Μια από τις πιο κρίσιμες περιόδους στην ιστορία της διανύει η Boeing, ο αεροπορικός κολοσσός, που βρέθηκε στη δίνη δύο αεροπορικών τραγωδιών με αρνητικό πρωταγωνιστή το νέο μοντέλο της εταιρείας 737 MAX Β

Το «δράμα» της εταιρείας αποτυπώνεται στο χρηματιστηριακό ταμπλό όπου μέσα σε δύο ημέρες έφθασε να χάνει 20 δισ δολάρια από την χρηματιστηριακή της αξία.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ειδικότερα, με απώλειες που ξεπερνούν το 6% συνεχίζει ο τίτλος της Boeing Co. στις συναλλαγές της Τρίτης καθώς αυξάνονται οι χώρες που απαγορεύουν τις πτήσεις των αεροσκαφών 737 MAX μετά τη συντριβή ενός τέτοιου αεροσκάφους της Ethiopian Airlines την Κυριακή, μόλις τέσσερις μήνες μετά από ένα παρόμοιο δυστύχημα σε πτήση της ινδονησιακής Lion Air.

Οι απώλειες της μετοχής χθες και σήμερα ξεπερνούν το 10%, με τον αμερικανικό κολοσσό να γνωρίζει το χειρότερο διήμερο από τον Ιούνιο του 2009, όταν είχε υποχωρήσει 11,9%, όπως μεταδίδουν ξένα πρακτορεία.

Εάν η πτώση στην τιμή της μετοχής συνεχιστεί μπορεί να φθάσει στα πρωτοφανή επίπεδα των 330 δολαρίων

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Αυτή την ώρα η μετοχή της Boeing χάνει 6,5% ή 26,08 δολ. στα 374,08 δολ. ενώ στα χαμηλά της ημέρας διολίσθησε έως τα 370,87 δολ. Στερεί έτσι πάνω από 100 μονάδες από τον βιομηχανικό δείκτη Dow Jones.

Αναλυτές εκτιμούν ότι εάν η πτώση στην τιμή της μετοχής συνεχιστεί μπορεί να φθάσει στα πρωτοφανή επίπεδα των 330 δολαρίων.

Τραμπ: «Τα αεροπλάνα έχουν γίνει υπεβολικά πολύπλοκα για τους πιλότους»

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Νωρίτερα ο πρόεδρος των Ηνωμένων Πολιτειών Αμερικής Ντόναλντ Τραμπ εξέφρασε σήμερα τη λύπη του που τα αεροπλάνα έχουν γίνει «υπερβολικά περίπλοκα για να κυβερνηθούν», δύο ημέρες μετά τη συντριβή ενός Μπόινγκ 737 MAX των Αιθιοπικών Αερογραμμών που κόστισε τη ζωή σε 157 ανθρώπους.
Προσπάθησε όμως να αποδώσει τα αίτια της τραγωδίας σε τριτογενή παράγοντα, χωρίς ωστόσο να καλύπτει επιτυχώς την εμβληματική εταιρεία των ΗΠΑ.

«Τα αεροπλάνα γίνονται υπερβολικά περίπλοκα για να κυβερνηθούν», έγραψε στο Twitter ο πρόεδρος της μεγαλύτερης δύναμης στον κόσμο. «Δεν υπάρχει πλέον ανάγκη για πιλότους αλλά μάλλον για επιστήμονες πληροφορικής του ΜΙΤ» (του Τεχνολογικού Ινστιτούτου της Μασαχουσέτης), έγραψε στον λογαριασμό του ο Αμερικανός πρόεδρος.

Βρετανία, Γαλλία και Γερμανία αναστέλλουν τις πτήσεις του Boeing 737 Max – Πανευρωπαϊκή απαγόρευση από την EASA

Στην αναστολή κάθε πτήσης για τα αεροσκάφη Boeing 737 Max προχώρησαν οι βρετανικές αρχές, απαγορεύοντας τις πτήσεις του συγκεκριμένου αεροσκάφους πάνω από την επικράτεια της χώρας.

Στην ανακοίνωσή της, η αρμόδια Αρχή σημειώνει:

«Η Πολιτική Αεροπορία του Ηνωμένου Βασιλείου παρακολουθεί στενά την κατάσταση, καθώς ωστόσο δεν έχουμε επαρκείς πληροφορίες από τον καταγραφέα δεδομένων της πτήσης (σσ: πρόκειται για το ένα από τα δύο μαύρα κουτιά), εκδώσαμε ως προληπτικό μέτρο οδηγία να σταματήσει κάθε πτήση από κάθε εταιρεία, είτε αναχωρεί, είτε προσγειώνεται είτε υπερίπταται του βρετανικού εναέριου χώρου».

