Με τον “πλάτη στον τοίχο” είναι και οι ξενοδοχειακές επιχειρήσεις που βιώνουν τις συνέπειες της βραχυχρόνιας μίσθωσης αλλά και του ανορθολογικού τρόπου λειτουργίας των προμηθειών που καταβάλλουν στην Booking οι ξενοδόχοι. Όπως αναλύει ο κ. Τάσσιος, οι ξενοδόχοι βρίσκονται ουσιαστικά εν μέσω συμπληγάδων. Από τη μια το αρρύθμιστο περιβάλλον της βραχυχρόνιας μίσθωσης και από την άλλη υπάρχει ζήτημα μεγάλο με την προμήθεια στην Βοοking.

“Η Booking βάζει όρους που δεν μπορούν να είναι πια ανεκτοί. Ειδικά στον τρόπο πώλησης τιμολογιακά των ξενοδοχείων. Δεν μπορεί η προμήθεια που παίρνει η Booking από τα ξενοδοχεία να μην είναι επί της καθαρής τιμής”, σημειώνει με νόημα ο κ. Τάσσιος.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

«Στην Αμερική οι μεγάλες πλατφόρμες (Booking) παίρνουν προμήθεια με βάση την καθαρή τιμή και όχι στην τιμή με τους φόρους. Στην Ελλάδα δεν συμβαίνει αυτό, αφού η προμήθεια, όπως εξηγεί ο κ. Τάσσιος είναι στην τιμή με τους φόρους, ροκανίζοντας κι άλλο τα έσοδα από τα ξενοδοχεία». Mεσοσταθμικά το ροκάνισμα από τη Booking στα κέρδη των ξενοδοχείων όπως εξηγεί ο κ. Τάσσιος κυμαίνεται από 3% έως 5% από το κέρδος της επιχείρησης. “Δεν μπορεί να παίρνει η Booking προμήθεια από το φόρο του κράτους, δηλ. να παίρνει προμήθεια από τον ΦΠΑ που αποδίδει ο κάθε ξενοδόχος στο κράτος ως φόρο” εξηγεί ο κ. Τάσσιος.

Αφού σημειώνει ότι η Booking έχει συμβάλει στην ανάδειξη των ελληνικών περιοχών και έχει βάλει στο χάρτη των κρατήσεων και τα ξενοδοχεία των 50 και κάτω δωματίων, αναφέρει ότι η ΠΟΞ θα διεκδικήσει εξορθολογισμό της υφιστάμενης κατάστασης στο σκέλος της προμήθειας.

Όπως αναφέρει, το υπουργείο Τουρισμού αναγνωρίζει το ζήτημα, σημειώνοντας ότι θα πρέπει να ανοίξει διάλογος για το ζήτημα αυτό. Λόγο και για αυτό το θέμα, σύμφωνα με τον κ. Τάσσιο, έχει και το υπουργείο Ανάπτυξης, όπου θα καταφύγει η ΠΟΞ.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Τέλος, στην ερώτηση αν μπορεί το υφιστάμενο ελληνικό τουριστικό προϊόν να πετύχει μεγαλύτερα έσοδα με λιγότερες αφίξεις, ο κ. Τάσσιος επισημαίνει ότι αυτό δεν μπορεί να επιτευχθεί αυτή τη στιγμή.

«Χρειάζεται μια πενταετία τουλάχιστον, ώστε να υπάρξουν τα εχέγγυα μιας ευκολότερης πρόσβασης σε εργαλεία χρηματοδότησης και κινήτρων ώστε να εκσυγχρονιστούν τα ξενοδοχεία αλλά και να οριστικοποιηθεί τι σημαίνει βραχυχρόνια μίσθωση, τι σημαίνει ξενοδοχείο στο σύνολό του», αναφέρει ο κ. Τάσσιος.

Την ίδια στιγμή η επίτευξη αυτού του στόχου, περνάει μέσα από τη βελτίωση των υποδομών εκτός των ορίων του ξενοδοχείου. «Όλες οι υποδομές της χώρας είναι της δεκαετίας του 1970 με προβλήματα γραφειοκρατίας και με σταθερά ζητήματα στη συνεννόηση με την αυτοδιοίκηση. Αν όλα αυτά λυθούν, τότε μπορεί να επιτευχθεί αυτός ο στόχος», σημειώνει ο κ. Τάσσιος.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ
σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης