του Νίκου Βιτσιλάκη

Δύο χρόνια κράτησε αυτή η κολόνια, στην αρχή ήταν οι φήμες, μετά οι πρώτες φωτογραφίες, κατόπιν οι παρουσίες σε εκθέσεις, στη συνέχεια οι ανακοινώσεις για έναρξη παραγωγής και τώρα, επιτέλους, έφτασε η στιγμή για να μπει στις βιτρίνες των καταστημάτων. 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ο λόγος για την πρώτη 100% ηλεκτρική Vespa όλων των εποχών, που σας έχουμε παρουσιάσει εδώ και η οποία αποτελεί το όραμα της μητέρας Piaggio για τη νέα εποχή, αυτή που θέλει να μας βρει πάνω σε δίτροχα με μηδενικούς ρύπους και ελάχιστες ενεργειακές απαιτήσεις. Η Elettrica, σύμφωνα με τον κατασκευαστή της, δεν είναι απλά ένα νέο ηλεκτρικό scooter, είναι η Vespa Elettrica. Ένα έργο τέχνης με καρδιά που χτυπά στους ρυθμούς της προηγμένης τεχνολογίας, το οποίο δημιουργήθηκε για να συμβολίσει τη σύγχρονη εποχή Vespa αλλά και το συναρπαστικό μέλλον της. Ένας σύγχρονος θρύλος της ιταλικής τεχνολογίας, συνώνυμος με την προηγμένη συνδεσιμότητα και την αθόρυβη λειτουργία, τη δυνατότητα για προσωπικές επεμβάσεις, την προσβασιμότητα, το σεβασμό προς το περιβάλλον και το μοναδικό στυλ. Όλες οι αξίες που εκφράζει διαχρονικά η Vespa έχουν καλυφθεί πλήρως, επιβεβαιώνοντας ότι η «σφήκα» είναι πάντα μπροστά από την εποχή της.

I am the power

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Με αυτόν τον εμφατικό τίτλο ξεκινά η παρουσίαση του μοντέλου από την Piaggio, την οποία και μπορείτε να δείτε στη συνέχεια:

«Η καρδιά της Elettrica αποτελείται από έναν ηλεκτροκινητήρα με δυνατότητα παραγωγής συνεχούς ισχύος 3,5Kw (και όχι 2Kw όπως αρχικά είχε ανακοινωθεί) και μέγιστης ισχύος 4Kw. Αυτές οι τιμές συνδυάζονται με ροπή που ξεπερνά τα 200Nm και προσφέρουν ανώτερες επιδόσεις από ένα παραδοσιακό scooter 50cc. Ειδικά η επιτάχυνση και η δύναμη στις ανηφόρες επωφελούνται από την τυπική γρήγορη απόκριση των ηλεκτροκινητήρων. Όλα τα παραπάνω έχουν ως αποτέλεσμα την ευέλικτη και διασκεδαστική αθόρυβη οδήγηση σε αστικό περιβάλλον. Πράγματι, η Vespa Elettrica είναι εντελώς αθόρυβη και συμβάλλει στη δημιουργία πιο φιλικών και βιώσιμων πόλεων, αντιμετωπίζοντας το πρόβλημα του θορύβου και της μόλυνσης του περιβάλλοντος. Η Elettrica προσφέρει αυτονομία που φτάνει έως τα 100 χιλιόμετρα, χάρη σε μια σύγχρονη μπαταρία ιόντων λιθίου και σε ένα αποδοτικό σύστημα ανάκτησης ενέργειας ονόματι KERS (Kinetic Energy Recovery System), το οποίο φορτίζει τη μπαταρία κατά τις επιβραδύνσεις (ΣΣ: η Piaggio δεν αναφέρει την ειδική έκδοση «Χ», όπου με την τοποθέτηση μιας γεννήτριας διπλασιάζεται η αυτονομία. Προφανώς θα την παρουσιάσει εν ευθέτω χρόνω). 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η διαδικασία φόρτισης είναι εξαιρετικά απλή: η μπαταρία ιόντων λιθίου λειτουργεί όπως η μπαταρία των σύγχρονων smartphone και δεν απαιτεί ειδικές προφυλάξεις. Για να τη φορτίσετε, απλά βγάζετε το καλώδιο από το σημείο της σέλας που παραδοσιακά υπήρχε η τάπα του ρεζερβουάρ καυσίμου και το συνδέετε σε μια τυπική οικιακή πρίζα. Ο χρόνος που απαιτείται για μια πλήρη φόρτιση είναι 4 ώρες (με τάση 220V). Ως μια ακόμη επιβεβαίωση του πόσο εύκολη στον χειρισμό και φιλική προς τον αναβάτη είναι η Elettrica, ο ηλεκτροκινητήρας και η μπαταρία δεν χρειάζονται καμία συντήρηση. Η μπαταρία παρέχει τέλεια αποδοτικότητα για περισσότερους από 1.000 κύκλους φόρτισης. Αυτό μεταφράζεται σε ένα εύρος μεταξύ 50.000 και 70.000 χλμ, το οποίο ισοδυναμεί με περίπου 10 χρόνια λειτουργίας του οχήματος σε περιβάλλον πόλης. Ακόμη και μετά από τους χίλιους κύκλους φόρτισης, η μπαταρία διατηρεί το 80% της απόδοσής της και παραμένει απόλυτα λειτουργική. Η μικρών διαστάσεων μπαταρία είναι τοποθετημένη σε αποθηκευτικό χώρο κάτω από τη σέλα, όπου μπορεί να αποθηκευτεί και ένα κράνος jet. To Ride by Wire (ηλεκτρονικό) γκάζι έχει τη δυνατότητα να ελέγχει την απόδοση της ισχύος του ηλεκτροκινητήρα. Πατώντας το κουμπί “riding mode” που βρίσκεται στο δεξί χειριστήριο, ο αναβάτης μπορεί να επιλέξει μεταξύ ECO και Power, αλλά και του Reverse mode (όπισθεν). Το ECO mode εξοικονομεί ενέργεια και αυξάνει τη διάρκεια ζωής της μπαταρίας. Η ταχύτητα περιορίζεται στα 30 χλμ./ώρα και η επιτάχυνση γίνεται πιο σταδιακή. Το Power είναι το βασικό riding mode και εκμεταλλεύεται την πλήρη ισχύ του ηλεκτροκινητήρα».

Συνδεδεμένη με τον κόσμο

Η Vespa Elettrica δεν είναι απλά ένα αθόρυβο οικολογικό και προηγμένο τεχνολογικά όχημα. Πάνω από όλα, είναι πλήρως συνδεδεμένο. Τα πολλά χαρακτηριστικά που παρέχονται από τη νέα έκδοση της πλατφόρμας πολυμέσων (Vespa Multimedia Platform), που συνδέει smartphone με όχημα, μπορούν να ελεγχθούν μέσω μιας μονάδας διασύνδεσης αναβάτη-οχήματος που περιλαμβάνει ψηφιακό πίνακα οργάνων με έγχρωμη οθόνη TFT 4.3 ιντσών. Η οθόνη είναι ευανάγνωστη κάτω από κάθε συνθήκη, χάρη σε ειδικό αισθητήρα μειωμένου φωτισμού που μπορεί και προσαρμόζει σε τέσσερα επίπεδα φωτεινότητας το φόντο και το χρώμα των χαρακτήρων ανάλογα με το φως του περιβάλλοντος. Οι πολυάριθμες πληροφορίες που εμφανίζονται είναι ταξινομημένες σε ένα απόλυτα λογικό διάγραμμα με γραφικά. Στο κέντρο της οθόνης εμφανίζονται πάντα οι κύριες πληροφορίες, όπως είναι η ταχύτητα, ο επιλεγμένος τύπος οδήγησης (riding mode), η υπολειπόμενη απόσταση σε χιλιόμετρα και το επίπεδο φόρτισης της μπαταρίας (%). Η αξιολόγηση κατανάλωσης ενέργειας κατά την οδήγηση και το επίπεδο της ενέργειας που παρέχεται ή ανακτάται από την μπαταρία κίνησης, εμφανίζονται σε αριστερή και δεξιά πλευρά του ταμπλό. Επιπλέον, η χρήση της ειδικά σχεδιασμένης εφαρμογής (Vespa App) για smartphone και η σύνδεση με το όχημα μέσω Bluetooth, επιτρέπουν στον αναβάτη να επωφελείται πλήρως από τα πλεονεκτήματα που παρέχει η οθόνη TFT. Περιλαμβάνεται η ειδοποίηση εισερχόμενων κλήσεων και μηνυμάτων, η οποία εμφανίζεται με ευανάγνωστο τρόπο στο κέντρο της οθόνης. Το σύστημα επιτρέπει επίσης τη χρήση φωνητικών εντολών για την πραγματοποίηση κλήσεων ή την επιλογή μουσικής από λίστα. Όλες οι λειτουργίες ελέγχονται μέσω ενός joystick που βρίσκεται στη δεξιά πλευρά του τιμονιού. Όμως, για να απολαμβάνετε πλήρως όλα αυτά τα χαρακτηριστικά θα πρέπει να προμηθευτείτε ένα ειδικά σχεδιασμένο κράνος jet της εταιρείας, με ενσωματωμένα ακουστικά και διασύνδεση Bluetooth, το οποίο διατίθεται στον προαιρετικό εξοπλισμό. Ωστόσο, η δυνατότητα σύνδεσης με τον κόσμο δεν περιορίζεται στις διάφορες λειτουργίες πληροφόρησης και αναψυχής (Infotainment). Χάρη στην ειδικά σχεδιασμένη εφαρμογή Vespa App, το smartphone γίνεται μια εξαιρετική πηγή παραμέτρων σε πραγματικό χρόνο, καθώς και άλλων χρήσιμων πληροφοριών για το όχημα. Περιλαμβάνονται ο χρόνος και η απόσταση ταξιδιού, το ποσοστό χρήσης του φορτίου της μπαταρίας, στατιστικά των 30 πιο πρόσφατων διαδρομών, ειδοποιήσεις για την κατάσταση φόρτισης της μπαταρίας, ο αριθμός των κύκλων φόρτισης και πολλά επιπλέον. 

Δυνατότητα εξατομίκευσης

Το σχήμα του ατσάλινου σώματος ακολουθεί την παράδοση της Vespa και τονίζεται από ένα αποκλειστικό κουστούμι: η Elettrica διατίθεται με ειδικό γκρι φινίρισμα, στο οποίο ο ιδιοκτήτης μπορεί να προσαρμόσει κάποιες λεπτομέρειες. Το προφίλ που διατρέχει την περίμετρο της ποδιάς, οι γρίλιες της χαρακτηριστικής διακοσμητικής “γραβάτας”, η περίμετρος των τροχών, το περίγραμμα του λογοτύπου “Vespa” και το κορδόνι της σέλας διατίθενται σε 6 χρωματικές επιλογές: Γαλάζιο Azzurro Elettrico (βασικό χρώμα), Πράσινο Verde Boreale, Κίτρινο Giallo Lampo, Χρώμιο Cromo, Μαύρο Nero Profondo και Γκρι Grigio Fumo. Επιπλέον, σε συνέχεια του προσωποποιημένου «total look», το κράνος jet που έχει σχεδιαστεί ειδικά για την Elettrica ταιριάζει απόλυτα με τα φινιρίσματα του οχήματος και διατίθεται στα εργοστασιακά χρώματα. Ο προβολέας τεχνολογίας LED και οι χαρακτηριστικοί αλουμινένιοι τροχοί χαρίζουν μια ακόμα πιο έντονη προσωπικότητα. Η άνεση για οδηγό και συνεπιβάτη ενισχύεται από το ειδικής κατασκευής υλικό της σέλας και τη μελετημένη εργονομία. Το τηλεχειριζόμενο κλειδί διαθέτει ενσωματωμένο ανιχνευτή οχήματος (Bike Finder), που αναβοσβήνει αυτόματα τα φλας, καθώς και λειτουργία ανοίγματος της σέλας. Ο χώρος αποθήκευσης κάτω από αυτή διαθέτει θύρα USB για τη φόρτιση smartphone ή άλλων ηλεκτρονικών συσκευών.

Πολλά τα αξεσουάρ

Όπως ισχύει με κάθε Vespa, έτσι και η Elettrica παρέχει στον ιδιοκτήτη τη δυνατότητα προσωπικών επεμβάσεων και δημιουργίας ενός οχήματος που θα είναι προσαρμοσμένο στη δική του αισθητική. Η γκάμα των αξεσουάρ είναι μεγάλη και περιλαμβάνει από βαλιτσάκι βαμμένο στο χρώμα του οχήματος και ανεμοθώρακα από ανθεκτικό μεθακρυλικό υλικό, έως σχάρες χρωμίου, κράνη και πολυμορφικά σακίδια.  

Για περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να κάνετε κλικ εδώ 

 

Τεχνικά Χαρακτηριστικά

Κινητήρας

Ηλεκτρικό μοτέρ brushless (χωρίς ψύκτρες) με σύστημα ανάκτησης ενέργειας KERS (Kinetic Energy Recovery System) στην επιβράδυνση

Ισχύς

Συνεχής 3,5kW  (αιχμής 4kW)

Ροπή

200Nm στον τροχό

Μπαταρία

Ιόντων λιθίου 4,2 kWh 48V 86,4 Ah-13S 27P

Φορτιστής μπαταρίας ενσωματωμένος στο όχημα

Τάση μπαταρίας

48V

Χωρητικότητα μπαταρίας

86Ah

Χρόνος φόρτισης

4 ώρες (με τάση 220V)

Πλαίσιο

Ατσάλινο αυτοφερόμενο με συγκολλητές ενισχύσεις

Ανάρτηση μπροστά

Μονόμπρατσο με ελικοειδές ελατήριο και μονό υδραυλικό αμορτισέρ

Ανάρτηση πίσω

Mονό υδραυλικό αμορτισέρ

Τροχός μπροστά

Χυτός κράματος αλουμινίου 3,00×12”

Τροχός πίσω

Χυτός κράματος αλουμινίου 3,00×11”

Ελαστικό μπροστά

Χωρίς αεροθάλαμο 110/70-12”

Ελαστικό πίσω

Χωρίς αεροθάλαμο 120/70-11”

Φρένο μπροστά

Υδραυλικό δισκόφρενο 200mm από ανοξείδωτο ατσάλι

Φρένο πίσω

Μηχανικά ρυθμιζόμενο ταμπούρο 140mm

Μήκος/πλάτος

1870/735mm

Ύψος σέλας

790mm

Μεταξόνιο

1350mm

 

 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης