Στο Συνήγορο του Πολίτη κατέφυγε μία πολύτεκνη μητέρα, προστατευόμενη του νόμου 2643/98, όπου κατήγγειλε ότι ο Οργανισμός Ασφάλισης Ελευθέρων Επαγγελματιών (ΟΑΕΕ) αμφισβήτησε τη νομιμότητα της τοποθέτησής της ως εργαζόμενης σε τοπικό κατάστημα του οργανισμού.
Παρά το γεγονός ότι η ειδική επιτροπή του υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης είχε αποφανθεί ότι διέθετε τα απαιτούμενα προσόντα, ο ΟΑΕΕ είχε ζητήσει να λάβει διευκρινίσεις από τα αρμόδια υπουργεία σχετικά με τη νομιμότητα της πρόσληψης.
Όπως αναφέρει η ανεξάρτητη αρχή, ο νόμος 2643/98 προβλέπει ότι οι πρωτοβάθμιες επιτροπές (άρθρο 9, όργανα ειδικά έναντι των λοιπών φορέων διορισμού), κατά τις τοποθετήσεις που διενεργούν σε θέσεις του δημοσίου τομέα, οφείλουν αφενός να μοριοδοτούν τους ενδιαφερόμενους εφαρμόζοντας τα κριτήρια του άρθρου 4, αφετέρου να εξετάζουν ότι οι υποψήφιοι διαθέτουν το σύνολο των προσόντων που ζητούνται στην προκήρυξη του ΑΣΕΠ ή από τον φορέα διορισμού. Αυτό γίνεται σαφές από την υποχρέωση των υποψηφίων να καταθέτουν στις επιτροπές αυτές και όχι στους φορείς διορισμού τα δικαιολογητικά που αποδεικνύουν ότι πληρούν τα προβλεπόμενα προσόντα.
Ο Συνήγορος του Πολίτη επεσήμανε ότι οι πράξεις των αρμόδιων επιτροπών είναι δεσμευτικές για τους φορείς διορισμού. Η δεσμευτικότητά τους περιλαμβάνει και το μέρος της απόφασης για το εάν οι υποψήφιοι έχουν τα προσόντα που προβλέπει η προκήρυξη του ΑΣΕΠ ή ο φορέας διορισμού. Περαιτέρω έλεγχος από τους φορείς διορισμού, θα αντέβαινε στην αρχή της δεσμευτικότητας και αποκλειστικότητας της κατανομής αρμοδιοτήτων των διοικητικών οργάνων.
Το αρμόδιο υπουργείο συμφώνησε με το Συνήγορο του Πολίτη και ζήτησε από τον ΟΑΕΕ να συμμορφωθεί, σύμφωνα με τις διατάξεις του νόμου, όπως και έγινε με την τοποθέτηση της πολύτεκνης.