Στη δήλωσή του ο εκπρόσωπος της Βρετανικής Πολιτικής Αεροπορίας προσθέτει ότι η συγκεκριμένη οδηγία θα βρίσκεται σε ισχύ «μέχρι νεοτέρας».

Σε ανάλογη κίνηση προχώρησε το μεσημέρι της Τρίτης και η Γαλλική Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας, καθώς και η αντίστοιχη Ιρλανδική: «Καθώς δεν έχουμε προς το παρόν επαρκείς πληροφορίες από τον καταγραφέα δεδομένων, εκδώσαμε οδηγίες να μην υπάρξουν απογειώσεις , προσγειώσεις και πτήσεις στον Ιρλανδέζικο εναέριο χώρο».

Επιπλέον, όπως μετέδωσε το Associated Press, το υπουργείο Μεταφορών της Γερμανίας έχει ήδη διατάξει το κλείσιμο του γερμανικού εναέριου χώρου για το συγκεκριμένο αεροσκάφος. Την καθολική απαγόρευση των πτήσεων του αεροσκάφους Boeing 737 Max σε ολόκληρη την Ευρώπη ανακοίνωσε το απόγευμα της Τρίτης, η Ευρωπαϊκή Υπηρεσία Ασφάλειας Αεροπορίας.

Οι τραγωδίες που προκάλεσαν την κατάρρευση της εταιρείας

Για δεύτερη φορά σε διάστημα λίγων μηνών, ένα Boeing 737 MAX 8 συνετρίβη λίγα λεπτά μετά την απογείωσή του, εγείροντας ερωτήματα για το ντεμπούτο αυτού του σημαντικού για την αμερικανική εταιρεία αεροσκάφους.

Είχε προηγηθεί στο τέλος του Οκτωβρίου η συντριβή του αεροσκάφους μεσαίων αποστάσεων της ινδονησιακής εταιρείας χαμηλού κόστους Lion Air που κατέπεσε στη Θάλασσα της Ιάβας σκοτώνοντας 189 ανθρώπους.

Πρόκειται για τον ίδιο τύπο αεροσκάφους. Όπως και στην περίπτωση της Lion Air, το δυστύχημα συνέβη αμέσως μετά την απογείωση και οι πιλότοι εξέπεμψαν μηνύματα για να πουν ότι αντιμετωπίζουν δυσκολίες. Στην συνέχεια το αεροσκάφος κατέπεσε.

Εικόνα από τα συντρίμμια του αεροσκάφους της Ethiopian Airlines

«Είναι δύσκολο να ειπωθεί ότι αυτό δεν μοιάζει με το πρώτο δυστύχημα», παραδέχεται πηγή της αεροναυτικής κοινότητας που δεν θέλησε να κατονομασθεί.

«Είναι πολύ νωρίς για να κάνουμε ακριβή σχόλια», δήλωσε ο Ρίτσαρντ Αμπουλάφια, ειδικός αεροναυτικής του Teal Group, ο οποίος ερωτήθηκε για τις συνθήκες του δυστυχήματος και τις ομοιότητες ανάμεσα στις δύο τραγωδίες.

Μόνο τα στοιχεία της πτήσης και οι συνομιλίες στο κόκπιτ που περιέχονται στα δύο μαύρα κουτιά του αεροσκάφους μπορούν να δώσουν απαντήσεις για τα αίτια του δυστυχήματος: τεχνικά προβλήματα, σφάλμα του πιλότου ή συνδυασμός πολλών παραγόντων.

Προς το παρόν, «ο πιλότος δήλωσε ότι είχε προβλήματα και ότι ήθελε να επιστρέψει» και «έλαβε την άδεια» να κάνει μεταβολή και να κατευθυνθεί και πάλι προς την Αντίς Αμπέμπα, δήλωσε ο επικεφαλής της Ethiopian Airlines, Τεγουόλντε ΓκεμπρεΜαριάμ, κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου στην Αντίας Αμπέμπα. Είναι επίσης γνωστό ότι οι μετεωρολογικές συνθήκες ήταν καλές το πρωί της Κυριακής στην Αντίς Αμπέμπα.

«Πρόκειται για ομοιότητες και η σύγκριση σταματά εκεί στο μέτρο που δεν έχουμε αξιόπιστες πληροφορίες προς το παρόν», επέμεινε από την πλευρά του ο Μισέλ Μερλουζό, διευθυντής της Aerospace & Defence Market Analysis.

 

 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης