, οθόνη TFT 7” που συνδέεται με κινητό, full Led φωτισμός και εμφάνιση βγαλμένη από αγώνες rally είναι στοιχεία που σε κάνουν να την προσέξεις και παράλληλα να αναρρωτηθείς πότε θα σου δοθεί η ευκαιρία να την οδηγήσεις. Την είδαμε από κοντά στο σαλόνι του Μιλάνου και εντυπωσιαστήκαμε τόσο από την προσεγμένη ποιότητα κατασκευής όσο και από τις ιδιαίτερα compact διαστάσεις της. Τεράστια σέλα, λεπτή σιλουέτα, χαμηλή θέση οδήγησης και όλη η κατασκευή αναδύει σημασία στη λεπτομέρεια.
Το X-Cape θα διατίθεται σε δύο εκδόσεις όσον αφορά στην απόδοση του κινητήρα, μια “ανοικτή” με άγνωστη προς το παρόν ιπποδύναμη και μια “Α2” με 48 ίππους. Αμφότερες θα συνοδεύονται από μια σειρά εργοστασιακών αξεσουάρ, στα οποία θα περιλαμβάνονται από τριπλέτα βαλιτσών και θερμαινόμενα γκριπ μέχρι προστατευτικά κάγκελα και χούφτες τιμονιού. Αυτό που εντυπωσιάζει περισσότερο πάνω τους είναι το θηριώδες πιρούνι USD με τα καλάμια των 50mm(!), το αλουμινένιο ψαλίδι με τα ευμεγέθη μπράτσα, το οβάλ τελικό της εξάτμισης, αλλά και η τεράστια οθόνη των 7” (μια από τις μεγαλύτερες που υπάρχουν στην αγορά) με τη δυνατότητα διασύνδεσης με κινητό.
Λίγα λόγια για τη Μοto Morini του σήμερα
Πρόκειται για μια ακόμη ιστορική ιταλική φίρμα που εξαγοράστηκε από κινέζικη εταιρεία, με τον κατασκευαστή οχημάτων Zhongneng να αποκτά το 100% των μετοχών της. Μόλις το 2015 ήταν που η Moto Morini είχε αγοραστεί από την ιταλική επενδυτική εταιρεία Autjann και τρία χρόνια μετά (2018) πέρασε στα χέρια των Κινέζων. “Η Moto Morini θα παραμείνει στην Ιταλία”, είχαν ανακοινώσει οι νέοι ιδιοκτήτες, με την αξία της συναλλαγής, σύμφωνα με τα ιταλικά μέσα, να αγγίζει τα 10 εκατομμύρια ευρώ. Σε μια πρώτη δήλωση οι Κινέζοι είχαν μιλήσει για σχέδια επέκτασης της γκάμας σε μικρότερους κυβισμούς και να που μόλις επαληθεύτηκαν!
Οι εγκαταστάσεις της Μorini παραμένουν –τουλάχιστον προς το παρόν- στην Ιταλία, δηλαδή στο Trivolzio (κάπου ανάμεσα σε Μιλάνο και Πάβια). Η Zhongneng έχει σαν έδρα τη Σαγκάη και επί του παρόντος κατασκευάζει scooter και μοτοσυκλέτες μικρού κυβισμού.
Έτσι λοιπόν, μετά τις SWM και Benelli, η Moto Morini έγινε η τρίτη ιταλική φίρμα που πέρασε σε ασιατικά χέρια. Στην Ελλάδα αντιπροσωπεύεται από την εταιρεία Δέλτα Μοτοσυκλέτες, η οποία μας ενημέρωσε ότι για την ώρα δεν υπάρχει πληροφόρηση για τη διάθεση και την τιμή του μοντέλου. Σίγουρα όμως είναι θέμα χρόνου να δούμε το X-Cape στους δρόμους μας, θα σας κρατήσουμε ενήμερους σε κάθε περίπτωση.
Τεχνικά χαρακτηριστικά X-Cape
- Μονάδα διαχείρισης Βosch ECU
- Bluetooth connectivity
- Δικάναλο ABS
- Κιβώτιο 6 σχέσεων
- Ρυθμιζόμενο ύψος σέλας (830 και 845mm)
- Μεταξόνιο 1480mm
- Κάστερ 25,5°
- Ίχνος 120mm
- Δύο δίσκοι 300mm μπροστά, ένας 255mm πίσω
- Διπίστονες δαγκάνες J. Juan
- Ελαστικά 110/80-19 και 150/70-17
- Διαδρομές ανάρτησης 160mm μπροστά και 135mm πίσω