Τα μαύρα κουτιά του αεροσκάφους Boeing 737 MAX 8 των Ethiopian Airlines που συνετρίβη χθες εντοπίστηκαν προ ολίγου, μεταδίδουν τα διεθνή ΜΜΕ.
Πρόκειται για τον καταγραφέα των συνομιλιών μεταξύ του πληρώματος στο πιλοτήριο του αεροσκάφους, αλλά και τον καταγραφέα ψηφιακών δεδομένων πτήσης από τα διάφορα συστήματα του αεροπλάνου.
Η δεύτερη συσκευή καταγράφει ψηφιακά τις παραμέτρους λειτουργίας των διαφόρων συστημάτων του αεροσκάφους και μπορεί να βοηθήσει αποτελεσματικά τους διερευνητές του δυστυχήματος, τόσο για τη λειτουργία του Boeing όσο και για τις ενέργειες του πληρώματος, κατά το κρίσιμο χρονικό διάστημα πριν από τη συντριβή.
Την είδηση επιβεβαίωσε με ανακοίνωσή της και η αεροπορική εταιρεία:
Accident Bulletin no. 6
Issued on March 11, 2019 at 01:40 PM Local Time
The Digital Flight Data Recorder(DFDR) and Cockpit Voice Recorder(CVR) of ET302 have been Recovered.— Ethiopian Airlines (@flyethiopian) March 11, 2019
Το Boeing πετούσε με προορισμό το Ναϊρόμπι, όταν συνετρίβη λίγα λεπτά μετά την απογείωσή του, με συνέπεια τον θάνατο των 157 επιβαινόντων (επιβατών και πληρώματος).
Το νέο δυστύχημα με την εμπλοκή αεροσκάφους Boeing 737 MAX 8 εγείρει ανησυχίες για την ασφάλεια του αναφερόμενου αναβαθμισμένου μοντέλου, καθώς ένα αεροσκάφος παρόμοιου τύπου είχε συντριβεί τον περασμένο Οκτώβριο στην Ινδονησία.
Στο «μικροσκόπιο» το σύστημα ασφαλείας
Μέσα σε λίγους μήνες δύο Boeing του ίδιου μοντέλου έχουν καταπέσει λίγα λεπτά μετά την απογείωσή τους, γεγονός που εγείρει ερωτήματα σχετικά με την ασφάλεια του εν λόγω αεροσκάφους τύπου Boeing 737 MAX 8.
Στα τέλη του περασμένου Οκτώβρη, αεροσκάφος της ινδονησιακής εταιρείας χαμηλού κόστους Lion, μεσαίων αποστάσεων, κατέπεσε στη θάλασσα ανοικτά της Ιάβας, με αποτέλεσμα να χαθούν 189 ανθρώπινες ζωές.
Στο «μικροσκόπιο» των Αρχών τίθεται πλέον το σύστημα MCAS (σ.σ.: Maneuvering Characteristics Augmentation System), το οποίο ρίχνει αυτομάτως τη «μύτη» του αεροπλάνου προς τα κάτω, εάν τα δεδομένα που υπάρχουν δείχνουν ότι βρίσκεται σε κίνδυνο.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που έχουν συλλεχθεί μέχρι σήμερα, το εν λόγω σύστημα φέρεται να ανταποκρίθηκε σε λανθασμένα δεδομένα, τα οποία έδειχναν ότι η κλίση της μύτης ήταν μεγαλύτερη από ό,τι συνέβαινε στην πραγματικότητα και κατά συνέπεια ότι το αεροσκάφος κινδύνευε.
Ως φαίνεται, ενεργοποιήθηκαν τα αυτοματοποιημένα συστήματα του αεροσκάφους, με τους πιλότους να δίνουν «άνιση» μάχη προκειμένου να επαναφέρουν το αεροπλάνο.
Η Boeing υποστήριξε ότι οι πιλότοι θα έπρεπε να είχαν αντιληφθεί ότι το εν λόγω σύστημα ήταν σε λειτουργία και να το απενεργοποιήσουν.
«Όλοι οι πιλότοι θα έπρεπε να έχουν εκπαιδευτεί σε αυτήν τη λειτουργία μετά τη Lion Air. H Boeing έκανε κάτι πολύ ασυνήθιστο για κάθε κατασκευαστή. Έστειλε μια ανακοίνωση έκτακτης ανάγκης σε όλες τις αεροπορικές εταιρείες, λέγοντάς τους ότι έπρεπε να σιγουρευτούν ότι εκπαίδευσαν τους πιλότους στη διαδικασία απενεργοποίησης του συστήματος» τόνισε η η Mary Schiavo, πρώην γενική επιθεωρήτρια του τμήματος μεταφορών των ΗΠΑ.
Μαρτυρίες για την πτώση του αεροσκάφους: Έβγαζε καπνό και έναν παράξενο θόρυβο
Σοκάρουν οι μαρτυρίες ανθρώπων, σύμφωνα με τις οποίες το αεροσκάφος έβγαζε καπνούς κι έκανε έναν περίεργο θόρυβο πριν από τη συντριβή του.
«Από το αεροπλάνο φέρονται να εξήλθαν μικρά αντικείμενα που έμοιαζαν με κομμάτια χαρτιού, ενώ ακούστηκε ένας περίεργος θόρυβος και το αεροσκάφος πήρε μία ξαφνική κλίση, πριν συντριβεί», σύμφωνα με μία μαρτυρία.
«Το αεροσκάφος προσπάθησε να πάρει ύψος κι έκανε μία ξαφνική στροφή, πριν από τη συντριβή του», με βάση τη δεύτερη μαρτυρία.
Διαβάστε επίσης: