Του Νίκου Βιτσιλάκη
Από το 2014 βολοδέρνει ανάμεσα σε εξέλιξη και φημολογίες, μεσολάβησαν από τότε πολλές υποθέσεις και εικασίες, αλλά να που τελικά η αμερικάνικη φίρμα αποφάσισε να ηλεκτρίσει τους δημόσιους δρόμους.
Μέσα από ένα επικό δελτίο τύπου η Harley ανακοινώνει την απόφασή της να προχωρήσει στην παραγωγή της πρώτης ηλεκτρικής μοτοσυκλέτας της, την οποία και παρουσίασε με κάθε επισημότητα πριν λίγες μέρες στο μεγαλύτερο σαλόνι ηλεκτρικών ειδών και τεχνολογίας, δηλαδή στο CES (Consumer Electronics Show) του Λας Βέγκας. Μαζί με τα τεχνικά χαρακτηριστικά του μοντέλου παραγωγής ανακοίνωσε και την τιμή διάθεσής του σε ορισμένες χώρες, η οποία αγγίζει τα 29.700 δολάρια στις Ηνωμένες Πολιτείες και ξεπερνά τα 33.500 ευρώ στην Ευρώπη. Έτσι και ανεξαρτήτως τιμής, το LiveWire γίνεται η πρώτη αμερικάνικη μοτοσυκλέτα που δεν θα κινείται από V-2, ούτε καν από κινητήρα εσωτερικής καύσης.
Το μοντέλο θα είναι εφοδιασμένο με πακέτο ηλεκτρονικών που περιλαμβάνει traction control, αδρανειακή μονάδα μέτρησης (IMU), ABS, GPS, ειδοποιήσεις ατυχήματος ή κλοπής, πρόγνωση καιρού και άλλα πολλά χρηστικά, τα οποία φέρουν την υπογραφή της Panasonic, που παράλληλα συμμετέχει και στην ανάπτυξη του προγράμματος των «έξυπνων αυτοκινητοδρόμων». Σύμφωνα με τους ισχυρισμούς της Harley, σε δοκιμές που έκανε το 2015 στο πρώτο της ηλεκτρικό πρωτότυπο η αυτονομία έφτανε τα 80 χιλιόμετρα και η επίδοση στην κλασσική μέτρηση 0-100 χλμ/ώρα ήταν περί τα 4 δευτερόλεπτα. Στο μοντέλο παραγωγής όμως οι τιμές έχουν καλυτερεύσει αισθητά, με την αυτονομία να βρίσκεται στα 177 χιλιόμετρα (σε αστική χρήση) και το 0-100 να γίνεται σε λιγότερο από 3,5 δευτερόλεπτα. Και όσον αφορά στον παραδοσιακό ήχο των Harley, η εταιρία καθησυχάζει τους ενδιαφερόμενους λέγοντας πως το LiveWire που θα αγοράσουν θα ακούγεται σαν ένα βενζινοκίνητο V-2! Κάτι αντίστοιχο με το ηλεκτρικό πρωτότυπο Supernex της Kymco δηλαδή (δείτε εδώ), το αν μη τι άλλο εντυπωσιακό superbike υπερεπιδόσεων που παρουσίασε το ασιατικό εργοστάσιο πέρυσι το
φθινόπωρο.
Μιλώντας για ηλεκτρικά μοντέλα, δεν σας φαίνεται περίεργο που Harley και Kymco «πρόλαβαν» να παρουσιάσουν σημαντικές μοτοσυκλέτες μηδενικών ρύπων πριν τους ιάπωνες και τους ευρωπαίους μεγάλους κατασκευαστές; Όλοι ξέρουμε πως μέσα στα επόμενα χρόνια η ηλεκτροκίνηση θα αλλάξει τον χάρτη και πως αργά ή γρήγορα πολλοί συνάνθρωποί μας σε αυτόν τον πλανήτη θα χρησιμοποιούν αποκλειστικά ηλεκτρική ενέργεια στις μετακινήσεις τους. Μια λογική εξήγηση έχει να κάνει με τη δυσκινησία του γίγαντα, την αδυναμία δηλαδή ενός μεγάλου κατασκευαστή να σχεδιάσει, εξελίξει και δημιουργήσει μέσα σε ένα σχετικά σύντομο χρονικό διάστημα.
Μια άλλη περίπτωση είναι να έχουν ήδη έτοιμες τις δικές τους προτάσεις και απλά να μην τις βγάζουν στην επιφάνεια, κερδίζοντας έτσι χρόνο εξέλιξης και βελτίωσης. Η αυτονομία είναι το κύριο μέλημα καταναλωτών και κατασκευαστών, μια μοτοσυκλέτα δεν έχει χώρο να χρησιμοποιήσει ογκώδεις μπαταρίες και αν το κάνει, το τίμημα του βάρους θα την κάνει δύσχρηστη και ανεπιθύμητη. Άρα όλο το ενδιαφέρον έχει πέσει εκεί και το στοίχημα θα το κερδίσει αυτός που θα προσφέρει το αυτονόητο: Μεγάλη αυτονομία, χαμηλό βάρος. Όπως συνηθίζουμε να λέμε σε αυτές τις περιπτώσεις, ο χρόνος θα δείξει. Πάντως η Harley δείχνει να έχει πάρει πολύ σοβαρά την όλη υπόθεση και δηλώνει πως μετά το Livewire θα ακολουθήσουν και άλλα μοντέλα με ηλεκτροκινητήρες.