Η αγορά κινητής στην περιοχή EMEA (Ευρώπη, Μέση Ανατολή, Αφρική) έφτασε τα 83,7 εκατ. σε πωλήσεις κατά το πρώτο τρίμηνο του 2019, σύμφωνα με την έγκυρη εταιρεία αναλύσεων IDC. Ο συγκεκριμένος αριθμός αποτελεί αναμενόμενη πτώση, όπως είχε ήδη προβλεφθεί, κατά 3,3%. Δυστυχώς, η συνολική αξία των συσκευών είναι αυτή που έπεσε πιο απότομα, καθώς έφτασε τα 26,78 δισ. δολάρια, περίπου 10% κάτω σε σχέση με την περσινή αντίστοιχη περίοδο.
Συγκεκριμένα στην Ευρώπη, οι αλλαγές ήταν μικρές σε σχέση με πέρυσι. Οι μέσες τιμές πώλησης στη δυτική Ευρώπη μειώθηκαν ελαφρώς, με την κεντρική και την ανατολική Ευρώπη να διατηρούν την αξία των συσκευών σε σχέση με την περσινή περίοδο.
Η Huawei συνέχισε με τη σχετική της άνοδο, όπως και η Xiaomi, ενώ η Apple είναι ο μεγάλος χαμένος, αφού είδε το μερίδιό της να συρρικνώνεται κατά 23% στο χαμηλότερο που είχε για το πρώτο τρίμηνο στην Ευρώπη εδώ και πέντε χρόνια.
Οι κινεζικές εταιρείες έφτασαν το 36,8 του συνόλου, σημειώνοντας αύξηση σε σχέση με το 32,8% που είχαν πέρυσι, επιβεβαιώνοντας τις τάσεις. Η Samsung δε, κατάφερε να κερδίσει 4 ολόκληρες μονάδες σε σχέση με το τέταρτο τρίμηνο του 2018.
“Η αγορά αλλάζει με σχετικά προβλέψιμους τρόπους”, σημειώνει η αναλύτρια της IDC, Marta Pinto. “Οι αποστολές μειώνονται καθώς οι χρήστες κρατούν για περισσότερο καιρό τις συσκευές τους, ενώ η Apple δυσκολεύεται με τα τελευταία της τηλέφωνα και οι Κινέζοι κατασκευαστές σημειώνουν πρόοδο κάθε τρίμηνο σταθερά”, συνεχίζει.
Δεν θα είναι εύκολο να δούμε τη συνέχεια όμως, όπως αναφέρουν οι αναλυτές της εταιρείας. Η ένταξη στη “μαύρη λίστα” των ΗΠΑ για τη Huawei γεννά πολλά ερωτηματικά και η αβεβαιότητα στο γεωπολιτικό σκηνικό δεν βοηθά στο σχηματισμό εικόνας.
Η Ευρώπη είδε τον Απρίλιο το λανσάρισμα του πρώτου 5G δικτύου, στην Ελβετία, ενώ ακολούθησαν δίκτυα και στο Ηνωμένο Βασίλειο. Θα πάρει καιρό όμως να δούμε τις 5G συσκευές να καταλαμβάνουν σημαντικό ποσοστό της αγοράς. Οι ειδικοί περιμένουν ότι η διείσδυση θα γίνει με πιο αργούς ρυθμούς απ’ ότι κατάφερε το 4G. Παρότι οι premium 5G συσκευές θα είναι διαθέσιμες σε όλη την Ευρώπη μέχρι το τέλος του χρόνου, η ευρεία διαθεσιμότητα των 4G δικτύων θα κάνει τη δουλειά των παρόχων δυσκολότερη όσον αφορά το να πείσουν τους καταναλωτές για τα πλεονεκτήματα των 5G δικτύων.
Επιμέλεια: Παύλος Κρούστης